  • 31. Data: 2017-12-19 11:23:54
    Temat: Re: Google Maps a Naviexpert
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Mon, 18 Dec 2017 17:59:32 +0100,"J.F."<j...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    >Wiem, bo miewałem sytuacje, że nagle z "50km prosto" navi zapiszczała
    >"warunki
    >drogowe zmieniły się" i pojawiało się "za 4km w prawo".

    No ale trzeba zjechac odpowiednio wczesnie.

    >To dojedziesz do Bolkowa i wówczas NE obliczy Ci właściwą trasę.

    A jakbys z Bolkowa ruszal ?

    A tutaj GM wyliczyl wlasciwa jeszcze w Lubawce :-)

    >To wtedy taki odcinek jest blokowany na stałe.

    Zaraz, jak sie NE dowie ... czyli pewnie czasem po paru dniach.

    >Wszystko czynne, pełno śniegu.

    To moze porownam GM z Janosikiem ... i zlosliwie nie bedzie korka :-)

    J.

  • 32. Data: 2017-12-19 12:05:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Dec 2017 11:23:54 +0100, w <5a38e8bd$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No ale trzeba zjechac odpowiednio wczesnie.

    Jak widać bez problemu zdążyła.

    > A jakbys z Bolkowa ruszal ?

    To obliczy w Bolkowie. Nie rozumiem problemu.

    > A tutaj GM wyliczyl wlasciwa jeszcze w Lubawce :-)

    Właściwą?? Omijającą nieistniejący korek do Kamiennej Góry?

    > Zaraz, jak sie NE dowie ... czyli pewnie czasem po paru dniach.

    Jak może się dowiedzieć po paru dniach, skoro informacje o remontach są
    wprowadzane online oraz z GDDKiA?

    > To moze porownam GM z Janosikiem ... i zlosliwie nie bedzie korka :-)

    Yanosika używałem 1 raz do nawigowania. Sugerował zjazd z S3 i jazdą dawną DK3.
    Podziękowałem (w tym i za współpracę) i pojechałem pustą S3.
    Już go nawet do ostrzegania nie używam -- mam to samo (Ryśka) w NE.

  • 33. Data: 2017-12-19 12:11:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Dec 2017 11:08:16 +0100, w
    <5a38e513$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Na dzis - GM przewiduje z Lubawki do Wroclawia (centrum) 1:50.
    > Mimo korkow wyrobiles sie w okolo 1:37, wiec chyba jezdzisz szybciej.

    Nie sądzę, abym w Lubawce był po 17:50, sądzę że nieco wcześniej.
    Szybko nie mogłem jechać, bo po lokalnych prędkość miejska (lód), a po DK5 w
    kolumnie, na A4 też 110-120km/h.

    > Ale ta alternatywna droga przez Mieroszow ma dzis trwac 2:02.
    > Wiec co sie dziwic, ze przy planowanym 15min korku GM proponuje
    > alternatywe.

    Tylko, że ten korek zaplanował sobie GM, bo w realu do Kamiennej pusto.

  • 34. Data: 2017-12-19 12:19:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Dec 2017 11:18:41 +0100, w <5a38e783$0$659$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik rarekp napisał w wiadomości grup
    com...

    > o 17, bo pierwszy komunikat byl 19:20.

    Trudno, żeby nie pomylił się skoro korek rósł. Urósł to i czas, i trasa nie
    zmieniła się.
    GM mi zmienia trasę tylko gdy zjadę z niej. I to na taką (czasami absurdalną),
    że lepiej wyznaczyć od początku.

    > A GM sie pomylil o 23 min ..

    Widząc nieistniejący korek i nakazując jechać po pipidówach.
    Wybieram bramkę nr 1.

    > Cos zdaje sie pisales, ze slisko byl na twojej drodze ... jest zima,
    > to musi byc slisko :-)

    I to była częściowo wojewódzka. Co się działo poniżej?

    > A gdzie dokladnie na Mazury ?
    > 10h to calkiem niezly wynik ... pare lat temu :-)

    Giżycko. Na Mazury jechałem z NE w 7-8h i nie ciągnął przez Warszawę. Ale
    niestety licencja wygasła w trakcie.

