  • 31. Data: 2007-04-01 10:59:22
    Temat: Re: Gminny internet
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Michal Sz napisał(a):
> [...]
    > funduszy. Dziwne jest to że o projekt prawdopodobnie zgłosił się do TPSA
    > która takowy ma wykonać i wnioskuje że prace te będą właśnie wykonane
    > przez nich lub formę która z nimi współpracuje.
    >
    > Po uruchomieniu ma być to jakimś cudem przekazane właśnie TPSA aby ona
    > mogła świadczyć swoje usługi, "dlaczego nie mi to oddadzą".
    > Całe to przedsięwzięcie ma służyć temu aby każdy mógłby mieć telefon i
    > internet.
    >
    > Ja widze to tak że gmina z pieniędzy UE robi to co TPSA powinna sama
    > zrobić i potem jej odda, czy to jest zgodne z prawem ???

    to walcz o swoje.
    ja trzy lata walczyłem z nieuczciwą konkurencją i swoje wywalczyłem.
    Pamiętaj że masz takie same prawa jak TP. Ty także możesz zrobić projekt
    i próbować wydzierżawić infrastrukturę. Gmina musi na wszystko robić
    przetarg. Jeśli jesteś "za mały" to zrzesz się z kimś.
    To że infrastruktura ma być przekazana jakieś firmie w zarządzanie jest
    zrozumiałe, bo gmina nie będzie tym zarządzać i tego konserwować (brak
    kadry i wiedzy). Zakładanie jednak z góry, że musi to być TP jest
    błędem. Jeśli zaoferujesz lepsze warunki to wybiorą Ciebie.

    Postaw się teraz na miejscu Burmistrza. Ma wioski w których nie ma neta
    i telefonów. Jego obowiązkiem jest zapewnienie infrastruktury w tych
    miejscowościach. Zgłasza się do niego TP z takim to a takim pomysłem...
    z braku laku to ... i zaczynają tą propozycję realizować.

    Byłeś u Burmistrza na rozmowie ?
    Złożyłeś swój projekt i przedstawiłeś pomysł jak dostarczyć net na wioski?

    jeśli nie, to przestań się żalić tylko rusz d... i zacznij coś robić
    jeśli tak, to walcz do skutku..

  • 32. Data: 2007-04-01 11:13:39
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > u mnie tylko 60% korzysta z najtańszego abonamentu.. mimo tego że jest to
    > jeden z biedniejszych regionów w polsce.
    > Poza tym, na "darmowym" interecie też można zarobić.

    Jak ?

  • 33. Data: 2007-04-01 11:26:01
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Radoslaw HORODNICZY napisał(a):
    > Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak ?

    Np na lokalnym portalu i reklamach, usługach VOiP, i może TVOiP (jak ten
    darmowy net jest dobrze zrobiony). Na serwisie sprzętu komputerowego.
    Poza tym do obsługi tego darmowego internetu ludzie też są potrzebni..
    prawda ?

  • 34. Data: 2007-04-01 13:47:01
    Od: "{ WebSpider }" <w...@s...gmail.com>

    kulek <k...@p...onet.pl> napisał(a):
    > usługach VOiP, i może TVOiP (jak ten darmowy net jest dobrze zrobiony).

    chyba żartujesz z ta telewizją, prawda?
    IMHO większość komercyjnych, dobrze zrobionych radiówek nie mogłaby sobie
    pozwolić na wideo, a co dopiero taki gminny internet...

    --
    Pozdrawiam,
    WebSpider

  • 35. Data: 2007-04-01 13:48:53
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 01.04.2007 kulek <k...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Np na lokalnym portalu i reklamach, usługach VOiP, i może TVOiP (jak ten

    nie masz pojęcia o czym piszesz ;) Ani o portalu, reklamie a tym bardziej o
    IPTV. Wiesz przynajmniej jaki to jest rząd wielkości $$$ aby uruchomić IPTV
    + portal i sciągnąć do niego reklamodawców ? Popatrz na taką Interie i ile
    lat im zajęło dojście do momentu, w którym zaczeli być na +. A IPTV to
    zupełnie inna bajka ...

