  • 41. Data: 2007-04-01 16:58:40
    Temat: Re: Gminny internet
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    none pisze:

    > Niech zrobia znizke w podatku np 100 zl miesiecznie. Wtedy kazdy
    > obywatel wyda na co bedzie chcial, jeden na chleb inny na darmowy internet.

    2% obywateli na Internet, 49% na chleb, 49% na wódkę. Tak obstawiam...

    Marek

  • 42. Data: 2007-04-01 18:49:42
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    none napisał(a):

    > Niech zrobia znizke w podatku np 100 zl miesiecznie. Wtedy kazdy
    > obywatel wyda na co bedzie chcial, jeden na chleb inny na darmowy internet.

    już ktoś na forum pisał jak to można zgrabnie rozwiązać.

    Poprzez dopłatę. Tzn gmina dopłaca do umowy o internet (niezależnie od
    operatora) określoną kwotę pieniędzy. Wtedy jest za darmo (jak dopłata
    jest w miarę duża np 40 zł) i nie ma problemu z konkurencyjnością, gmina
    nie ponosi kosztów budowy infrastruktury. Tak by było najlepiej, ale...
    nie można na to dostać dofinansowania z UE, trzeba płacić każdemu
    użytkownikowi określoną kwotę i w przypadku dużej ich ilości może to być
    dużym obciążeniem dla budżetu itp.

  • 43. Data: 2007-04-01 20:10:31
    Od: "Jarek" <s...@w...pl>

    > a dlaczego zaraz gminny internet ma być technologicznie najgorszy?
    > to, że któraś z gmin zrobiła to na wifi i jak drzewa zzieleniały przestało
    > to działać to nei znaczy, że wszystkie tak maja robić.

    Zawsze bedzie zle to dzialac z prostego powodu klient zapnie sie z SNR na
    styk ustawi sobie TX rate na 1 mbit coby mu dobrze chodzilo obciazy lacze i
    koniec ;)

  • 44. Data: 2007-04-01 20:50:11
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Alek Cesarz <a...@s...pw.edu.pl> wrote:

    > pogrążasz się ((((((-;
    > ale proponuję nie drążyć tematu publicznie, bo zrobi się NTG.

    http://www.google.com/tisp/

    :-)

    --
    ŁT

  • 45. Data: 2007-04-01 21:00:11
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mam dwie ręce, głowę, także zarobię :)

    na pewno i dlatego to jest sluszne.

  • 46. Data: 2007-04-01 21:42:36
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Lukasz Trabinski napisał(a):

    > http://www.google.com/tisp/
    >
    > :-)

    prima aprylis

  • 47. Data: 2007-04-02 06:07:14
    Od: none <n...@n...pl>

    MarekM wrote:
    > 2% obywateli na Internet, 49% na chleb, 49% na wódkę. Tak obstawiam...
    >
    > Marek

    Patrzac z drugiej strony to dlaczego ci ktorzy maja miec ten darmowy
    internet maja byc uprzywilejowani? Wkoncu to przedsiewziecie kosztuje
    wszystkich podatnikow, tez tych co chca na darmowa wodke!

    Jak juz dzielic wspolne pieniadze to albo po rowno lub wedlug zaslug ;)
    Tu sie nasuwa pytanie czy ci ktorzy chca na wodke wogule glosuja, a moze
    ci ktorzy chca na internet jeszcze nie moga glosowac?

    BEZSENS NORMALNIE CCCP/ZSSR wiecznie zywe w ramach eurokolchozu...

