    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Google navi - narzędzie czy zabawka
    Date: Thu, 8 May 2014 13:31:14 +0200

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości
    On 2014-05-08 09:04, J.F. wrote:

    >Menu: Usługa nawigacyjna:
    >1. Osmand (offline)
    >2. CloudMate
    >3. YOURS
    >4. OpenRouteService

    Czyli serwerow, bo offline nadal tylko jeden.
    Choc przy Cloudmade mialbym watpliwosci ... ale ja jej nie mam, tylko
    OSRM

    >no tak, w porownaniu do np. Sygic OsmMand nie zachwyca z trybem
    >OffLine.

    Nie zachwyca ? To jest megashit, absolutnie nie nadaje sie do uzytku.
    Pierwsze przeliczenie trasy ok, niech sobie robi i 5 minut (choc ponad
    minute to tragedia).
    Ale potem byle zjazd z trasy i znow trzeba czekac, po czym jakas
    przeterminowana odpowiedz wypluwa i znow zaczyna liczyc.
    No chyba ze stoisz i czekasz az policzy..

    >Ale jesli jestem w kraju, majac pakiet danych przelaczam sie na jedna
    >z 3 w/w uslug online i banan wraca na twarzy ;)
    >Za granica, korzystajac z opcji offline - moge poczekac dluzej -
    >trudno - bede zly, ale dojade ;)

    Mam watpliwosci :-)

    >No te uslugi online zaszyte w OsmAnd chyba nie obejmuje takich info
    >jak korki.

    Korek to ja np widze. I chce ominac, wiec jade inaczej niz kazal.
    I spodziewam sie ze zaraz zacznie nawigowac, a nie ze uslysze "skrec w
    prawo" jak ten zjazd juz minalem.
    Automapa sie wyrabia z takimi obliczeniami, Naviexpert na styk, a
    osmand ?

    >Przy zboczeniu z trasy nastepuje w miare sprawne przeliczenie nowej
    >trasy.

    >Jest opcja 'Pokaz gdzie jestem'. Zauwazylem ze dziala to wcale
    >dokladnie nawet w oparciu o siec komorkowa.

    >Natomiast jak najbardziej mozesz podac dokladnie punkt startowy -
    >wybiesz szukaj, wpisz adres i pokaz na mapie (nie klikasz ustaw jako
    >docelowy). Nastepnie na ten pokazany na mapie punkt klikasz i
    >oznaczasz go jako punkt startowy lub kolejny posredni.

    Faktycznie, mozna.
    Radzilem sobie wprowadzajac jako pierwszy punkt posredni.
    potem jest pokazac punkt na mapie i "zacznij od punktu z mapy".
    Wolalbym jednak normalny edytor punktow trasy, z pierwszym i ostatnim
    tez dostepnym.

    >Osmand ma dodatkowo sporo wtyczek (nie wiem czy dzialaja one z
    >darmowa aplikacja, bo uzywam wersji Osmand+, ale np. parking,
    >kalkulator odleglosci, notatki dzwiekowe, .... czy dodatkowe
    >polaczenia z Wikipedia - jadac za granice przydaje sie sciagnac
    >dodatkowa 'mape' Wikipedii z informacjami o ciekawych miejscach

    A mnie interesuje zapis trasy (ok, jest), jakis komputer podsumowujacy
    przebiegi i czasy,

    >Ja zazwyczaj Yanosika uzywam jako aplikacje w tle - tzn wykorzystuje
    >o glownie do ostrzegania o zdarzeniach na drodze.
    >Jak sie cos pojawia, to wyskakuje okienko Yanosika nad glowna
    >aplikacje (np. inna nawigacje) po czym, przechodzi w tło samoczynnie.

    Nowe androidy maja juz mozliwosc pokazania dwoch aplikacji naraz.
    Ale niestety - na samsungu katalog tych aplikacji jakis ograniczony i
    yanosik nie moze byc.

    J.