  • Data: 2024-08-03 10:45:24
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25 lip 2024 o 11:16, heby pisze:

    > funkcje krytyczne maja być autonomiczne

    Mogą być wszystkie autonomiczne?
    Trochę na kształt zegarka -- mierzy czas, ale synchronizuje się
    z innymi zegarkami. Póki jest dostęp do zachmurzenia -- pracuje
    na tymże zachmurzeniu, ale autonomicznie też potrafi żyć...

    > ;) Szczególnie światło w kiblu.

    Przede wszystkim!

    > Masz na telefonie głównie chińskie appki i chińskie dodatki do OSa. Aż
    > tak bardzo bym nie panikował, że ktoś pobawi się światłem w kiblu lub
    > zwinie kasę z banku na telefonie, ryzyko takie samo jak każda inna
    > appka. Natomiast bardziej bym się bał, że nagła zdalna zmiana parametrów
    > falowników może np. zniszczyć sporą część insfrastruktury przesyłowej
    > i to można zrobić celowo z Chin.

    Falownik musi mieć swój rozum -- może słuchać rad i wytycznych,
    ale swoje musi wiedzieć... [światło w kiblu też może mieć swój
    rozum -- w razie czego wYłączać się automagicznie po zadanym
    czasie...]

    > HA jest stabilny, ale na stabilnym hardware. Pi się średnio nadaje.
    > Jest awaryjne i ma za małą moc.

    Dlaczego nie może to być komputer dedykowany tym celom od poczęcia?
    (telewizory, routerki, pralki, błyskowe lampy... -- wszystko to
    zawiera zaszyte w sobie komputerki z ich oprogramowaniem...)

    -=-

    Zawsze i wszędzie zostanie chińska myśl (nawet/także mechaniczne
    urządzenia pozbawione elektroniki opierają swe działanie/decyzje na
    algorytmach, które mogą być niebezpieczne: celowo źle skonstruowane;
    zawierające nieumyślne błędy i wypaczenia -- w tym podatność na
    nieautoryzowaną ingerencję; źle adaptowane...) a niechińska myśl
    niekoniecznie wolna jest od wad...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s