  • Data: 2023-10-22 04:23:40
    Temat: Re: Gmailowcy są na cenzurowanym
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Ciekawi mnie jak szybko to pożerało dysk na serwerze?

    Większość serwerów korzysta (lub będzie korzystało*) do dużych feedów (np.
    cały Usenet) z CNFS. To rotacyjne bufory (Cyclic News File System) z
    prealokowanym miejscem. Jak się bufor przekręci to po prostu najstarsze
    posty są z niego usuwane (zastępowane nowszymi).

    Na chmurce z bufora 36 GiB (dla grup pl.* i alt.pl.*) zajętych jest teraz
    423 MiB. Pewnie spora część tego to wspomniany spam.

    Grupy BIG8 dla porównania mają teraz 8,3 GiB (przeznaczone jest 40 GiB).

    Dla alt.* pozycja jest wprawdzie 5,72 GiB z 10 GiB, ale przekręcił się już
    dwa razy.

    Te bufory powstały w kwietniu tego roku. Starsze posty (z polskich grup)
    są trzymane w mniejszych buforach, które już nie są dotykane (tzn. jest z
    nich czytane, jak ktoś przegląda posty sprzed kwietnia, ale nowe posty
    lądują już w nowym, większym buforze).

    Bufor SPAM (dla grup chmurka.spam.*) był utworzony wczoraj, ma 1 GiB, i
    zapełnił się już w połowie, ale przetwarzałem też starsze powiadomienia z
    news.lists.filters.

    * jeden bardzo chciał nie korzystać i mu się po paru dniach inody
    skończyły...

    --
    Leci mucha, aż tu nagle wpada na drzewo i spada na ziemię. Po chwili
    wstaje, otrzepuje się i mówi: