  • Data: 2010-04-09 08:15:31
    Temat: Re: Gramatyki jezykow, ich kompilatory/interpretery i toole
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Seweryn Habdank-Wojewódzki napisał:
    > Mam pytanie, ktory z jezykow o niemarginalnej
    > popularnosci uzywa takich tooli do wsparcia kompilatora
    > tudziez interpretera? Jesli zaden popularny tego nie robi,

    GCC do wersji 3.4 używało YACC. Od 3.4 ma ręcznie napisany parser.
    Wyrzucenie YACC przyspieszyło pewnie to, że jest to generator
    gramatyk LALR(1) i nie bardzo nadaje się do złożonych gramatyk
    jak C++. Poniższy link opisuje m.in. problemy z generatorami
    LALR dla C++:
    http://scottmcpeak.com/elkhound/elkhound.ps

    Innym przykładem jest Ocaml, który używa wersji YACC dla tego języka.

    > to jakie sa przeciw stosowaniu tooli w takich sytuacjach,
    > czyli czemu uzytkowe jezyki nie chca uzywac tooli?

    Ręcznie pisanie parserów umożliwia większą kontrolę nad całym
    procesem i co za tym idzie lepszą możliwość informacje o błędach i
    lepszą możliwość reakcji na błędy, itp. Jeżeli podejdzie się do tego
    starannie, efekt jest świetny o czym w odnośniku poniżej (część
    przykładów jest wynikiem lepszej semantyki, a nie parsera):
    http://blog.llvm.org/2010/04/amazing-feats-of-clang-
    error-recovery.html

    Generatory parserów umożliwiają szybsze napisanie gramatyki. Oczywiście
    jest mniejsza elastyczność jeżeli chodzi o reakcję na błędy, ale przy
    odpowiednim podejściu efekt też może być zadowalający:
    http://research.swtch.com/2010/01/generating-good-sy
    ntax-errors.html

    Pozdrawiam
    KK