-
1. Data: 2011-05-17 09:50:04
Temat: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: "Dyr" <d...@o...eu>
Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
przepisami.
Tylko czy są jakieś sankcje prawne nie dostosowania się do dyrektywy oprócz
utraty atestu E20 (97EKG ONZ) ? Bo wygląda na to, że nikt tego nie respektuje.
Pytam, bo wygląda na to, że przez parę najbliższych lat będę zmuszony do
mieszkania w okolicy dużego zakładu pracy i to co się dzieje przed budynkiem
przed godziną 6:00 i po 22:00 gdy jest zmiana to istny koszmar.
Mieszkańcy, którzy tu mieszkają chyba sypiają ze stoperami w uszach :(
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2011-05-17 10:18:36
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-17 09:50, Dyr pisze:
> Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
> przepisami.
A mógłbyś takie przepisy podać? Bo np. mój alarm ma standardowo włączone
"piknięcie" przy uzbrajaniu, ma homologację, ba - to alarm dedykowany do
tego modelu auta, zakładany w ASO. W homologacji jedynie kwestia
"antynapadu" jest zaznaczona jako niezgodna z przepisami UE (odcięcie
paliwa po x sekundach od utraty połączenia z "pluskwą"). Zatem podaj
proszę przepis, który zabrania głośnego uzbrajania.
--
MZ
-
3. Data: 2011-05-17 11:25:01
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2011-05-17 09:50, Dyr wrote:
> Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
> przepisami.
> Tylko czy są jakieś sankcje prawne nie dostosowania się do dyrektywy oprócz
> utraty atestu E20 (97EKG ONZ) ? Bo wygląda na to, że nikt tego nie respektuje.
> Pytam, bo wygląda na to, że przez parę najbliższych lat będę zmuszony do
> mieszkania w okolicy dużego zakładu pracy i to co się dzieje przed budynkiem
> przed godziną 6:00 i po 22:00 gdy jest zmiana to istny koszmar.
> Mieszkańcy, którzy tu mieszkają chyba sypiają ze stoperami w uszach :(
A halas silnikow i ruchu nie powinien przypadkiem Ci przeszkadzac
bardziej?
Raczej ciezko tez spodziewac sie, ze ludzie beda przerabiac stare
instalacje a co do sankcji to chyba jedynymi opisanymi w takich
normatywach jest utrata homologacji przez producenta.
http://live.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/
wp29regs/r097r1e.pdf
Wiec raczej chodzi jedynie o to by nie wprowadzac na rynek takiego
nowego wyposazenia.
--
memento lorem ipsum
-
4. Data: 2011-05-17 11:44:47
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: d...@o...eu
> W dniu 2011-05-17 09:50, Dyr pisze:
> > Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
> > przepisami.
>
> A mógłbyś takie przepisy podać? Bo np. mój alarm ma standardowo włączone
> "piknięcie" przy uzbrajaniu, ma homologację, ba - to alarm dedykowany do
> tego modelu auta, zakładany w ASO. W homologacji jedynie kwestia
> "antynapadu" jest zaznaczona jako niezgodna z przepisami UE (odcięcie
> paliwa po x sekundach od utraty połączenia z "pluskwą"). Zatem podaj
> proszę przepis, który zabrania głośnego uzbrajania.
> W dniu 2011-05-17 09:50, Dyr pisze:
> > Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
> > przepisami.
>
> A mógłbyś takie przepisy podać? Bo np. mój alarm ma standardowo włączone
> "piknięcie" przy uzbrajaniu, ma homologację, ba - to alarm dedykowany do
> tego modelu auta, zakładany w ASO. W homologacji jedynie kwestia
> "antynapadu" jest zaznaczona jako niezgodna z przepisami UE (odcięcie
> paliwa po x sekundach od utraty połączenia z "pluskwą"). Zatem podaj
> proszę przepis, który zabrania głośnego uzbrajania.
No przecież podałem.
