  • Data: 2011-01-17 00:57:19
    Temat: Re: Gronkowiec :(
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-17 00:30, Marek Wyszomirski wrote:
    > Może i tak jest, ale to dla mnie dziwna polityka - mnożenie ilości płytek
    > szklanych zwiększa niepotrzebnie koszty produkcji.

    A zrobienie tego w jednym kawałku zmusza do ewentualnej wymiany matrycy z
    korzeniami. Czy nie sądzisz, że uszkodzenia/zabrudzenia przedniej części
    matrycy są na tyle często, że chociażby w celach serwisowych lepiej to
    oddzielić?
    A konstrukcja u canona ma jakieś specjalne funkcje i w materiałach
    marketingowych nawet pokazują to.

    > OK, jeśli ma być zdejmowany, to musi być oddzielną płytką. Ale to była
    > chyba dość unikalna konstrukcja a nie standardowe rozwiązanie.

    Zgadza się. Chodziło jednak o to, że wcale nie są to rzadkie przypadki, że
    sam filtr IR da się oddzielić. Liczba modujących aparaty do IR jest
    całkiem wielka. Na forum pentaksa co najmniej kilka osób się tym chwali.
    Matrycy do krzemu nikt nie wydłubał, bo i najpewniej by ją uszkodził.

    > Między 'mogą' a 'najczęściej są' jest całkiem spora różnica. A jak juz
    > pisałem - mnożenie ilości szkiełek komplikuje produkcję i podnosi koszty.

    To zależy, jak cena tego elementu dla producenta szkła jakim jest hoya,
    stojąca za pentaksem jest niższa, a jakość większa, to czemu mają kupować
    to w jednym kawałku od sony? Nie wszystkiego można i jest sens na siłę
    pakować w jeden element. Tutaj tak jak podałem chociażby ze względu na
    serwis.

    > Dokładnie. Ale - po wymianie lepiej jest odesłać klientowi ten sam aparat
    > z wymienioną matrycą a nie nowy aparat. Bo przecież z tymi zwróconymi
    > aparatami coś by zrobić trzeba - sprzedać jako nowe nie można, bo jednak
    > były używane, a zutylizować szkoda. Można oczywiscie próbować spzredawać
    > taniej jako 'refurbished' ale to z kolei konkurencja dla aparatów prosto z
    > linii produkcyjnej.

    Na razie sprawa jest świeża i jak pisał ktoś na forum ludzie z polskiego
    oddziału pentaksa odesłali całą partię nowych aparatów, która miała tę
    wadę. Jeszcze tak wiele osób może nie kupiło i może nie wszyscy jakoś
    ogromnie je zużyli, więc tak źle nie będzie. Oczywiście lepiej by było
    gdyby problem był co najwyżej w sofcie i dało się go załatać firmware, ale
    nic na to nie wskazuje, więc póki co wymieniają, bo nie chcą wiernym
    klientom kazać czekać na przesyłki przez pół świata.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564