  • 1. Data: 2023-10-20 21:54:54
    Temat: Gmailowcy są na cenzurowanym
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Wiadomości wysłane z Gmaila są niedostępne na chmurka.net

    Robert

  • 2. Data: 2023-10-20 22:32:19
    Temat: Re: Gmailowcy są na cenzurowanym
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wiadomości wysłane z Gmaila są niedostępne na chmurka.net

    Nie na cenzurowanym, tylko zaczęło się pojawiać kupę spamu na niektórych
    grupach, głownie chyba polityka, i żeby przyciąć to w miarę
    automatycznie dostało się przy okazji tym co piszą przez googla.
    Więcej na ten temat jest na grupie "chmurka.misc".

  • 3. Data: 2023-10-20 22:42:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 22:32, nadir pisze:

> [...]
    > automatycznie dostało się przy okazji tym co piszą przez googla.
    > Więcej na ten temat jest na grupie "chmurka.misc".

    Ja to wszystko wiem. Tylko dlaczego filtrują przez Gmaila? Skoro działa
    bardzo dobrze na kilkanaście tajskich samogłosek w filtrze.

    Robert

  • 4. Data: 2023-10-21 01:14:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ja to wszystko wiem. Tylko dlaczego filtrują przez Gmaila? Skoro działa
    > bardzo dobrze na kilkanaście tajskich samogłosek w filtrze.

    A to już tam pytaj.

  • 5. Data: 2023-10-21 08:05:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uguoec$gml$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > Ja to wszystko wiem. Tylko dlaczego filtrują przez Gmaila? Skoro
    > działa bardzo dobrze na kilkanaście tajskich samogłosek w filtrze.

    bo nie lubio kogutka

    piejo kury piejo nie majo koguta...

    --
    Piter

    kto pracował u prywaciarza
    w cyrku się nie śmieje

  • 6. Data: 2023-10-21 16:49:02
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    nadir w news:ugunqm$qnu$1$nadir@news.chmurka.net
> [...]
    > dostało się przy okazji tym co piszą przez googla.

    > Więcej na ten temat jest na grupie "chmurka.misc".

    na 'misc' nie widze posta o blokowaniu z gmail w adresie....

  • 7. Data: 2023-10-21 17:20:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.10.2023 o 16:49, 1634Racine pisze:

    > na 'misc' nie widze posta o blokowaniu z gmail w adresie....

    No bo nie ma takiego tytułu, wczytaj się w ostatnie dwa wątki z 3 i 13
    października, tam coś było w tym temacie.

  • 8. Data: 2023-10-21 22:31:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Wiadomości wysłane z Gmaila są niedostępne na chmurka.net

    Trochę tak, a troche nie. Docelowo nie.

    Trochę nowożytnej historii (ostatnie tygodnie i dni):

    1. Jakiś czas temu niektóre grupy (nie tylko w pl.*, ale też) zostały
    zaaatakowane masowym spamem. To były dziesiątki tysięcy wiadomości. W
    pl.* dostało się grupie pl.soc.polityka. Inne lokalne hierarchie też
    dostały (np. francuska), ale tych nie przenoszę. Z big8 najbardziej
    dostało się comp.lang.c.

    2. Administratorzy niektórych serwerów (np. Eternal September) postawili
    u siebie filtry (odpowiednio przeszkolony spamassassin), które usuwały
    ten spam z ich serwerów. Siłą rzeczy spam był dalej obecny na innych
    serwerach, ale był kasowany z ich serwerów.

    3. Istnieje mechanizm wymiany informacji na temat postów zakwalifikowanych
    jako spam na jednym serwerze między innymi serwerami. Nazywa się NoCeM.
    Serwer, który usuwa post, publikuje o tym informację na specjalnej grupie
    (news.lists.filters), a zainteresowane serwery mogą sobie takie informacje
    przetwarzać. To zabezpieczone kluczami publicznymi, więc nie ma ryzyka, że
    ktoś się podszyje (tzn. każdy może postować na tę grupę, ale nie
    wygeneruje prawidłowego podpisu i jego post będzie zignorowany).

    4. Żeby wyczyścić pl.soc.polityka i zabezpieczyć się przed takimi atakami
    na przyszłość, dodałem do chmurki przetwarzanie komunikatów ze
    wspomnianego Eternal September.

