  • 141. Data: 2019-11-12 15:59:23
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2019-11-12 o 15:21, Michał Jankowski pisze:

    > A jak wyjeżdżamy, choćby na weekend?

    To zamawiamy tak żeby przyszło kiedy już będziemy. Albo zamawiamy do
    paczkomatu tam gdzie będziemy (oczywiście jeżeli ma to dłużej potrwać).

    Pozdrawiam

    DD

  • 142. Data: 2019-11-12 16:03:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg napisał:

    > Czy ja wiem... mieszkałem całe życie na bardziej lub mniej zamkniętych
    > osiedlach. Teraz mieszkam w normalnym bloku. Takiej patologii, jaka tu
    > jest, nie widziałem nigdzie indziej. Warszawa, Mokotów.
    >
    > Osiedla zamyka się nie bez powodu.

    Ja tam nie wiem, ja się nie znam. Stwierdzam tylko powszechnie znany
    fakt: tylu zamkniętych osiedli, ile jest w Warszawie, nie ma w żadniej
    innej europejskiej stolicy. Nie są to wcale drobne różnice -- u nas,
    wśród nowobudowanych, współczynnik jest bliski 100%. W pozostałych
    krajach jest bliski zera. W przyczyny nie wnikam. Być może takiej
    patologii, jaka tu jest, nie ma nigdzie indziej.

    --
    Jarek

  • 143. Data: 2019-11-12 16:13:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Queequeg napisał:

> [...]
    >krajach jest bliski zera. W przyczyny nie wnikam. Być może takiej
    >patologii, jaka tu jest, nie ma nigdzie indziej.

    Jakby nie bylo patologii, to by nie bylo potrzeby zamykac :-)

    Dodaj jeszcze jakas historie rozwoju miasta - w typowym bylby raczej
    problem to zamkniete osiedle zrobic, bo gdzie taki pusty teren pod
    cale osiedle ?
    Wiec gdzies na obrzezach ...

    J.

  • 144. Data: 2019-11-12 16:16:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >To zamawiamy tak żeby przyszło kiedy już będziemy.

    A z tym to akurat moze byc problem. Niby "dwa dni na wysylke", a niech
    cos sie obsunie i dojedzie w piatek ...

    >Albo zamawiamy do paczkomatu tam gdzie będziemy (oczywiście jeżeli ma
    >to dłużej potrwać).

    Duzo dluzej, bo weekend to raczej tak nie trafisz.
    No ale jak ci potrzebna paczka w czasie urlopu, to poczta moze nie
    wyrobic :-)

    J.

  • 145. Data: 2019-11-12 16:17:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    >To wtedy nie zamawiamy na paczkomat :)

    >Zdarzyło się raz, że ktoś prosił mnie o odebranie paczki z
    >paczkomatu, bo
    >akurat wyjechał.

    No widzisz - kolejna zaleta paczkomatu :-)

    J.

  • 146. Data: 2019-11-12 16:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    >Polacy spaprali sobie miasta niespotykaną liczbą zamkniętych osiedli.
    >Czegoś takiego nie ma nigdzie, pomijając kraje trzeciego świata.
    >Ale skoro tam już siedzi ten cieć na stróżówce, to nie powinno być
    >kłopotu z dostarczaniem paczek pod nieobecność mieszkańców. Jasne,
    >że jest on tylko smutną karykaturą paryskiej konsjerżki, ale skoro
    >siedzi i trzeba mu płacić...

    Tylko strozowke musi miec odpowiednio wieksza.
    Ale siedzi i pilnuje, czy brama na karte ?

    J.

  • 147. Data: 2019-11-12 16:37:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jakby nie bylo patologii, to by nie bylo potrzeby zamykac :-)

    Może zatem jest to właściwe tłumaczenie: jesteśmy patologicznym
    społeczeństwem. Mnie przekonuje.

    > Dodaj jeszcze jakas historie rozwoju miasta - w typowym bylby
    > raczej problem to zamkniete osiedle zrobic, bo gdzie taki
    > pusty teren pod cale osiedle ? Wiec gdzies na obrzezach ...

