    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Date: Thu, 08 Aug 2024 16:19:05 +0200

    On Thu, 8 Aug 2024 13:37:01 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Potrzebuję tylko temperaturę. Z uwagi na kaskadową awarię mojej
    > sieci
    > Zigbee, zastanawiam się nad zrobieniem własnych czujników na wifi,
    > nawet
    > kosztem wymiany/ładowania baterii co 3 tyg.

    Trochę mnie dziwią te problemy z tymi profesjonalnymi, fabrycznymi.
    Ja mam własne oparte na prymitywnym transceiverze rfm12b, 868MHz i
    działa to już z 15 lat. Część zasilana z sieci, część z baterii
    PV+nimh AAA. Jedyne problemy jakie z nimi miałem to gdy do tych
    używanych na zewnątrz czasami dostała się woda bo uszczelka
    sparciała po latach.
    15 lat temu chyba nie było takiego wyboru gotowców jak teraz
    (szczególnie na wifi) więc druciarstwo było na wpół uzasadnione a na
    drugie pół dawało satysfakcję. Zakładałem, że teraz to już takie mini
    czujniki nie-wifi są komercyjnie opanowane (jak te zigbee) i powinny
    działać stabilnie.... Stąd zaskoczony jestem, że obecnie jeszcze
    bierzesz pod uwagę struganie samemu.

    --
    Marek