  • 11. Data: 2010-05-25 09:14:40
    Temat: Re: Gniazda zasilające 230V przykręcane
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2010-05-25 00:40, Konop pisze:

    > Czekaj, bo ja czegoś nie rozumiem :P... albo Ty ;)...
    > Masz obudowę (kawałek blach/plastiku/czegoś) i chcesz mieć na niej
    > gniazdka takie, jak na ścianie, tak?? :D...
    > No to co za problem przykręcić do tej obudowy gniazdko natynkowe?? :D...
    > A co za problem wyciąć w tym dziurę i przykręcić gniazdko wtynkowe??
    > :D... gniazda wtynkowe mają z reguły specyficzny system mocowania, ale
    > niektóre posiadają otwory na śruby, żeby była możliwość ich
    > przykręcenia. Na wierzch "twarzyczka" i wszystko wygląda jak na ścianie
    > :)...

    Podobnie jak napisał Artur. Problem to zbyt duże wymiary takich gniazd.

  • 12. Data: 2010-05-25 10:32:09
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 25 Maj, 11:14, Elektrolot <e...@N...pl> wrote:

    > Podobnie jak napisał Artur. Problem to zbyt duże wymiary takich gniazd.

    W Castoramie sprzedają gniazdka "ogrodowe", hermetyczne, z IP chyba
    65, biała klapka, niebieska obudowa i do tego (jeśli potrzebna) osobno
    kupowania niebieska pucha, całość dość estetyczna a sporo mniejsza od
    normalnego gniazdka natynkowego.

    J.

  • 13. Data: 2010-05-25 11:32:38
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Podobnie jak napisał Artur. Problem to zbyt duże wymiary takich gniazd.

    To trzeba było tak od razu ;)... W takim razie nic nie pomogę, niestety...

    Konop

  • 14. Data: 2010-05-25 13:07:01
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhvn1s2.8ri.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
    > In the darkest hour on Tue, 25 May 2010 00:40:33 +0200,
    > Konop <k...@g...pl> screamed:
    >
    > W moim przypadku problem polega na dużym wnętrzu takiego gniazda.

    Na szerokość gniazda zajmują ci 8cm i to jest standard (moduł). Jak byś dał
    je gęściej to nie włączysz zasilaczy wtyczkowych. Na głębokość zajmują tyle
    co długość bolca wtyku.

  • 15. Data: 2010-05-25 22:11:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-25 11:09, Elektrolot pisze:

    > Na początku myślałem o jakimś profilu aluminiowym do którego przykręcę
    > gniazda. Ale rozważałem również takie rozwiązanie. Połączenie czegoś w
    > stylu "korytek" z mocowanymi gniazdami i zaślepkami z boków tak aby
    > stanowiło to gotową obudowę.
    > Możesz podesłać namiar na jakiś konkretny system?
    A np contact simon, prawie wszystkie serie są modułowe:
    - kupujesz odpowiednie gniazda jakie chesz:
    http://www.kontakt-simon.com.pl/firma,2,sub,1,cat,17
    6,subcat,177
    - kupujesz odpowiednie ramki łączące te gniazda w moduł
    http://www.kontakt-simon.com.pl/firma,2,sub,1,cat,17
    6,subcat,180
    - kupujesz ramkę natynkową (końcówki oraz łączówki pośrednie:
    http://www.kontakt-simon.com.pl/firma,2,sub,1,cat,17
    6,subcat,236
    - dodajesz tylko jakąś listwę/płytę jako "plecy" czyli zatyczkę od dołu
    tej ramki (i wzmocnienie sztywności całości).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2010-05-25 23:19:36
    Od: "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

    przykręcę

    kupowałem swojego czasu w ajm w warszawie listwy do szaf rack - one były
    budowy modułowej - profil aluminium i po kolei - uchwyt rack, dystans 1cm
    gniazdo, dystans 1 cm gniazdo itd, gniazda połączone drutami wiec mozna
    listwą rozszczepić w dowolnym miejscu, my kiedyś kupiliśmy za długie /montaż
    pionowy do racka/ przerobienie na montaz poziomy polegało na odkręceniu
    jednej strony listwy, wysunięciu z profila wszystkich gniazd i zaślepek,
    przycięciu na szerokość rack i włożeniu w profil odpowiedniej ilości gniazd.
    oni maja tez same moduły gniazd właśnie do roznych zastosowań
    popatrz na ajm com pl szukaj oferta -sieci-gniazda-gniazda zasilajace lub
    oferta-sieci-szafy-listwy
    pomysl jeszcze nad gniazdami wyjsciowymi jak w ups-ach - malo miejsca
    zajmuja, kable ups-owe pasuja itp czasem jak "masię" stare zasilacze PC
    gdzie było gniazdo do monitora lub uszkodzonego ups-a to można "odzysk"
    zrobić

  • 17. Data: 2010-05-26 07:01:32
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-05-24 17:27, Elektrolot pisze:
> [...]
    > przykręcane do obudowy (takie na standardową okrągłą wtyczkę z bolcem)?
    > Ewentualnie może być jakiś system elektroinstalacyjny umożliwiający

    Może takie, tylko trzeba rozgryźć kwestię mocowania

    http://sklep.zpas.pl/index.php?idl=1&idp=T-SO-539-50
    1&id=-2&sid=0

  • 18. Data: 2010-05-26 07:04:27
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-05-26 09:01, gary pisze:

    > Może takie, tylko trzeba rozgryźć kwestię mocowania
    >
    > http://sklep.zpas.pl/index.php?idl=1&idp=T-SO-539-50
    1&id=-2&sid=0
    używam podobnych listw to tej
    http://sklep.zpas.pl/index.php?idl=1&idx=sklep-00015
    9&sid=0
    ale ich jeszcze nigdy nie rozbierałem
    wynika z tego że są to moduły montowane w czymś w rodzaju korytka
    aluminiowego

  • 19. Data: 2010-05-26 20:44:44
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 25 May 2010 15:07:01 +0200,
    William Bonawentura <n...@i...pl> screamed:

    > Na szerokość gniazda zajmują ci 8cm i to jest standard (moduł). Jak byś dał
    > je gęściej to nie włączysz zasilaczy wtyczkowych. Na głębokość zajmują tyle
    > co długość bolca wtyku.

    O ile nie będą zamontowane ukośnie, to włączę.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:216B ]
    [ 22:44:22 user up 12449 days, 10:39, 1 user, load average: 0.99, 0.18, 0.99 ]

    Machine independent code isn't.

  • 20. Data: 2010-05-27 21:30:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-24 17:27 Elektrolot napisał(a):

    > Orientujecie się może gdzie można kupić gniazda zasilania na 230V
    > przykręcane do obudowy (takie na standardową okrągłą wtyczkę z bolcem)?

    Chodzi o gniazda na panel / tablicowe?
    http://www.nokaut.pl/oferta/gniazdo-tablicowe-220v.h
    tml

    Z rok temu na Allegro kupowałem takie AFAIR po 8zł/szt.
    Może gdzieś znajdziesz jeszcze taniej.
    BTW: Osłona daje się zdjąć i można mieć gniazdo nieosłonięte. Jedyna
    wada (dla niektórych) to brak zasłonek bezpieczeństwa (na dzieci).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/