  • 11. Data: 2020-12-16 17:59:41
    Temat: Re: Głupie pytanie o zasilanie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Dec 2020 17:30:46 +0100, kriters napisał(a):

    > Przecież te strony są i tak połączone na płytce. Tam jest po jednym
    > malutkim stabilizatorku liniowym do każdego z napięć.
    Jeśli masz rację, połączenie jest możliwe i bezpieczne tyle że nic nie
    da. Jeśli nie masz racji bo stabilizatory są przypisane nie do napięć a
    do wyjść (i mają przełączane napięcie stabilizacji) to łączyć się nie
    powinno.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 12. Data: 2020-12-16 18:23:15
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 16.12.2020 o 16:47, J.F. pisze:
    > To przy bateriach, pradnicy/sieci AC itp.
    >
    > Tu bedzie tak, ze jedna przetwornica wygeneruje napiecie, do drugiej nic
    > nie wplynie, bo i dokad, druga sie zastopuje, bo uzna napiecie za zbyt
    > duze.

    A tu się możesz zdziwić, trafiły mi się kiedyś przetwornice Traco, które
    miały nazwijmy to "aktywny okład OVP", czyli tranzystor mos włączony
    między wyjście +/- przetwornicy. Do tego wejście Enable, które wyłączało
    źródło odniesienia w przetwornicy a ten tranzystor posłusznie podążał za
    opadającym napięciem odniesienia, po czym uszkadzał się na zwarcie...

    --
    AWa.

  • 13. Data: 2020-12-16 19:19:24
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-12-16 17:02, heby wrote:
    (ciap)
    > Kopania. Fachowcy. _Jednorożce_.

    Oj tam, oj tam

  • 14. Data: 2020-12-16 20:47:59
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 16.12.2020 o 17:02, heby pisze:

    > Podpinali mi kiedyść prąd na działkach. Całością zajmował się elektryk
    > kopalniany, ileś tam lat praktyki elektrycznej pod ziemią, ogólnie pet w
    > zębach, beret z antenką, więc majster fachura.
    >
    > Ciągneli gruby aluminiowy kabel 4 żyły, nie wiem skąd zajumali, może z
    > tej samej kopalni. Instalacja 1f.
    >
    > Podpiął 1 żyła do  N, 3 żyły do L.
    >
    > Pytam: "ale po co"?
    >
    > Odpowiedz "dla wzmocnienia fazy, więcej prądu można pociągnąć".
    >
    > Kopania. Fachowcy. Jednorożce.
    W kopalni może uziemienie mieli dobre :)))

    --
    pzdr, j.r.

  • 15. Data: 2020-12-16 21:16:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rrdcek$aar$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

    > Ja bym połączył, ale najlepiej byłoby znać schemat.

    otototo

    Parallel Connecting Mulitple Voltage Regulators

    zawsze byłem zwolennikiem diod Schottky. Tu przy 3v3 to trochę niebałdzo.
    Ale obczajcie ten schemat panowie.

    http://www.reuk.co.uk//OtherImages/two-lm7812-voltag
    e-regulators-in-parallel.jpg

    http://www.reuk.co.uk/wordpress/electric-circuit/hig
    h-current-voltage-regulation/

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 16. Data: 2020-12-16 21:57:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.12.2020 o 21:16, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > Parallel Connecting Mulitple Voltage Regulators
    >
    > zawsze byłem zwolennikiem diod Schottky. Tu przy 3v3 to trochę niebałdzo.

    Nawet na Schottky spadek napięcia jest zbyt duży przy 3v3 więc odpada
    raczej...ale nie wiem jaką tolerancję napięcia ma odbiornik. Temat
    bezpieczny, bo się nic nie cofnie :) IMHO pytacz raczej kombinuje na
    wtyczkach a Ty mu wskazujesz, żeby diody wstawiał :>

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 17. Data: 2020-12-16 22:07:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-12-16 o 21:16, PiteR pisze:

    > Parallel Connecting Mulitple Voltage Regulators
    >
    > zawsze byłem zwolennikiem diod Schottky. Tu przy 3v3 to trochę niebałdzo.

    Wydaje mi się, że jak są dwa zasilacze zasilane z różnych źródeł to jak
    najbardziej trzeba zabezpieczyć przed wpływaniem prądu z wyjścia jednago
    do wyjścia drugiego i dalej do jego nie zasilonego wejścia.
    Ale jak oba są zasilone z tego samego źródła to raczej nie ma
    specjalnego ryzyka takiego wstecznego przepływu przez jeden z nich.
    Ale nigdy nie łączyłem równolegle - nie miałem takiej potrzeby.
    P.G.

  • 18. Data: 2020-12-16 22:32:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rrdsts$l9j$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

    > Ale jak oba są zasilone z tego samego źródła to raczej nie ma
    > specjalnego ryzyka takiego wstecznego przepływu przez jeden z nich.

    no tak

    to może tylko dać rezystory wyrównujące tak jak tu

    http://www.reuk.co.uk//OtherImages/connecting-7812s-
    in-parallel.gif

    --
    Piter

  • 19. Data: 2020-12-16 22:51:26
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > da. Jeśli nie masz racji bo stabilizatory są przypisane nie do napięć a
    > do wyjść (i mają przełączane napięcie stabilizacji) to łączyć się nie

    To są stabilizatory AMS1117-5.0 i AMS1117-3.3.
    Causa finita est.

    P.P.