  • Data: 2009-11-07 16:30:08
    Temat: Re: Głównie dla użytkowników Speedlight 600/800/900
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hd4367$c78$1@news.supermedia.pl...
> [...]
    Nie do końca. Można dokupić softboksy, zamiast strumienicy ustawić
    "ogniskową" lampy na 200mm (SB-900), wrota i plastry miodu też są
    dostępne...
    Fakt, studyjne lampy to nie są, ale nawet parasolki doczekały się wielu
    mutacji (sam mam dwie różne softbokso-podobne). Dużo wprawy wymaga trafianie
    w cel...

    O ile lampa nie wisi 2,5 metra nad ziemią (lub wyżej), co u mnie zdarza się
    notorycznie.

    Nie pozbywamy się, a raczej nie całkowicie. SB potrafią zasymulować piloty
    kilkusekundową serią b. szybkich błysków. Resztę załatwić można próbnymi
    zdjęciami. Kiedyś i tak po wszystkim odpalałem polaroida. Inna sprawa, że
    stare nawyki bardzo pomagaja mi teraz.

    > Przy dobrych lampach studyjnych możesz mieć konsolę, z której sterujesz
    > lampami. Systemy typu CLS to raczej plener niż studio. Mniej ciężarów do
    > noszenia. Ale pełny zakres pracy światłem dają dopiero właśnie wszystkie
    > strumienice, softboksy i podobne.
    Racja. Tyle, że sensowne rozwiązania z konsolą są dość kosztowne, choćby ze
    względu na markę lamp. I poza studiem raczej do zastosowania jedynie w
    wersji bezprzewodowej (no chyba że możemy pozwolić sobie na 2-3 ujęcia na
    dzień zdjęciowy, przeplatając fotografowanie ustawianiem sprzętu i
    maskowaniem kabli.)

    Nie neguję potrzeby istnienia lamp studyjnych, natomiast w ulgą pożegnałem
    się z noszeniem studiofleszy do klienta/na plan przy każdej, nawet
    stosunkowo prostej pracy.