  • 48. Data: 2007-04-02 07:10:15
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    > to zalezy od ludzi, ktorzy beda przy tym pracowac
    > naturalnie prywatna inicjatywa zazwyczaj jest bardziej elastyczna,
    > bardziej zyczliwa, bardziej fachowa, ale zauwaz, ze od lat osiemdziesiat
    > zmieniaja sie takze urzedy;
    > urzednicy powoli zaczynaja pojmowac, ze sa na garnuszku podatnikow i cos
    > powinni z siebie dac
    > nie bardzo wyobrazam sobie sytuacje, w ktorej gmina daje ludziom internet,
    > ktory nie dziala lub dziala byle jak
    > to jest gorsze rozwiazanie niz nie dawac wcale i przy kolejnych wyborach
    > odbije sie czkawka

    Wiesz scenariusz może być taki, na terenie gminy działają np. 2 firmy
    dostarczające usługi, mają ok 500 abonentów, z tego gmina (państwo) może
    mieć 5-9 tyś. z podatków i spokój. Dając za free internet w gminie,
    powiedzmy że 2/3 abonentów tych firm zrezygnuje, co spowoduje zwinięcie
    interesu, państwo nie będzie miało nic, a dodatkowo będzie miało kilku
    bezrobotnych.

    Lee

  • 49. Data: 2007-04-02 09:51:13
    Od: wer <b...@n...pl>

    Lee wrote:

> [...]
    > powiedzmy że 2/3 abonentów tych firm zrezygnuje, co spowoduje zwinięcie
    > interesu, państwo nie będzie miało nic, a dodatkowo będzie miało kilku

    Dzięki powszechnemu Internetowi wejdzie kilka firm, zwiększy się poziom
    dostępności do usług. Dzięki temu gmina będzie miała 100 tys. w kasie i
    zatrudnienie wzrośnie o 200 osób, dzięki nowym firmom.

    Mój praprapradziadek miał omnibus. Woził po 10 pasażerów, mieli
    wygodnie, płacili za przejazd rubla. W razie czego praprapradziadek
    skręcał lekko pod ich dom, żeby mieli bliżej. Ale władze miasta
    wprowadziły tramwaje. Bilet po 10 kopiejek, ale tłok, nie ma możliwości
    zmiany trasy. Nie powinni tego robić, bo praprapradziadek stracił pracę.

    Postępu nie da się zatrzymać. Jest taki, a nie inny trend. Internet
    staję się podstawowym środkiem infrastruktury, tak jak drogi, prąd,
    woda. Coraz częściej gminy będą dochodziły do wniosku, że warto tworzyć
    darmowy albo socjalny Internet, bo to przyciągnie inwestorów, zwiększy
    atrakcyjność gminy.

    Np. dwie miejscowości wypoczynkowe, takie same warunki dojazdu, podobne
    ceny noclegów, obie nad morzem. W jednej działa darmowy Internet, w
    drugiej nie. Gdzie przyjedzie więcej turystów? Takie nakłady na Internet
    mogą się zwrócić gminie. Ile osób potrzebuje Internetu w domu?
    Miejscowość, gdzie jest darmowy Internet łatwiej będzie mogła walczyć o
    to, żeby więcej osób tam mieszkało. Rynek zmierza do tego, że będzie
    darmowy Internet, ale wolny i kilka dużych firm dostarczających szybkie
    łącza. Wcześniej czy później tak się stanie. Zarobek na jednym kliencie
    będzie bardzo mały, firma, która będzie miała 100 tys. klientów będzie
    mogła się rozwijać, mniejsze odpadną. Wchodzą nowe technologie, które
    będą wymagały dużych nakładów. W pewnym momencie standardem stanie się
    1Gb/s. To jest łącze wystarczające do domu, 3xHDTV (ojciec mecz, matka
    serial, dzieci MTV), audio, VoIP. Problemem będzie zapewnienie
    infrastruktury, która pozwoli przesłać te treści. Firma, która ma 300
    abonentów nie będzie w stanie zapewnić odpowiedniego szkieletu.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 50. Data: 2007-04-02 11:41:40
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    kulek napisał(a):
    [..]

    > to że za darmo nie jest to ja wiem i że to z moich podatków to też wiem.
    > Ja na to patrzę trochę szerzej niż tylko w kwestii finansowej, poza tym
    > pisałem o warunkach...
    > jak myślisz ile osób wybierze internet za darmo (tylko www i poczta) a
    > ile wybierze płatny (pełny dostęp) ?
    > gwarantuje Ci, że z tego darmowego skorzystają tylko Ci których nie stać
    > na płatny.

    Tia.... i ci co kombinują jak tu przetunelować coś przez port 80 :/