    > Ale w wakacje moglo byc troche remontow ... i troche budow
    > nieskonczonych.

    Pewnie dlatego GM pociągnął po objazdach DK8, których nawet na mapie nie miał.

  • 35. Data: 2017-12-19 12:32:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >To obliczy w Bolkowie. Nie rozumiem problemu.

    >Właściwą?? Omijającą nieistniejący korek do Kamiennej Góry?

    Omijajac istniejacy korek do Wroclawia.
    Co potwierdzasz Ty (czas na NE zaczal rosnac) i Targeo.

    Trudno jedynie powiedziec, czyja trasa lepsza ... no, wydaje mi sie ze
    NE lepsza.
    Ale z ryzykiem wpakowania sie w korek.

    >Jak może się dowiedzieć po paru dniach, skoro informacje o remontach
    >są
    >wprowadzane online oraz z GDDKiA?

    O ile im sie chce wprowadzac. Bo przeciez nie trzeba - program sie sam
    zorientuje ze tu korek jest :-)

    A nawet jak wprowadza, to GD pewnie objazd wytyczyla, albo tylko jeden
    pas zamknela - i opoznienie moze byc od 30s do 60min :-)

> [...]
    >Podziękowałem (w tym i za współpracę) i pojechałem pustą S3.
    >Już go nawet do ostrzegania nie używam -- mam to samo (Ryśka) w NE.

    Ja z nim zawsze jezdze i IMO prowadzi nienajgorzej. Czasami bardzo
    dobrze.
    Ale czasem miewa odpaly.

    Niestety - pojedynczy przyklad z NE tu niewiele dowodzi, szczegolnie
    jesli argumentem ma byc
    "NE przewidzial dojazd na 19:20, GM na 20:00, dojechalem 19:37".

    P.S. kolejna trudnosc w janosiku - wezel bielanski (Wroclaw). Czasem
    sie tworzy korek na zjezdzie.
    Raz mi sie tam zdarzylo z godzine czekac.
    A mozna zjechac kawalek wczesniej na Klodzko i zawrocic.

    Wiec ostatnio sie pilnie wpatruje w ekran dokad czarna droga siega ...
    i o malo sie nie wpakowalem na ostatniego w korku, ktory sie dlugo
    przed wiaduktem zaczynal.
    A na ekranie korka jeszcze nie ma.
    Ale chwila zastanowienia ... no tak, tu jedne samochody stoja na
    prawym pasie, a inne pędzą prosto lewym.
    To jak ma nawigacja dobrze policzyc ?

    A glowy nie dam, czy mnie yanosik wczesniejszym wezlem nie chcial
    skierowac, ale przeciez ja wiem lepiej :-)

    Ale moze NE lepiej liczy.

    J.

  • 36. Data: 2017-12-19 12:55:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Trudno, żeby nie pomylił się skoro korek rósł. Urósł to i czas, i
    >trasa nie
    >zmieniła się.

    Moze rosl, a moze nie wiedzial. Jak nie wiedzial, to zle :-)

    >GM mi zmienia trasę tylko gdy zjadę z niej. I to na taką (czasami
    >absurdalną),
    >że lepiej wyznaczyć od początku.

    Byc moze - rzadko uzywalem.

    >Widząc nieistniejący korek i nakazując jechać po pipidówach.
    >Wybieram bramkę nr 1.

    Widzac istniejacy korek, a ktorym najwyrazniej wiedzial wczesniej - a
    to zaliczy nalezy na plus.

    Kierowal cie na trase po pipidowkach, ale tylko 18 km do krajowej
    drogi 35.
    Z Kamiennej do Dobromierza jest 28km po pipidowkach :-)

    Inna sprawa, ze w obliczu sniegu chyba wole te pipidowki pod Kamienna
    Gora, niz pod prawdziwymi gorami :-)

    >I to była częściowo wojewódzka. Co się działo poniżej?

    No ba, zobacz co sie dzialo na krajowej, opad taki, ze az na
    wojewodzka musiales zjechac :-P

    >Giżycko. Na Mazury jechałem z NE w 7-8h i nie ciągnął przez Warszawę.
    >Ale niestety licencja wygasła w trakcie.

