  • 41. Data: 2009-08-14 14:07:51
    Temat: Re: Graniczna prędko?ć machania LPT
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Friday, August 14, 2009, 2:19:56 PM, you wrote:

    > 8MHz to bylo w najszybszych trybach, 8-bitowy out trwal wiele cykli.
    > Blizej 1us.

    Co najmniej 1.5 us - po 0.5 us przed i po !STROBE a samo !STROBE też
    minimum 0.5 us

    > dyskietke jeszcze masz ? :-)

    ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 42. Data: 2009-08-14 14:23:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 16:07:51 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >Co najmniej 1.5 us - po 0.5 us przed i po !STROBE a samo !STROBE też
    >minimum 0.5 us

    Mowie o pojedynczym rozkazie out, nie calym protokole Centronicsa.

    J.

  • 43. Data: 2009-08-14 14:28:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 15:42:27 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >A czy DOS + TC wchodził na 1.44 ?

    Ktorys wczesny chyba nawet na 360.

    Ale w sumie to Ty chcesz prosty program wygenerowany, nie TC.

    Mozna tez przygotowac CD startujacego i kopiujacego do ramdysku ..

    J.

  • 44. Data: 2009-08-14 14:30:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Ktorys wczesny chyba nawet na 360.
    > Ale w sumie to Ty chcesz prosty program wygenerowany, nie TC.
    > Mozna tez przygotowac CD startujacego i kopiujacego do ramdysku ..

    Ok. Coś tam wymyślę. Jestem bardzo ciekaw, ale musze znaleźc troche
    czasu i nerwów zeby zajmowac się znowu "systemami operacyjnymi" CP/M
    yyy, znaczy ... MSDOS.

  • 45. Data: 2009-08-14 14:34:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Friday 14 August 2009 15:42, Sebastian Biały wrote:
    > A czy DOS + TC wchodził na 1.44 ?

    Nie musi. Program napisz i skompiluj w DOSemu, a na dyskietkę wrzuć tylko
    gotowy programik + jądro FreeDOS'a z interpreterem komend. :)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 46. Data: 2009-08-14 14:38:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mateusz Viste wrote:
    > Nie musi. Program napisz i skompiluj w DOSemu, a na dyskietkę wrzuć tylko
    > gotowy programik + jądro FreeDOS'a z interpreterem komend. :)

    O nie nie, być moze będe chciał się pobawić :) W każdym razie nie ma
    sensu dyskutować, zrobie sobie taką możliwość i sprawdzę.

  • 47. Data: 2009-08-14 14:59:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Friday, August 14, 2009, 4:23:27 PM, you wrote:

    > Mowie o pojedynczym rozkazie out, nie calym protokole Centronicsa.

    Z tego co pamiętam, to konstrukcja jest taka, że nawet bezpośrednie
    pisanie do portu powoduje wygenerowanie sekwencji z zachowaniem
    czasów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2009-08-14 15:05:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały schrieb:

    > O ile tam sa _te_ drivery ;) Przeciez to wszystko zalane plastikiem.

    To, co opisywałem to port IBM-XT z początku lat 80tych ub. stulecia.
    Myślisz, że jest gorzej?

    Waldek

  • 49. Data: 2009-08-14 15:28:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 17:05:56 +0200, Waldemar Krzok wrote:

    >To, co opisywałem to port IBM-XT z początku lat 80tych ub. stulecia.
    >Myślisz, że jest gorzej?

    Niemal na pewno nie ma juz tych driverow. Jest jakis chip, w
    technologii cmos ..

    J.

  • 50. Data: 2009-08-14 15:29:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 16:59:04 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Z tego co pamiętam, to konstrukcja jest taka, że nawet bezpośrednie
    >pisanie do portu powoduje wygenerowanie sekwencji z zachowaniem
    >czasów.

    Nie w podstawowym porcie - tam wszystko programowo.

    A spowalniania sie procesor na samym rozkazie out.

    J.