  • 1. Data: 2015-04-29 14:21:27
    Temat: Grafen
    Od: Mario <m...@...pl>

    2960,Brytyjczycy_rozpoczynaja_produkcje_grafenu_na_s
    kale.html?lokale=local#BoxNewsImg
    Wygląda na to ze nasz grafen zajmie zaszczytne miejsce obok naszego
    niebieskiego lasera, haubicy, korwety, samolotu czy procesora. Taki los
    chyba spotyka wszystko za co się weźmiemy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2015-04-29 14:38:12
    Temat: Re: Grafen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,178
    32960,Brytyjczycy_rozpoczynaja_produkcje_grafenu_na_
    skale.html?lokale=local#BoxNewsImg
    >Wygląda na to ze nasz grafen zajmie zaszczytne miejsce obok naszego
    >niebieskiego lasera, haubicy, korwety, samolotu czy procesora. Taki
    >los chyba spotyka wszystko za co się weźmiemy.

    Zaraz zaraz - grafen byl "nasz" w podobnym stopniu jak niebieski
    laser.

    Mielismy w pewnym okresie pomysl na ciekawa technologie, ale
    technologie dopracowuje sie latami i bywa, ze nic z tego nie wychodzi.

    Zreszta nasze niebieskie lasery zdaje sie dalej sie rozwijaja, choc
    majatku na nich juz nie zbijemy.

    J.

  • 3. Data: 2015-04-29 14:38:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Apr 2015 14:21:27 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
> [...]
    > niebieskiego lasera, haubicy, korwety, samolotu czy procesora.
    Taki los
    > chyba spotyka wszystko za co się weźmiemy.

    Idź do dowolnej Polskiej uczelni technicznej i zapytaj naukowców na
    czym ostatnio zrobili biznes. Możesz jeszcze zapytać jak są
    komkurencyjni i na jakich polach w swojej dziedzinie z innymi
    naukowcami na świecie w tej dziedzinie. Każde "wymyślanie"
    czegokolwiek bez biznesowego parcia i instynktu tak się kończy.

    Dla porównania to samo pyt. zadaj komuś np. z MIT i innej ameryk.
    techn. uczelni.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-04-29 14:43:56
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 14:38, J.F. pisze:
    2960,Brytyjczycy_rozpoczynaja_produkcje_grafenu_na_s
    kale.html?lokale=local#BoxNewsImg

    > Zaraz zaraz - grafen byl "nasz" w podobnym stopniu jak niebieski laser.

    No właśnie mieliśmy wdrożyć produkcję i na tym zarobić, a dodatkowo
    trafić do grona państw w awangardzie nowych technologii. Wpompowano w to
    sporo pieniędzy z budżetu i dupa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2015-04-29 14:52:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Apr 2015 14:38:15 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > naukowcami na świecie w tej dziedzinie. Każde "wymyślanie"
    > czegokolwiek bez biznesowego parcia i instynktu tak się kończy.

    Zapomniałem napisać o opcji robienia biznesu "bez biznesu" czyli o
    tym co nam mocno zazdroszczą Amerykanie: wyciąganiu kasy z EU na
    projekty, które i tak się nie sprzedadzą ale kasa wyciągnięta jest.
    Sprytnie prowadzona operacja daje żyć na jakiś czas.
    Podobnie na uczelniach kasa wyciągnięta na projekt utrwala etaty na
    jakiś czas.
    Ale coś się zmienia w UE, ostatnio rozmawiałem z cwaniakami od firm
    rozliczających takie unijne finansowanie i od niedawna (o zgrozo)
    jest warunek, że finansowany projekt (finalny produkt) musi się
    sprzedawać, bez tego kasa z powrotem. Podobno już w samej Warszawie
    kilku misiów mocno przebiera nogami, bo grozi im zwrot finansowania.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-04-29 15:02:20
    Od: bartek <b...@g...com>

    On 29.04.2015 14:43, Mario wrote:
> [...]
    >
    > No właśnie mieliśmy wdrożyć produkcję i na tym zarobić, a dodatkowo
    > trafić do grona państw w awangardzie nowych technologii. Wpompowano w to

    Na tym polegają nowe technologię. Większość pomysłów kończy się
    na etapie "dupa". Jednym z problemów 'nowych technologii' w Polsce
    (i chyba w sporej częśći Europy) jest m.in to, że ludzie tego nie
    rozumieją. Aby dostać jeden rewolucyjny produkt trzeba zainwestować
    najpierw w kilka... dziesiąta takich, które dupną.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2015-04-29 15:17:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >No właśnie mieliśmy wdrożyć produkcję i na tym zarobić, a dodatkowo
    >trafić do grona państw w awangardzie nowych technologii. Wpompowano w

    Nie calkiem. Robimy rozne niebieskie lasery i jestesmy w awangardzie
    nowych technologii.
    Mamy tez poltorej firmy robiacych najlepsze krysztaly GaN na swiecie.

    Tylko ze najwiecej zarabia sie na sprawdzonych, tanich technologiach,
    sprzedawanych w milionach,
    a utrzymywanie sie w awangardzie wymaga ciaglych doplat.
    Ale moze kiedys zaprocentuje, bo zeby zarobic na tych milionowych
    produktach trzeba ubiec konkurencje, bo po paru latach to juz nie
    bedzie interes.

    Zobacz http://topganlasers.com/projects/

    Radze przeczytac:
    Michal Leszczynski,
    Saga o polskim niebieskim laserze

    Niestety - bylo tu
    http://alfaomega.webnode.com/news-/saga-o-niebieskim
    -laserze/
    ale sie zmylo. Trzeba odszukac w googlach kopie

    J.

  • 8. Data: 2015-04-29 16:26:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A na amerykanskiej uczelni bedzie inaczej ?
    Owszem, tam sie zyje z grantow bardziej niz u nas, ale one tez nie
    musza sie wielkim biznesem konczyc.

> [...]
    >projekty, które i tak się nie sprzedadzą ale kasa wyciągnięta jest.
    >Sprytnie prowadzona operacja daje żyć na jakiś czas.

    Ale oni maja tak samo. Tylko ze:
    - zrodel panstwowych mniej,
    - sa zrodla prywatne i korporacyjne i "spoleczne"
    - te zrodla chca zarobic, ale czasem zdaja sobie sprawe, ze nie musi z
    tego nic wyjsc, zarabiaja na tym, ze jak jeden pomysl na 10 wyjdzie,
    to zarobia na 20 pomyslow.
    - a czasem sa oszukiwane.

> [...]
    >sprzedawać, bez tego kasa z powrotem. Podobno już w samej Warszawie
    >kilku misiów mocno przebiera nogami, bo grozi im zwrot finansowania.

    Jesli chodzi o projekty badawcze, to tak sie nie da ...

    J.

  • 9. Data: 2015-04-29 16:39:37
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie się weźmiemy, ale weźmie się po/eu...
    chociaż może powinienem tu napisać ukradnie...

  • 10. Data: 2015-04-29 17:28:45
    Od: Mario <m...@...pl>

    > nie się weźmiemy, ale weźmie się po/eu...
    > chociaż może powinienem tu napisać ukradnie...

    Jak wszystko wycinasz to trudno zrozumieć komu odpowiadasz i do czego
    się odnosisz. Już ci to tłumaczyłem, ale to dla ciebie za trudne do
    zrozumienia.

    --
    pozdrawiam
    MD