  • Data: 2014-05-03 18:06:33
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-03 16:10, Zachariasz Dorożyński pisze:
> [...]
    ps.com...

    > Przymusu rozmawiania nie ma, zwłaszcza ze ja mam rację. Akumulator samochodowy
    pomimo że energii w nim teoretycznie sporo nie nadaje się do zasilania czegokolwiek z
    wyjątkiem rozrusznika. Zniesie minutę pracy silnika wentylatora chłodnicy po
    wyłączeniu silnika. Zniesie jakieś stałe niewielkie pobory prądu przez alarm,
    komputer pokładowy itp. Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie
    potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie. Dlatego u mnie jak działa
    przetwornica 100W i daje prąd do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny
    2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę. Chętnie bym zamienił ten
    system zasilania na agregat, ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.

    To ciekawe, dlaczego mogę zrobić kawę dla kilkunastu (czasem nawet sporo
    ponad 20) osób z ekspresu do kawy? Przetwornica 2kW, akumulator 95Ah.

    Dlaczego mogę pływać pół dnia pontonem z silnikiem 1kW - oczywiście nie
    na pełnej mocy, akumulator 75Ah.

    Dlaczego wyciągarką mogę targać inny pojazd przez 15 minut?
    Wyciągarka ma nieco ponad 6 koni mocy, 2 akumulatory po 95Ah równolegle.

    Samochód może stać ładnych parę godzin z włączonym radiem (jakiś
    Clarion) dość głośno grającym, gdzie końcówka mocy ma 4x45W sinus.

    Po każdym z powyższych przypadków (oprócz pontonu) można bez problemu
    uruchomić pojazd.

    Czary jakieś, czy perpetuum mobile? ;)

    A przy okazji poczytaj sobie w wolnej chwili o rozróżnieniu choćby na
    akumulatory trakcyjne i rozruchowe, o akumulatorach zasadowych
    (niestety, coraz bardziej "nielegalnych"), zobacz, jak wyglądają (i
    dlaczego) akumulatory samochodowe Optima Yellow.

    Oczywiście też troszkę kultury nie zaszkodzi, ale wiem, że od lat jesteś
    w tym temacie niereformowalny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam