    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Głośniki do TV
    Date: Fri, 16 Feb 2024 12:13:25 +0100

    > Czyli wyjście liniowe z małym sygnałem, przeznaczone do podłączenia
    > wzmacniacza lub innego urządzenia przetwarzającego dalej sygnał
    > dźwiękowy (zapisującego, transmitującego itd). Telewizory mają własne
    > głośniki, więc zwykle nie mają wyjść głośnikowych.

    A w jakim urządzeniu można spotkać się z dedykowanym czysto pod głośnik
    wyjście. Jak się nazywają takie w wieży, czyli zaciski do głośnikowego
    przewodu?

    > Tutaj powinno być coś cicho słychać, ale i tak to wyjście nie jest
    > przeznaczone do wysterowywania kolumn.

    No i słychać, ale tylko na słuchawkach, na podłączonym 'na krótko"
    głośniku cisza.

> [...]
    >
    > Chyba że chciałbyś ingerować w telewizor i odłączyć jego głośniki a w
    > ich miejsce zrobić wyprowadzenie na kolumny. Wtedy wykorzystany
    > zostanie wzmacniacz z telewizora. OK, niby można, ale tak właściwie to
    > co chcesz osiągnąć? Jeśli chcesz mieć lepszy dźwięk, to najpierw
    > trzeba upewnić się, że te kolumny z wieży są naprawdę dobre. Niestety
    > nie podałeś ani modelu telewizora ani wieży. Do dobrych kolumn
    > wypadałoby mieć też dobry wzmacniacz. Rozumiem, że szkoda żeby te
    > kolumny się marnowały, ale też nie każda przeróbka ma sens.

    Nie, nie chcę nic grzebać, jedno że na tym kompletnie się nie znam,
    drugie że nie zamierzam wydawać na taką modernizację jakichś pieniędzy.
    A kolumny jakie to są kolumny??? - Przy zakupie jedną z głównych
    przesłanek było to że one mają w sobie coś wyjątkowego, kevlarowe
    membrany czy coś w tym typie. Tymczasem opakowano to w taki materiał że
    po niecałym roku magazynowania w nieogrzewanym garażu obudowa zaczyna
    się marszczyć! Sama wieża to Panasonic i kupiona jeszcze w XXwieku.