  • 1. Data: 2012-05-16 00:23:27
    Temat: Gniazdo RJ-45
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    Witajcie,
    Temat bardziej związany z sieciami, ale wierzę że tutaj znajdę ludzi
    którzy mi pomogą.

    Potrzebuję kupić gniazdo natynkowe RJ-45. Do tej pory myślałem, że kabel
    w gniazdku łączy się tylko poprzez złącze LSA/Krone i potrzeba mieć do
    niego specjalne narzędzie uderzeniowe. Teraz widzę na allegro pełno
    gniazd, gdzie łączenie kabla wykonuje się poprzez przykręcanie żył
    śrubkami jak na zdjęciu:

    http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/17/87/
    66/2317876636

    Zdaję sobie sprawę, że kabel sieciowy można traktować jako linię długą i
    takie łączenie na śrubki może bruździć. Czy takie gniazda spełniają
    kategorię 5e (o kat. 6 to nawet nie myślę) i czy w ogóle one się do
    czegoś nadają?

    Robię remont w domu i chciałem sobie zamontować gniazdko internetowe
    przy telewizorze, a nie widzi mi się kupowanie ww. narzędzia żeby
    zarobić jedno gniazdo. W tej chwili już skończyłem, ale jest zrobione
    tak, że z listwy przypodłogowej wystaje kawał kabla, a to wygląda mało
    profesjonalnie ;)

    Druga sprawa nie mogę znaleźć nigdzie jakiejś rozpiski o co chodzi z
    tymi kategoriami, jaka jest różnica między 5e i 6? Wiem, że kategoria 6
    jest do gigabit eternetu. Czy ktoś mógłby z grubsza podać różnice?

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2012-05-16 00:28:35
    Temat: Re: Gniazdo RJ-45
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-16 00:23, quasi pisze:
> [...]
    > tymi kategoriami, jaka jest różnica między 5e i 6? Wiem, że kategoria 6
    > jest do gigabit eternetu. Czy ktoś mógłby z grubsza podać różnice?

    To sa gniazda telefoniczne ISDN ale spokojnie daja rade nawet z gigabitem .

  • 3. Data: 2012-05-16 10:23:01
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.05.2012 00:23, quasi pisze:

    > Robię remont w domu i chciałem sobie zamontować gniazdko internetowe
    > przy telewizorze, a nie widzi mi się kupowanie ww. narzędzia żeby
    > zarobić jedno gniazdo.
    Spokojnie takie gniazdo zarobisz nożem do tapet. A jak Ci się odwidzi,
    to nóż krone możesz dostać za 8zł + przesyłka.
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=krone+n%
    C3%B3%C5%BC&category=0&sg=0

    A jak byś się nie mógł zdecydować to jest jeszcze trzecie wyjście:
    http://allegro.pl/3m-gniazdo-keystone-rj45-kat5e-ftp
    -beznarzedziowe-i2339574257.html

  • 4. Data: 2012-05-16 10:53:13
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > To sa gniazda telefoniczne ISDN ale spokojnie daja rade
    > nawet z gigabitem .

    Czyżby? ;-)) Sprawdzałeś czy polegasz tylko na lampkach w
    switchach?

  • 5. Data: 2012-05-16 12:08:38
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "quasi" <s...@s...spamem.pogania> napisał w wiadomości

> [...]
    > gniazdo. W tej chwili już skończyłem, ale jest zrobione tak, że z listwy
    > przypodłogowej wystaje kawał kabla, a to wygląda mało profesjonalnie ;)

    Nie powiem jakie (nie ja kupowałem), ale montowałem kilka lat temu jakieś 40
    gniazdek ethernetowych w których poszczególne druciki wpychałem między
    ostrza, które łapały kontakt.
    Jak drucik wystarczająco dłuższy to dawało się wcisnąć bez narzędzi (potem
    obciąć ten wystający 1cm), a jak krótszy to docisnąć śrubokrętem.
    Działa do dziś.
    P.G.

  • 6. Data: 2012-05-16 12:08:49
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "quasi" <s...@s...spamem.pogania> wrote in message
> [...]
    > kategoriami, jaka jest różnica między 5e i 6? Wiem, że kategoria 6 jest do
    > gigabit eternetu. Czy ktoś mógłby z grubsza podać różnice?

