  • 151. Data: 2019-11-12 17:13:22
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Do tego jest wspomaganie a nie ABS :)

    A jak sie wspomaganie zepsuje ...

    >To prawda. Niby są dwa układy na krzyż + ręczny...

    A praktyka podpowiada, ze przy odpowietrzaniu pedal wpada do podlogi
    ... ale po co by robili te dwa, gdyby nie dzialalo ?

    >Pytanie jaka to awaria. ABS, z tego co wiem, jeśli cokolwiek jest nie
    >tak,
    >zapala lampkę i wyłącza się.

    Program sie zawiesil ... a co to znaczy ?
    Niestety - trudno znalesc opis wspolczesnego sterownika ...

    >Nie no. Jak wszystko działa, to wszystko jest na auto. Jak włącznik w
    >pokoju nie działa, to idziesz do szafki i przełączasz na ON, a w tym
    >czasie możesz zobaczyć, dlaczego nie działa na auto.

    No ale jak usterka bedzie dluzsza, to potem bede musial w szafce
    swiatlo wylaczac :-)

    Potrzebnych jest 5 funkcji:
    -auto,
    -daj sygnal automatyce, zeby swiatlo wlaczyla ... ale zostan na auto,
    -daj sygnal automatyce, zeby swiatlo wylaczyla ... ale zostan na auto,
    -olej automatyke - wlacz swiatlo,
    -olej automatyke - wylacz swiatlo.

    I to najlepiej nie "w szafce" tylko przy drzwiach do pokoju ...

    >Latarka w telefonie... mówimy o sytuacji awaryjnej / skrajnej.

    Jak to zwykle - zastanie gdy juz bedzie ciemno :-)

    J.

  • 152. Data: 2019-11-12 17:56:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Aż tak duże zakrzywienie czasoprzestrzeni? U sąsiadów, mimo bliskości
    >geograficzmej, moment jest inny?

    U ktorych ?
    Bo ja o sytuacji gospodarki i zasilkach, wiec NRD nie ma co
    porownywac,
    Czechow ... trudno powiedziec, Slowakow ...

    >No właśnie, spadła. A skłoność do budowy odrutowanych obozów wcale.

    To sie musi zmienic w swiadomosci spolecznej ... a moze w swiadomosci
    deweloperow, bo jesli za kawalek plota rosnie cena m^2 mieszkania to
    czemu nie.
    Ewentualnie ... a jakie sa wady takiego osiedla ?
    Moze tak latwo sie swiadomosc lokatorow nie zmieni.

    >Tak wygląda. Jestem o tym przekonany.

    >Wpadanie bandytów? Bez przesady.

    Na swiecie, czy w Warszawie ?

    Wystarczy kilka takich przypadkow, gdy zelazkiem przypalali, zeby
    tysiace uwazalo, ze straznik to zaleta ...

    J.

  • 153. Data: 2019-11-12 18:21:48
    Od: o...@g...com

    https://eformularze.poczta-polska.pl/rdoskrzynki/

  • 154. Data: 2019-11-12 18:34:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik obserwator1434 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik heby napisał:

    >https://eformularze.poczta-polska.pl/rdoskrzynki/

    Widac prawo sie zmienilo :-)

    Ale zaraz - jak tu sie liczy date dostarczenia, bo od tego
    czasem/zwykle duzo zalezy ...

    J.

  • 155. Data: 2019-11-12 18:34:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak sie wspomaganie zepsuje ...

    No to jest gorzej. W osobówce opanujesz, w ciężarówce... tak jak pisałeś.
    Tyle że jeszcze nie wymyślono (chyba?) nic innego... elektromagnetyczny
    retarder?

    > A praktyka podpowiada, ze przy odpowietrzaniu pedal wpada do podlogi
    > ... ale po co by robili te dwa, gdyby nie dzialalo ?

    Właśnie, też nie rozumiem. Może jak wpada, to jednak trochę hamuje na
    drugim układzie?

    > Program sie zawiesil ... a co to znaczy ?
    > Niestety - trudno znalesc opis wspolczesnego sterownika ...

    Chciałbym wierzyć, że są tam jakieś pozaprogramowe interlocki...

    > No ale jak usterka bedzie dluzsza, to potem bede musial w szafce
    > swiatlo wylaczac :-)

    To będzie motywacja, żeby usterka była krótsza :)

> [...]
    > -olej automatyke - wlacz swiatlo,
    > -olej automatyke - wylacz swiatlo.
    >
    > I to najlepiej nie "w szafce" tylko przy drzwiach do pokoju ...

    To wtedy automatyka traci sens. Ma być prosto i funkcjonalnie.

