  • 31. Data: 2009-08-14 09:12:05
    Temat: Re: Graniczna prędkość machania LPT
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 11:02:07 +0200, Waldemar Krzok wrote:

    >no to spróbuj z driverem Linuxowym. Tu ło masz artykuł:
    >http://www.freesoftwaremagazine.com/articles/driver
    s_linux

    >Na stronie 11 jest listing drivera LPT. Musisz go przerobić tak, by brał
    >twój cały pakiet i wypluwał za jednym zamachem. A najpierw zrobić tylko
    >driver testowy, który przy init_module startuje mruganie a przy
    >exit_module zwalnia port.

    Mysle ze ograniczenie jest sprzetowe i nawet driver nie pomoze.

    Ewentulanie korzysta on z mozliwosci ECP/DMA i czysto programowo nie
    zadziala.

    No ale z ciekawosci sprobowac mozna.

    J.

  • 32. Data: 2009-08-14 09:55:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > Mi wygenerowal 290kHz :D

    Ciekawostka: caly zakres niskiego IO powoduje jakies poważne opóźnienia.
    Gdzie bym nie robił outb tam zawsze jest poczekalnia. Czas czekania jest
    różny, akurat LPT ma najwiekszy, ale nie udało mi się wyjśc poza 1 mln
    outb/sek testujac parenaście portów (zajetych i wolnych).

    Hmm, czy ISA emuluje sie obecnie na I2C :P ?

  • 33. Data: 2009-08-14 11:38:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 11:55:03 +0200, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >outb/sek testujac parenaście portów (zajetych i wolnych).
    >
    >Hmm, czy ISA emuluje sie obecnie na I2C :P ?

    Nie, po prostu ISA tak spowalniana byla. Byc moze nadal chipset
    spowalnia na wszelki wypadek, mimo ze juz nawet ISA nie obsluguje :-)

    Za to ciekawe co jest z reszta - brak spowalniania, czy moze system
    operacyjny odmawia dostepu, co mu szybko idzie :-)

    J.

  • 34. Data: 2009-08-14 12:10:01
    Temat: Re: Graniczna prędko?ć machania LPT
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Nie, po prostu ISA tak spowalniana byla.

    Czekaj, o ile minie pamięć nie myli w ISA mozna było wciskać bajty z
    prędkością 8MHz. Nijak to nie pasuje, tutaj mamy jakies 20x wolniej.

    Jak znajde jakis mały hdd to postaram się zapuscić freedosa + tc i
    pobawić się.

    > Byc moze nadal chipset
    > spowalnia na wszelki wypadek, mimo ze juz nawet ISA nie obsluguje :-)

    Prawdopodobnie dlatego też, że output z LPT widziany na oscyloskopie
    przy tych 290kHz przypomna morze w czasie sztormu, oscylacje na zboczach
    mają 1.5V (!). Pewno przy 1MHz miałbym sinusa 5MHz :). Nie chciało im
    się tego prostować, to zrobili HALT i już ... ;)

  • 35. Data: 2009-08-14 12:19:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 14:10:01 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Czekaj, o ile minie pamięć nie myli w ISA mozna było wciskać bajty z
    >prędkością 8MHz. Nijak to nie pasuje, tutaj mamy jakies 20x wolniej.

    8MHz to bylo w najszybszych trybach, 8-bitowy out trwal wiele cykli.
    Blizej 1us.

    >Jak znajde jakis mały hdd to postaram się zapuscić freedosa + tc i
    >pobawić się.

    dyskietke jeszcze masz ? :-)

    J.

  • 36. Data: 2009-08-14 12:25:43
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały schrieb:

    > Czekaj, o ile minie pamięć nie myli w ISA mozna było wciskać bajty z
    > prędkością 8MHz. Nijak to nie pasuje, tutaj mamy jakies 20x wolniej.

    ale to już jakieś hajspid ISA. Normalnie miałeś 1/3 z 4.77MHz, czyli
    1.58MHz.

> [...]
    > mają 1.5V (!). Pewno przy 1MHz miałbym sinusa 5MHz :). Nie chciało im
    > się tego prostować, to zrobili HALT i już ... ;)

    Nie wiem jaki czip tam u ciebie biega i czy błąd nie leży po stronie
    pomiaru. Drivery serii 74LS244 i podobne biegają całkiem dobrze i przy
    10MHz.

    Waldek

  • 37. Data: 2009-08-14 13:42:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > 8MHz to bylo w najszybszych trybach, 8-bitowy out trwal wiele cykli.
    > Blizej 1us.

    Hmmmm pamiec nie ta, ale może.

    > dyskietke jeszcze masz ? :-)

    A czy DOS + TC wchodził na 1.44 ?

  • 38. Data: 2009-08-14 13:43:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Waldemar Krzok wrote:
    > Nie wiem jaki czip tam u ciebie biega i czy błąd nie leży po stronie
    > pomiaru. Drivery serii 74LS244 i podobne biegają całkiem dobrze i przy
    > 10MHz.

    O ile tam sa _te_ drivery ;) Przeciez to wszystko zalane plastikiem.

  • 39. Data: 2009-08-14 13:57:08
    Od: shg <s...@g...com>

    On 14 Sie, 11:55, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ciekawostka: caly zakres niskiego IO powoduje jakies poważne opóźnienia.
    > Gdzie bym nie robił outb tam zawsze jest poczekalnia.

    Teraz ciekawostka, kiedyś rzecz normalna. Opóźnienia się nawet na tym
    robiło, zresztą dalej chyba są na tym jakieś pętle opóźniające w
    linuksowym kernelu.

  • 40. Data: 2009-08-14 14:01:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    shg wrote:
    > Teraz ciekawostka, kiedyś rzecz normalna. Opóźnienia się nawet na tym
    > robiło, zresztą dalej chyba są na tym jakieś pętle opóźniające w
    > linuksowym kernelu.

    No proszę, chyba sobie pooglądam źródla. Kto robi te opóźnienia? Scalak
    MultiIO?