    I to jest koronny argument za GM :-P

    GM teraz proponuje do Gizycka 6:58 przez Warszawe i Lomze (Nowogrod
    dokladniej), ale doslownie 2 minuty dluzej jest przez Plonsk/Szczytno.
    Jeden maly korek czy nawet maly opad i juz inna trasa lepsza, wiec z
    jednego przejazdu nie ma co wnioskowac.

    > Ale w wakacje moglo byc troche remontow ... i troche budow
    > nieskonczonych.

    Pewnie dlatego GM pociągnął po objazdach DK8, których nawet na mapie
    nie miał.
    No coz, my dla GM jestesmy krajem trzeciej kategorii, co sie odbija na
    aktualizacjach, pamietasz AOW ... tym niemniej wiekszosc drog ma, bo
    stare.

    Teraz bedzie dobry test - S5 pod Wroclawiem.
    Otwarli juz w koncu czy nie otwarli ?

    J.

  • 37. Data: 2017-12-19 12:59:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Nie sądzę, abym w Lubawce był po 17:50, sądzę że nieco wcześniej.
    >Szybko nie mogłem jechać, bo po lokalnych prędkość miejska (lód), a
    >po DK5 w
    >kolumnie, na A4 też 110-120km/h.

    W Czechach lodu nie bylo ?

    >Tylko, że ten korek zaplanował sobie GM, bo w realu do Kamiennej
    >pusto.

    A za Bolkowem korek.
    Owszem, mozna omijac pipidowkami, ale wtedy sie wpakowujesz w korek w
    Dobromierzu :-)

    Wiec tak calkiem bym nie ganil GM za te propozycje.
    Bylo pojechac i sie dowiedziec :-)

    J.

  • 38. Data: 2017-12-19 13:15:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Dec 2017 12:32:09 +0100, w
    <5a38f8bd$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Trudno jedynie powiedziec, czyja trasa lepsza ... no, wydaje mi sie ze
    > NE lepsza.
    > Ale z ryzykiem wpakowania sie w korek.

    Z NE nigdy nie stałem w korku na S3 nawet w wiadomy dzień wakacji.

    > O ile im sie chce wprowadzac. Bo przeciez nie trzeba - program sie sam
    > zorientuje ze tu korek jest :-)

    Nigdy nie było z tym problemu. Nowe odcinki S czy A są zawsze dostępne tuż po
    ich otwarciu.

    > A nawet jak wprowadza, to GD pewnie objazd wytyczyla, albo tylko jeden
    > pas zamknela - i opoznienie moze byc od 30s do 60min :-)

    To akurat korkowa sytuacja i nie widzę problemu z jej uwzględnieniem.

    > P.S. kolejna trudnosc w janosiku - wezel bielanski (Wroclaw). Czasem
    > sie tworzy korek na zjezdzie.
    > Raz mi sie tam zdarzylo z godzine czekac.
    > A mozna zjechac kawalek wczesniej na Klodzko i zawrocic.

    Po co kombinować, skoro można wjechać na A8 i zjechać np. w Mokronosie?

  • 39. Data: 2017-12-19 13:16:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Dec 2017 12:59:02 +0100, w
    <5a38ff09$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    > Tue, 19 Dec 2017 11:08:16 +0100,
    > w<5a38e513$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    > W Czechach lodu nie bylo ?

    Nie aż tyle.

  • 40. Data: 2017-12-19 13:20:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Dec 2017 12:55:07 +0100, w
    <5a38fe1d$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Tue, 19 Dec 2017 11:18:41 +0100, w
    > <5a38e783$0$659$65785112@news.neostrada.pl>,

    > Moze rosl, a moze nie wiedzial. Jak nie wiedzial, to zle :-)

    Jakby nie wiedział, to by prowadził przez korek. Proste.

    > I to jest koronny argument za GM :-P

    Jakbym wiedział jak będzie prowadził GM, to odnowiłbym licencje na NE.
    Zwróciłaby się po tej jednej trasie.

> [...]
    > dokladniej), ale doslownie 2 minuty dluzej jest przez Plonsk/Szczytno.
    > Jeden maly korek czy nawet maly opad i juz inna trasa lepsza, wiec z

    To było w wakacje, w sobotnią zmianę turnusów -- nie masz co sprawdzać jak jest
    w tej chwili.