    Pół życia mieszkałem na warszawskiej Saskiej Kępie. Z punktu
    widzenia rozwoju miasta jest to bardzo ciekawe miejsce, długo
    by o tym pisać. Ale tu dość powiedzieć, że wtedy była to jedna
    z najlepszych dzielnic, a dzisiaj jedna z najdroższych.
    Zabudowana w międzywojniu domami jednorodzinymi i kilkurodzinymi.
    Po wojnie trochę dopełniona czymś większym, ale harmonijnie.
    Zostało kilka sporych wolnych placów, w sam raz na małe osiedle.
    Jak raz zobaczyłem jedno z nich, które wyrosło podczas dłuższej
    mojej niebytności, to mi gały na wierzch wylazły. Zamiast
    przytulnej wspólnej przestrzeni, domy otoczone *podwójnym*
    płotem z drutem kolczastym, żeby można było środkiem puścić psy.
    Ludzie płacą grubą kasę za najdroższą ziemie w mieście, a mają
    jak na obrzeżach Caracas.

    --
    Jarek

  • 148. Data: 2019-11-12 16:49:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tylko strozowke musi miec odpowiednio wieksza.
    > Ale siedzi i pilnuje, czy brama na karte ?

    Głównie siedzi. Pilnuje już niekoniecznie. Bywam u znajomych w ogromnym
    warszawskim bloku, taki jeszcze z późnego Gomułki. Ogrodzenia na sczęście
    nie ma, ale ochroniarza przy wejściu mają. Ale nigdy o nic mnie nie pytał,
    gdy się wciskałem z kimś, kto sobie drzwi otworzył swoim kodem. Miejsca
    tam tyle, że by się zmieściły paczki z całej sortowni. Może zresztą on te
    paczki dla mieszkańców przyjmuje?

    Jarek

    --
    -- Baco, co robicie jak macie wolny czas?
    -- A tak sobie siedzę i dumam.

  • 149. Data: 2019-11-12 16:56:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
    >>> wnikam. Być może takiej patologii, jaka tu jest, nie ma nigdzie

    >Może zatem jest to właściwe tłumaczenie: jesteśmy patologicznym
    >społeczeństwem. Mnie przekonuje.

    Bo ja wiem ... moze akurat trafilismy na taki moment dziejowy.

    Zobacz jak np spadla ilosc kradzionych samochodow.
    A zdaje w UK ciagle wysoka ...

> [...]
    >płotem z drutem kolczastym, żeby można było środkiem puścić psy.
    >Ludzie płacą grubą kasę za najdroższą ziemie w mieście, a mają

    Ale moze tak wlasnie wyglada ich wizja spokoju ... i im sie podoba.

    Dodaj, ze do Ciebie nie wpadna bandyci, bo po co, a do nich moga
    wpasc.
    Ale to sie akurat na calym swiecie zdarza ...

    J.

  • 150. Data: 2019-11-12 17:11:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Bo ja wiem ... moze akurat trafilismy na taki moment dziejowy.

    Aż tak duże zakrzywienie czasoprzestrzeni? U sąsiadów, mimo bliskości
    geograficzmej, moment jest inny?

    > Zobacz jak np spadla ilosc kradzionych samochodow.
    > A zdaje w UK ciagle wysoka ...

    No właśnie, spadła. A skłoność do budowy odrutowanych obozów wcale.

    > Ale moze tak wlasnie wyglada ich wizja spokoju ... i im sie podoba.

    Tak wygląda. Jestem o tym przekonany.

    > Dodaj, ze do Ciebie nie wpadna bandyci, bo po co, a do nich moga
    > wpasc. Ale to sie akurat na calym swiecie zdarza ...

    Wpadanie bandytów? Bez przesady.

    Jarek

    --
    I tym tylko od innych różni się ta ballada,
    Że w tym mieście, gdzieś na prerii krańcach,