  • 41. Data: 2012-03-26 20:54:39
    Temat: Re: Głosujcie na Asię!
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-26 20:47, Czornyj pisze:
    > Twoja opinia nie wydaje mi się okrutna, ani mnie nie bulwersuje. Może nieco dziwi,
    bo dziwnym pomysłem jest dla mnie ocenianie komercyjnej fotografii modowej z
    perspektywy sztuki wysokiej - ale opinia jest jak dupa, każdy musi mieć taką czy
    inną, tego typu klimat Cię nie kręci, nie podoba się i sprawa jest jasna.

    A to sorry, bo ja to oceniłem w świetle pozakomercyjnym. Jeśli to jest
    tu konkretnie ''za kasę'', to sprawa ma się inaczej - jest popyt, jest
    podaż (choć akurat ja chyba nie skorzystam).

    > Nieporozumieniem jest dla mnie wyłącznie opinia Marka - "Marnuje swój talent",
    "zamiast pomyśleć, sprzedaje się w najprostszy sposób", do tego jakieś komunały nt.
    kobiecej natury...

    Robienie czegoś ''pod dyktat'' jest w pewnym sensie marnowaniem talentu.
    Z drugiej strony jeść trzeba...

    --
    pozdrawia Adam
    /największa teoria spiskowa na świecie? - każdy chce zarabiać/

  • 42. Data: 2012-03-26 21:09:13
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-03-26 20:54, Janko Muzykant pisze:
    > Robienie czegoś ''pod dyktat'' jest w pewnym sensie marnowaniem talentu.

    Dlaczego zakładasz, że robi pod dyktat? Pewnie w założeniu jest fakt, że
    robi to dla kasy... choć nie wiem skąd ale ok... załóżmy.
    Tylko dlaczego przy okazji nie założyć, że robi to najlepiej jak potrafi
    i *właśnie dlatego* znajduje nabywców?
    To bardzo prawdopodobne przecież, że pod skórą ma fascynację modą,
    kreacją itp. i jako środek wyrazu używa fotografię.
    Czy to źle, że nie fascynują jej deszczowe wędrówki z aparatem w
    poszukiwaniu ołowianego nieba przez co nie ma szans być naturalną?

    www.elipsa.info

  • 43. Data: 2012-03-26 22:08:55
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    "zamiast pomyśleć, sprzedaje się w najprostszy sposób", do tego jakieś komunały nt.

    Bo to prace sezonowe. Sięga po lód i pozwala pisać, że delikatność,
    życie, oryginalne cechy ludzkie (to wszystko z przytoczonego cytatu po
    angielsku). 10 kilo fałszu. Jakby zamiast tego było chociaż "bajkowy
    świat". Nawet nie potrafi zrozumieć co to jest konwencja. Tim Walker
    (zobacz). Kapitalna dziewczyna ale ma kręćka i jest naiwna. Zamiast
    pomyśleć przez moment rzuciła się bez pojęcia. Jeśli już produkuje
    serdaczki, uprawia chałupnictwo, to niech przynajmniej pozna odrobinę
    historii. Loretta Lux (zobacz). A jak chce smęcić na temat
    delikatności, to niech sobie przypomni swoje początki. Peter Lindbergh
    (zobacz).

    marek

  • 44. Data: 2012-03-26 23:32:19
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > historii. Loretta Lux (zobacz). A jak chce smęcić na temat
    > delikatności, to niech sobie przypomni swoje początki. Peter Lindbergh

    Znamienne jest to, że wogóle przeczytałeś te pierdoły, to jest właśnie twój problem.

    Z twojej wypowiedzi wynika, że fotografia polega na ilustrowaniu werbalnej narracji,
    na obrazowaniu intelektualnych konceptów, przy użyciu skomplikowanego i tworzonego
    przez wieki kodu ikonograficznego, który należy wpierw zgłębić - pytanie tylko skąd
    nienormalny pomysł by przedstawiać tego typu oderwane stanowisko w sposób
    pryncypialny, jako prawdę objawioną i dogmat?

    W moim odczuciu fotografia jak i inne sztuki wizualne nie polegają na ględzeniu, a
    wręcz przeciwnie - jest to domena pozawerbalna, a nadmierne przegadanie i
    przeintelektualizowanie wręcz może stanowić tu przeszkodę. Nie trzeba tu nazbyt wiele
    myśleć, tylko patrzeć.

  • 45. Data: 2012-03-26 23:50:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-26 21:09, quent pisze:
    > Dlaczego zakładasz, że robi pod dyktat? Pewnie w założeniu jest fakt, że
    > robi to dla kasy... choć nie wiem skąd ale ok... załóżmy.

    No to już Czornyj założył :)

    > Tylko dlaczego przy okazji nie założyć, że robi to najlepiej jak potrafi
    > i *właśnie dlatego* znajduje nabywców?