    Uszanowanie

    Link poniżej zawiera precyzyjny opis różnic
    pomiędzy złączami i kablami kategorii 5e i 6.
    W skrócie, te z 6 maja mniejsze tłumienie i
    przesłuchy , zwłaszcza dla wyższych często-
    tliwości i przenoszą poprawnie pasmo do 250 Mhz.
    http://www.siemon.com/uk/white_papers/04-01-15_cat6.
    asp
    Gniazdo umieszczone na zdjęciu jest faktycznie
    przeznaczone dla telefonii cyfrowej ISDN, i wymagań
    dla kategorii 5e nie spełni .
    Ale biorąc pod uwagę typowo Polskie podejście
    do norm , pomiarów , wymagań itp. to pewnie
    tymczasowo i prowizorycznie zna egzamin .
    Zwłaszcza jeśli długość przewodu nie jest na granicy
    90-100 m . Jeśli tymże przewodem podłączasz np.
    modem ADSL, to zasadniczo nie powinieneś zaobserwować
    zaniżenia parametrów . Co innego jeśli masz zamiar
    kablem tym przesyłać np. sygnał z kilku kamer magapixelowych
    naraz, lub inne transmisje mocno obciążające pasmo,
    lub długość kabla zbliża się do 90 m
    - wtedy warto zainwestować w dobre jakościowo,
    ( w ramach zdrowego rozsądku ) droższe kable i złącza!

    --
    SP4OLN

  • 7. Data: 2012-05-16 12:09:18
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-16 10:53, Robert_J pisze:

    > Czyżby? ;-)) Sprawdzałeś czy polegasz tylko na lampkach w switchach?

    Tak sprawdzilem i dziala nie lepiej niz z metra ciete krone.

  • 8. Data: 2012-05-16 12:10:10
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-16 10:23, Albercik pisze:

> [...]
    C3%B3%C5%BC&category=0&sg=0

    > A jak byś się nie mógł zdecydować to jest jeszcze trzecie wyjście:

    No wlasnie te gniazda warte sa tyle samo co z metra ciete nozem do tapet
    przereklamowane gowno zwane krone do ktorego modli sie rzesza
    pseudospecjalistow.

  • 9. Data: 2012-05-16 12:14:26
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    > - wtedy warto zainwestować w dobre jakościowo,
    > ( w ramach zdrowego rozsądku ) droższe kable i złącza!
    >
    > --
    > SP4OLN

    Taa to powiedz w takim razie jakim cudem u mnie te gniazda dzialaja z
    gigabitem od ponad 5 lat ?

    Gniazda typu krone to przereklamowane gowno, rozszycie skretki na tych
    kilku centymetrach wnosi pomijalnie male znieksztalcenia nawet przy
    linkach powyzej 100 metrow a takie zdazalo mi sie ukladac.
    .

  • 10. Data: 2012-05-16 12:46:57
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Gniazda typu krone to przereklamowane gowno

    Zakładam że rozróżniasz inne stany niż "działa" i "nie
    działa", sygnalizowane przez ledy na switchach?

    > rozszycie skretki na tych kilku centymetrach wnosi
    > pomijalnie male znieksztalcenia nawet przy linkach powyzej
    > 100 metrow a takie zdazalo mi sie ukladac.

    No popatrz, nie dalej jak kilka miesięcy temu wzięło mnie na
    empiryczne sprawdzenie czy będzie różnica między kablem
    krosowym kat. 5 i 6 (3 metry). I była znacząca. Trzymetrowy
    kabel kat. 5 dawał radę bodajże do 160-180 Mbps, a kat. 6
    nawet do 300 Mbps. Oczywiście było to sprawdzane za pomocą
    dużego pliku pobieranego z serwera obok, przy zastosowaniu
    obu kart gigowych, więc pewnie wynik jest średnio dokładny.
    Ale daje pojęcie o różnicy.
    Sprawdziłem też wpływ właśnie takich "rozprostowanych" na
    kilku centymetrach żył na osiągany transfer i niestety, ale
    uważam że piszesz nieprawdę :-). Oczywiście sieć będzie
    działać, nawet dwa połączone urządzenia GB pokażą że się
    widzą w GB, ale transfer jaki realnie osiągną będzie
    zdecydowanie niższy niż Ci się wydaje :-). Rozprostowanie
    żył na długości kilku cm powoduje czasem nawet utraty
    pojedynczych pakietów, więc nie pisz proszę że puszczasz na
    tym gigowe transfery na kablach 100 m ;-)