    --
    Asterisk + SS7, IPTV - kompletne sprawdzone rozwiązania

  • 36. Data: 2007-04-01 14:21:03
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    { WebSpider } napisał(a):

    > chyba żartujesz z ta telewizją, prawda?
    > IMHO większość komercyjnych, dobrze zrobionych radiówek nie mogłaby
    > sobie pozwolić na wideo, a co dopiero taki gminny internet...

    a dlaczego zaraz gminny internet ma być technologicznie najgorszy?
    to, że któraś z gmin zrobiła to na wifi i jak drzewa zzieleniały
    przestało to działać to nei znaczy, że wszystkie tak maja robić.

  • 37. Data: 2007-04-01 14:21:27
    Od: Alek Cesarz <a...@S...pw.edu.pl>

    Marek Burzyński napisał(a), W dniu 2007-03-31 14:29:
    > można też korzystając z właściwości terenu, upchnąć tych baz
    > ze 30, tak by nie interferowały ze sobą

    pogrążasz się ((((((-;
    ale proponuję nie drążyć tematu publicznie, bo zrobi się NTG.

    alek

  • 38. Data: 2007-04-01 14:28:02
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):

> [...]
    > + portal i sciągnąć do niego reklamodawców ? Popatrz na taką Interie i ile
    > lat im zajęło dojście do momentu, w którym zaczeli być na +. A IPTV to

    Pisałem o lokalnym portalu a nie o ogólnopolskim.
    Portalu w którym mogą się reklamować lokalne firmy, dzięki "darmowemu"
    internetowi na lokalnych rynkach wzrosła by liczba potencjalnych klientów.
    Wielu ludzi, którzy nie korzystają z internetu mogło by zobaczyć co to
    jest i z czasem przejść na płatną wersję itp.

    Co do TV to miałem na myśli współpracę z większym dostawcą (jest taka
    firma która chce odsprzedawać programy lokalnym ISP) i być niejako
    pośrednikiem,. Tak samo z VOiP.
    Możliwości bardzo dużo...
    Tak dla jasności, sam jestem lokalnym ISP i darmowy Internet może u mnie
    zagościć (wiem, że takie plany są), ale staram się szukać możliwości
    zarobku na tym, a nie użalam się nad sobą.

  • 39. Data: 2007-04-01 14:49:28
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

> [...]
    > zagościć (wiem, że takie plany są), ale staram się szukać możliwości zarobku

    W miescie np 20K mozesz miec okolo 1k klientow, jest za to dosc dobra kasa
    i mozna zrobic porzadna siec kablowa. Teraz odpala ci darmowy net
    odejdzie ci z 50-80% klientow i co dalej ?

    Myslisz ze zrobiac portal dla miasta 20k zarobisz? Portale juz istnieja.
    Myslisz ze zrobisz VoIPa ? To dosc duze koszty, a do tego operator
    darmowego neta (np wi fi) na pewno nie zapewni ci gwarancji dzialania
    twojego voipa, tak samo z tv i innymi bajerami, bo w zasadzie
    jesli darmowy net bedzie darmowy to nie bedzie zadnych gwarancji ze
    on bedzie dzialal.

    A niestety klasyczny polak wezmie za darmo chocby mial raz w tygodniu
    latac i zglaszac awarie (znam to z autopsji gdzie nasralo mi sie radiowek
    za 15pln/mies).

  • 40. Data: 2007-04-01 15:09:14
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A niestety klasyczny polak wezmie za darmo chocby mial raz w tygodniu
    > latac i zglaszac awarie (znam to z autopsji gdzie nasralo mi sie radiowek

    mam dwie ręce, głowę, także zarobię :)

    tak naprawdę to wszyscy sobie gdybamy, bo na razie mało jest takich
    sieci. Ciekawi mnie jak sobie poradzili w Rzeszowie z darmową siecią.
    Może ktoś się wypowie kto zna takie sprawy z autopsji?