    Ja myślę, że robi to najlepiej jak potrafi. Tylko że naśladuje coś, co
    jest ślepą uliczką.

> [...]
    > Czy to źle, że nie fascynują jej deszczowe wędrówki z aparatem w
    > poszukiwaniu ołowianego nieba przez co nie ma szans być naturalną?

    Nie jest źle, jest nawet bardzo dobrze - jeśli to daje radochę. Ale może
    kiedyś powstać kac.

    W każdym razie mnie się tego typu rzeczy nie podobają, podobnie jak nie
    podoba mi się dziś wiele rzeczy, które sam kiedyś robiłem.

    --
    pozdrawia Adam
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../

  • 46. Data: 2012-03-27 00:03:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-26 13:17:13 +0000, "quent" <x...@x...com> said:

    > Zależy jaki - ten był zbędny.
    > Drażnią mnie tylko kategoryczne sądy wypowiadane w poczuciu ich uniwersalności,
    Ciekawe.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2012-03-27 00:07:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-26 13:43:22 +0000, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Nie da się słowem wyrazić tego, co się widzi
    O przepraszam, da się. Niektórzy za to dostają po łbie, a inni Nobla
    literackiego.

    > - podobnie jak nikt ni
    > e próbuje zatańczyć smaku lub powąchać piosenki.
    Tak. A na zajęciach plastycznych ćwiczenia z malowania muzyki.
    ;-)

  • 48. Data: 2012-03-27 00:33:40
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > nienormalny pomysł by przedstawiać tego typu oderwane stanowisko w sposób
    > pryncypialny, jako prawdę objawioną i dogmat?

    Pisałem już razy sto ale napisze po raz kolejny. To co mówię jest moim
    zdaniem. Rzecz oczywista, normalna. Nie ja mam kłopot ze zrozumieniem
    tego. Pisałem również sto razy dlaczego tak jest. Więc jeszcze raz.
    Moje wypowiedzi są oparte o świadomość z czym mam do czynienia.
    Ryzykuję, żebyś ty lub ktokolwiek inny widział jak się to robi.
    Jeśli Kustra zaryzykuje w ten sposób zauważę to. Pytanie czy ty
    zauważysz?

> [...]
    > przeintelektualizowanie wręcz może stanowić tu przeszkodę. Nie trzeba tu nazbyt

    Zgadzam się, że sztuka wizualna nie polega na ględzeniu, ale nie
    zgadzam się, że nie trzeba przy niej myśleć. Nawet jeśli weźmiemy
    fotografię reportażową wykonywaną instynktownie, to nie dobrniemy do
    niczego jeśli nie przebrniemy przez umysł. Chodzi raczej o to, żeby
    się od niego uwolnić, a nie przechodzić obok.
    Kustra nie wymyśliła tej estetyki. Zobaczyła coś kiedyś i przylepiła
    się. Teraz ty mówisz, że ona tylko patrzy. (wiem, piszesz o mnie, nie
    o niej, ale chodzi mi o twoje spojrzenie w ogóle)

    Wspomniałęm innych autorów, bo znam się na fotografii. No cóż mam z
    tym począć? Moja wina, złapałeś mnie, przyznaję się. Gdybym jednak
    uznał, że Aśka zrobiła coś fajnego, w ogóle bym o nich nie pomyślał.

    marek

  • 49. Data: 2012-03-27 08:51:58
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ja myślę, że robi to najlepiej jak potrafi. Tylko że naśladuje coś, co
    > jest ślepą uliczką.

    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc, że jest "ślepą uliczką".

    > Nie jest źle, jest nawet bardzo dobrze - jeśli to daje radochę. Ale może
    > kiedyś powstać kac.

    Zasada zachowania energii jako jedyna działa wszędzie we wszechświecie.
    Kaca i tak nie unikniesz jeśli po drodze zaliczyłeś jakieś uniesienia.

    > W każdym razie mnie się tego typu rzeczy nie podobają

    i już

    Pozdr.

  • 50. Data: 2012-03-27 11:01:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-27 08:51, quent pisze:
    > Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc, że jest "ślepą uliczką".

    Nic odkrywczego i poziom kiczu.

    > Zasada zachowania energii jako jedyna działa wszędzie we wszechświecie.
    > Kaca i tak nie unikniesz jeśli po drodze zaliczyłeś jakieś uniesienia.

    A stosowanie preparatu X do dwóch tygodniach pozwala uzyskać wzrost
    jędrności dupy o 58,432%
    Stosowanie matematyki do pisania wierszy może być nawet fajne, ale dla
    wierszy, a nie matematyki. Zostawmy zasadę zachowania energii w świecie
    cyferek. W życiu można mieć cały czas kaca, albo cały czas radochę.

    --
    pozdrawia Adam
    /wow! dj'e będą miksować nie tylko hity, ale również evergreen'y!