  • 21. Data: 2011-03-17 15:45:57
    Temat: Re: Glupie pytanie;) czym przewiercic procka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Mar 2011 16:35:22 +0100, Marcin Gala wrote:
    >lat temu kupe, jak zaczelo wchodzic MP3, kumple patrzyli na mnie jak na
    >UFO jak szukalem sposobu na zrobienie z MP3 spowrotem CD-Audio. Bo
    >wszyscy szaleli i robili MP3. Tak przez miesiac, a potem przylazili po
    >kolei pytajac jak to MP3 jednak na CD audio przerobic bo w aucie to MP3
    >nichu... nie odpali.

    No ale z czego robili i czemu nie mogli oryginalu skopiowac ? :-P

    Poza tym odpali, czasem sie trzeba nameczyc :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-03-17 16:50:31
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > sa wiertla "do szkla", dentystyczne tez moze dadza rade.
    > Wredna robota .. ale efekt jeszcze gorszy.
    >
    > Piny dziurawia kieszen, wbijaja sie w noge, gna.
    > Stare procki SMD, jakie z wyprowadzeniami J zawinietymi pod kosc - tez
    > kolei lapia jakies nitki, piny sie prostuja.
    >
    > Kup sobie breloczek z latareczka - to sie znacznie czesciej przydaje
    > :-)
    >
    > J.

    Aby nie klulo mozna zatopic w zywicy akrylowej a w niej latwiej wywiercic
    dziurke na lancuszek . :-)

  • 23. Data: 2011-03-17 17:05:13
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/17/2011 07:32 AM, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Hm, masz jakiś problem? Mam znajomego, który nosi dokładnie tak wykonaną
    > "biżuterię" i nie widzę w tym problemu.

    Zrobiłem sobie kiedyś podobny breloczek z kostki grafiki ze starej karty
    NVidii. Ale to nie była ceramika, tylko wzmocniony blachą laminat i po
    jakimś czasie uchwyt się przetarł i trzeba było wyrzucić.

    pzdr.
    j.

  • 24. Data: 2011-03-17 17:58:47
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.03.2011 12:20, Michoo wrote:

    > Ta ceramika jest tak odporna, że dołączone do mojej szlifierki
    > diamentowe frezy się wykruszyły po zrobieniu niewielkiego wgłębienia a
    > wiertła ze stali szybkotnącej wycierają się na gładko (w końcu z
    > ceramiki robi się osełki).

    A widiowym próbowałeś? Takim do betonu. Najmniejsze jakie mam pod ręką
    to 5mm ale może są cieńsze. Tylko raczej nie dremelkiem tylko czymś
    wolnoobrotowym.

    Mirek.

  • 25. Data: 2011-03-17 18:17:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mirek wrote:

    > A widiowym próbowałeś? Takim do betonu. Najmniejsze jakie mam pod ręką
    > to 5mm ale może są cieńsze. Tylko raczej nie dremelkiem tylko czymś
    > wolnoobrotowym.

    Są też 0.1mm, ale one pękają, jak się krzywo na nie patrzy :-).

    Waldek

  • 26. Data: 2011-03-17 18:21:10
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.03.2011 19:17, Waldemar Krzok wrote:

    > Są też 0.1mm, ale one pękają, jak się krzywo na nie patrzy :-).

    Do betonu?

    Osobiście mam 0.6mm widiowe do PCB - nie złamałem chyba tylko dlatego,
    że nie używałem ;)

    Mirek.

  • 27. Data: 2011-03-17 18:33:28
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2011-03-17 16:45, J.F. wrote:

    > No ale z czego robili i czemu nie mogli oryginalu skopiowac ? :-P

    Robili z tego co kto dorwal, pozyczyl na 1 dzien. A potem byla wymiana
    podczas gdy oryginaly dawno oddane byly. No i MP3 normalnie z netu targane.

    > Poza tym odpali, czasem sie trzeba nameczyc :-)

    Teraz tak. Ale wtedy jakos nikomu nie chcialo sie P100 do auta montowac
    ;) I potrajac wartosci samochodu ;)

    --
    Ahmed
    Kto sie smuci ten jest smutas,

  • 28. Data: 2011-03-17 19:58:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.03.2011 18:58, Mirek pisze:

    > A widiowym próbowałeś?
    Węglik wolframu aka węglik spiekany aka widia.

    Spróbowałem wiertłem do laminatu, które miałem mało używane - wiertło
    zrobiło się płaskie, ceramika nawiercona na 1/4mm.

    A więc do tej pory jedyne co dało radę jako-tako to frez diamentowy.

    Michoo

  • 29. Data: 2011-03-17 20:26:54
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.03.2011 20:58, Michoo wrote:

    > Węglik wolframu aka węglik spiekany aka widia.
    >
    > Spróbowałem wiertłem do laminatu,

    Ważny jest też sposób naostrzenia wiertła i sposób wiercenia.
    Widiowym do betonu wierciłem spokojnie w płytkach łazienkowych, szkle,
    kamieniu itp. - to wierci raczej ugniatając, rysując i ucierając niż
    skrawając i np. z blachą słabo sobie radzi. Wiertło do PCB jest inaczej
    ostrzone i do tego potrzebuje wysokich obrotów - nie próbowałem tym
    wiercić w szkle czy ceramice ale pewnie efekt byłby podobny do twojego.

    Mirek.

  • 30. Data: 2011-03-17 20:32:24
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Michoo wrote:

> [...]
    > zrobiło się płaskie, ceramika nawiercona na 1/4mm.
    >
    > A więc do tej pory jedyne co dało radę jako-tako to frez diamentowy.

    Jakoś mnie to nie dziwi. Twardość azotku glinu to 9 w skali Mohsa, tyle samo
    co korund i szafir. Tylko diament i azotek boru są twardsze.
    Aha, nie wiercić białej ceramiki, na ogół spotykanej w tranzystorach mocy
    WCz. W nowych powinno być ostrzeżenie albo na ceramice, albo w katalogu.
    Izolator jest najczęściej z dwutlenku berylu, a ten jest świńsko trujący i
    można się nabawić zapalenia a nawet raka płuc. Tu życzenia zdrowia dla
    skrobiących typy tranzystorów z obudów.
    Przy wierceniu azotku glinu też lepiej pyłu nie wdychać, bo drażni dość
    solidnie. Wiertło widiowe czy diamentowe i tak powinno być chłodzone. Można
    użyć frezu z azotku boru, ale tego chłodzić nie wolno. Azotkiem boru można
    ostrzyć diament (w wysokiej temperaturze)

    Waldek