  • 51. Data: 2007-04-02 12:47:33
    Temat: Re: Gminny internet
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Gubernat napisał(a):
    > kulek napisał(a):
    > [..]
    >
    > Tia.... i ci co kombinują jak tu przetunelować coś przez port 80 :/

    a to tak ciężko wykryć? zablokować ?

  • 52. Data: 2007-04-02 13:17:49
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    kulek napisał(a):
    > Przemysław Gubernat napisał(a):
    [..]

    > a to tak ciężko wykryć? zablokować ?
    Zastosowanie takiego sprzętu podnosi koszta, czyli znów wydatek a zysk niewielki :/

  • 53. Data: 2007-04-02 15:32:18
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Gubernat napisał(a):
    > [..]
    > Zastosowanie takiego sprzętu podnosi koszta, czyli znów wydatek a zysk niewielki :/

    właśnie dzisiaj czytałem o laptopach za 100 dolarów, że już niedługo
    będą dostępne. Zaczną to rozprowadzać w afryce i krajach 3-ciego świata.
    Ciekawe czym się kierują producenci? (Intel i kilku innych wielkich)
    Przecież na takich laptopach zarobek niewielki. Jak się doliczyć tego
    ile kasy na to poszło to już pewna strata wychodzi.
    Dlaczego więc w to firmy prywatne wkładają pieniądze, gdzie logika,
    gdzie zysk?
    Dlaczego Microsoft szkołom daje komputery z Windows za śmieszne pieniądze ?

    :)

  • 54. Data: 2007-04-02 15:45:10
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>

    kulek napisał(a):
    > Dlaczego Microsoft szkołom daje komputery z Windows za śmieszne pieniądze ?

    niektorym daje - 95% szkol musi kupic winde i office'a za normalna stawke

  • 55. Data: 2007-04-02 15:50:24
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Marcin J. Kowalczyk napisał(a):

    > niektorym daje - 95% szkol musi kupic winde i office'a za normalna stawke

    hmm to np. z MOLP Edu nie korzystają ?

  • 56. Data: 2007-04-02 16:23:10
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>

    kulek napisał(a):

    > hmm to np. z MOLP Edu nie korzystają ?

    szkoły nie korzystają (bynajmniej podstawowki, gimnazja, ogolniaki),
    uczelnie wyzsze raczej z MOLP'a korzystaja.
    Np Office 2007 Enterprise ~370zł

  • 57. Data: 2007-04-02 18:19:10
    Od: Marek Burzyński <m...@c...pl>

> [...]
    > Przecież na takich laptopach zarobek niewielki. Jak się doliczyć tego
    > ile kasy na to poszło to już pewna strata wychodzi.

    Rząd Libii zamówił milion laptopów dla uczniów uczących się w szkołach
    Libijskich. Projekt nosi nazwę "jeden laptop dla jednego dziecka" ( One
    Laptop Per Child )
    Generalną ideą jest taka że cały kraj ma zostać pokryty siecią
    bezprzewodową (nie pytacie mnie o szczegóły), w której każdy będzie mógł
    skorzystać z internetu za darmo.
    Każdy uczeń ma otrzymać państwowego laptopa ze szkoły.
    Ma to poprawić poziom zaawansowania technologicznego.
    Laptopy będą wyposażone w matrycę ok 10 cali czarno białą i procesor
    geode 300MHz plus system linux (ponoć też M$ macza w tym paluszki)
    i kosztować właśnie około 100USD.
    I będą mogły być zasilane energią wiatru lub poprzez prądnice ręczną
    (laptop na korbkę ;P)

  • 58. Data: 2007-04-02 18:40:03
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Marek Burzyński napisał(a):

> [...]
    > i kosztować właśnie około 100USD.
    > I będą mogły być zasilane energią wiatru lub poprzez prądnice ręczną

    gdzieś kiedyś nawet zdjęcia tego widziałem.

    wracając do wątku "darmowy internet" to jak widać nie jest polski wymysł
    w "darmowe" rzeczy takie jak laptopy za 100 dolarów inwestują poważne
    firmy. jeżeli one widzą w tym zarobek to dlaczego ludzie w Polsce nie
    widzą zarobku w "darmowym" internecie ?

  • 59. Data: 2007-04-02 19:02:45
    Od: none <n...@n...pl>

    wer wrote:
    > Postępu nie da się zatrzymać. Jest taki, a nie inny trend. Internet

    To nie jest zaden postep a regres...

    > darmowy albo socjalny Internet, bo to przyciągnie inwestorów, zwiększy
    > atrakcyjność gminy.
    >
    > Np. dwie miejscowości wypoczynkowe, takie same warunki dojazdu, podobne
    > ceny noclegów, obie nad morzem. W jednej działa darmowy Internet, w
    > drugiej nie. Gdzie przyjedzie więcej turystów? Takie nakłady na Internet

    A w trzeciej bedzie darmowy chleb a w czwartej wodka, to pewnie w
    czwartej bedzie tlok ;)

    Krotka pilka. Zamiast darmowego internetu, gdzie gmina wkoncu bedzie
    konkurencja dla lokalnych operatorow. I na pewno bedzie im utrudniala
    zycie, wczesniej czy pozniej, NIECH OBNIZA WSZYSTKIM W GMINIE PODATKI,
    kazdy zrobi z tymi 50 zl to co bedzie chcial. Po c**** nam komunizm,
    przecierz mamy kapitalizm.

  • 60. Data: 2007-04-02 19:07:02
    Od: none <n...@n...pl>

    kulek wrote:
    > Dlaczego Microsoft szkołom daje komputery z Windows za śmieszne pieniądze ?
    >
    > :)

    po to zeby lepki poznaly i polubily windows, a rodzice pozniej im kupia
    z komputerem, PROSTE. Straca na szkolach, a zyskaja niewspolmierneie
    wiecej na uzytkownikach domowych