    5. Nie podobało mi się usuwanie postów przez cudze filtry bez żadnej
    kontroli, tym bardziej, że złapałem jedną fałszywkę ("a a" się złapał),
    więc dziś w nocy siadłem i napisałem kawałek softu, który te posty przed
    skasowaniem przetwarza (parę nagłówków jest zmienianych) i przerzuca na
    lokalne grupy (chmurka.spam.*, zależnie od hierarchii) w taki sposób, żeby
    można było je w miarę wygodnie czytać i na nie odpowiadać. Dodałem też
    informację o tym na stronę:

    http://news.chmurka.net/#SerwerNoCeM

    6. Mając już ten mechanizm, dodałem też filtry publikowane przez inne
    hosty (usenet.ovh i i2pn2).

    7. Okazało się, że filtr działający na chmurce (cleanfeed) wyłapuje
    niektóre posty cancelowane i repostowane na chmurka.spam.* i je odrzuca.

    8. Teraz (chwilę przed przeczytaniem tego posta) wyedytowałem cleanfeed
    tak, żeby przepuszczał posty wysyłane na chmurka.spam.* i przepuściłem
    przez tę maszynkę posty, które były w ten sposób odrzucone. Przeszły, są
    już na grupach chmurka.spam.*.

    To co ważne: całe to rozwiązanie nie ma na celu cenzurowania kogokolwiek
    ani kasowania postów z Google, choć są admini, którzy się z tym nie
    zgadzają i wycinają u siebie Google w pień. Ja swoje stanowisko opisałem
    tutaj:
    http://news.chmurka.net/mid.php?mid=ugoqvn%24ls1%243
    %24arnold%40news.chmurka.net

    Jeśli ktoś nie wysyła automatycznego spamu a mimo to złapie się na filtr,
    to jest to pomyłka filtra. Warto to zgłaszać nawet na chmurka.misc (choć
    sam zamierzam przeglądać te spamowe grupy i zobaczyć, jak to działa i czy
    dużo fałszywek się łapie). Wtedy ja będę zgłaszał to dalej (do adminów, u
    których te filtry chodzą).

    Jeśli okazałoby się, że np. fałszywki są tylko lub głównie z jednego
    źródła (np. i2pn2), to wyłączę przyjmowanie canceli z tego źródła.
    Zaczęło się od Eternal September, bo on walczył z tym globalnym spamem
    jako pierwszy. Inne są dodane dla pewności. W każdym repostowanym poście
    jest nagłówek X-Notice-ID, w którym jest Message-ID wiadomości z grupy
    news.lists.filters, która spowodowała skasowanie danego posta.

    --
    Trzy lwy spotkały się na pustyni. Pierwszy jęcząc mówi:
    - Zjadłem Amerykanina z wrzodem żołądka i od wczoraj jestem chory.

  • 9. Data: 2023-10-21 22:45:41
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    Odpowiem sam sobie:

    > Jeśli okazałoby się, że np. fałszywki są tylko lub głównie z jednego
    > źródła (np. i2pn2), to wyłączę przyjmowanie canceli z tego źródła.

    Przejrzałem właśnie ostatnie fałszywki. Same trafienia z usenet.ovh i
    i2pn2. Wyłączyłem to, zostaje tylko Eternal September. Będę to monitorował
    na zimno (tzn. pozgłaszam te fałszywki, będę przeglądał raporty z tych
    dwóch hostów i jeśli okaże się, że fałszywek już nie będzie, a będzie
    spam, który nie jest wyłapywany przez Eternal September a jest przez
    któryś z tych dwóch hostów, to dodam je znowu).

    --
    Lekarz do pacjenta, który wychodzi ze szpitala:
    - Ze względu na płuca proszę uprawiać mało sportu. Ze względu na wątrobę

  • 10. Data: 2023-10-22 03:25:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:bb116347-b5f8-4b08-96c3-496f56674482@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

> [...]
    > które usuwały ten spam z ich serwerów. Siłą rzeczy spam był dalej
    > obecny na innych serwerach, ale był kasowany z ich serwerów.

    Ciekawi mnie jak szybko to pożerało dysk na serwerze?

    --
    Piter

    Bóg Honor Xiaomi