  • 156. Data: 2019-11-12 19:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >pisałeś.
    >Tyle że jeszcze nie wymyślono (chyba?) nic innego...

    tez sie moze zepsuc :-)

    >Właśnie, też nie rozumiem. Może jak wpada, to jednak trochę hamuje na
    >drugim układzie?

    Mam wrazenie, ze gleboko wpada, wiec nie ... ale moze to tylko
    wrazenie ...

    >Chciałbym wierzyć, że są tam jakieś pozaprogramowe interlocki...

    Kiedys ktos pisal, ze jest tam "pływajacy tłok", ktory przeniesie
    cisnienie nawet przy awarii sterownika.
    Ale to bylo w czasie zwyklego ABS, teraz funkcji przybylo.

    >To wtedy automatyka traci sens. Ma być prosto i funkcjonalnie.

    Jest funkcjonalnie i prosto ... tylko tych 5 pozycji przelacznika :-)

    J.

  • 157. Data: 2019-11-12 21:18:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/11/2019 00:14, jacek wrote:
    > U nas w PL możesz złożyć oświadczenie że polecone można dostarczać
    > bez podpisu z SMS-em że włożono do skrzynki.
    > Wtedy polecone lecą normalnie do skrzynki i są traktowane
    > jak odebrane jednak nie dotyczy to poleconych z potwierdzeniem odbioru.

    O nie nie, o to też pytałem. Problem polega na tym że paczki tak nie włożą.

    Aby to miało sens skrzynka powinna być otwierana przez listonosza bo
    skrzynka wrzutowa z dziurą wielkości co najmniej encyklopedii to nie
    jest nic dobrego.

    Tu pojawia się problem że jak przez listonosza to "przez każdego", więc
    jest to ogólnie niemożliwe (w oczach pracownika poczty).

    Spodziewam się że urzędnicy wpadną na jakieś rozwiązanie dopiero kiedy
    ludzie w przyszłości postawią stopę na ksieżycu. Na razie awizo, na
    obecnym rozwoju techniki nic innego nie da się wymyśleć.

  • 158. Data: 2019-11-12 21:23:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/11/2019 10:14, J.F. wrote:
    > I tak mnie ciekawi ... jest tam (w sieci wifi) jakis system potwierdzen
    > i retransmisji ?
    > Przeciez to niemozliwe, zeby tak dlugo czekalo ... no wlasnie, na co ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-sense_multiple
    _access_with_collision_avoidance

    Co tam wymyślili w nowszych standardach to nie wiem.

  • 159. Data: 2019-11-12 22:04:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > tez sie moze zepsuc :-)

    Wszystko się może zepsuć. Pedał hamulca może się urwać, a linka w
    ręcznym... też może się urwać :) Chodzi o to, żeby minimalizować ryzyko.

    Chyba, że ktoś jeździ od lat z urwaną linką ręcznego, przeglądy kombinując
    na lewo, i nagle mu się rozwali hamulec roboczy, ale wtedy jest sam sobie
    winien.

    > Mam wrazenie, ze gleboko wpada, wiec nie ... ale moze to tylko
    > wrazenie ...

    Jakoś to podobno działa. Ja nigdy nie hamowałem z rozpiętym jednym
    układem.

    > Kiedys ktos pisal, ze jest tam "pływajacy tłok", ktory przeniesie
    > cisnienie nawet przy awarii sterownika.
    > Ale to bylo w czasie zwyklego ABS, teraz funkcji przybylo.

    Myślę (albo chcę wierzyć), że ktoś to dobrze przemyślał. Przecież jeśli
    będzie trup i wyjdzie na to, że to przez ABS-a, to prokurator dobierze
    się inżynierom do międzypośladzia.

  • 160. Data: 2019-11-12 23:35:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-12, Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:
> [...]
    > nieobecność dzienna, bo dyskretniej, itd). W takiej sytuacji istnieje
    > sieć punktów, do których można dostarczyć przesyłkę: z reguły są to
    > jakieś Tabaci albo bary, lub wszelkie inne przybytki handlowe o bardzo
    > szerokich godzinach pracy. Podczas zamawiania towaru mogę wybrać punkt
    > docelowy, i kiedy paczka już dojdzie to mam 2 tygodnie na odebranie.
    > Panu/Pani w sklepie/Tabacu pokazuję dowód, ta/ten wręcza mi paczkę i po
    > sprawie.
    >
    > No i tak się zastanawiam - czy taki system nie byłby prostszy i
    > przyjemniejszy od tych nieludzkich paczkomatów?

    Ale po co wybierać jak można mieć wszystko? Poza tym, to najczęsciej
    rynku (zapotrzebowania). Składowanie paczek i najem miejsca pod
    paczkomat w dużych miastach może kosztować i to sporo. A jak za dużo
    paczek kisi się po kilka-kilkanście dni to tez może być problem dla
    małego sklepu.

    --
    Marcin