Jeśli alarm załączany jest tak jak masz ty, to nie masz atestu na terenie UE i
nie powinieneś go nie tylko używać ale i montować. Nie wiem jak jest ze
sprzedażą. Nie mniej jednak jak ci zwędzą samochód, to ubezpieczyciel może się
odwołać do braku atestowanego zabezpieczenia.
"Regulation No. 97 - Rev.1 - Vehicle Alarm Systems (VAS)"
http://live.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs81-100
.html
Są jeszcze normy WT-064/PIMOT/01, PN-IEC 839-10-1:1997, PN-S-73300:1998 ale nie
zapoznawałem się z nimi. Jeśli jest w nich coś na ten temat, to i tak muszą być
zgodne z powyższymi.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2011-05-17 11:45:35
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-17 11:25, elmer radi radisson pisze:
> A halas silnikow i ruchu nie powinien przypadkiem Ci przeszkadzac
> bardziej?
>
> Raczej ciezko tez spodziewac sie, ze ludzie beda przerabiac stare
> instalacje a co do sankcji to chyba jedynymi opisanymi w takich
> normatywach jest utrata homologacji przez producenta.
> http://live.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/
wp29regs/r097r1e.pdf
>
> Wiec raczej chodzi jedynie o to by nie wprowadzac na rynek takiego
> nowego wyposazenia.
Ale chwila moment, gdzie jest powiedziane że NIE MOŻE być używana
sygnalizacja dźwiękowa uzbrojenia i rozbrojenia alarmu?
Odpowiednie paragrafy tego dokumentu mówią o uzbrajaniu i rozbrajaniu
dokładnie tyle:
6.9.1. To provide information on the status of the VAS (set, unset,
alarm setting period,alarm has been activated), optical displays inside
and outside the passenger compartment are allowed. The light intensity
of optical signals installed outside the passenger compartment shall not
exceed 0.5 cd.
6.9.2. If an indication of short-term "dynamic" processes such as
changes from "set" to "unset" and vice versa is provided, it shall be
optical, according to paragraph 6.9.1.
Such optical indication may also be produced by the simultaneous
operation of the direction indicators and/or passenger compartment
lamp(s), provided that the duration of the optical indication by the
direction indicators does not exceed 3 seconds.
I to zasadniczo wszystko w tym temacie. Angielski język trudna język,
ale "it shall be optical" nie oznacza "może/musi/powinno być wyłącznie
optyczne".
Dlatego nadal proszę kolegę który zapoczątkował wątek o podanie
konkretnego zapisu, gdzie w prost jest zabroniona sygnalizacja dźwiękowa.
--
MZ
-
6. Data: 2011-05-17 11:52:15
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-17 11:44, d...@o...eu pisze:
>> W dniu 2011-05-17 09:50, Dyr pisze:
>
>>> Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
>
>>> przepisami.
>
>>
>
> No przecież podałem.
Oł ryli?:) Bo wg mnie podałeś, jak kolega poniżej, tylko nazwę
dokumentu, w którym brak zapisu o "nielegalności" powiadomienia
dźwiękowego o uzbrojeniu i rozbrojeniu alarmu. W wiadomości obok
zacytowałem Ci nawet konkretny zapis dotyczący uzbrajania (set) i
rozbrajania (unset) alarmu (VAS).
> Jeśli alarm załączany jest tak jak masz ty, to nie masz atestu na terenie UE i
> nie powinieneś go nie tylko używać ale i montować. Nie wiem jak jest ze
> sprzedażą. Nie mniej jednak jak ci zwędzą samochód, to ubezpieczyciel może się
> odwołać do braku atestowanego zabezpieczenia.
No coś Ty?:) to w te pędy muszę oskarżyć ASO, że sfałszowało
homologację. Tak samo chyba pociągnę do odpowiedzialności
ubezpieczyciela, że na podstawie tej homologacji (wyraźnie zaznaczone w
polisie AC że alarm homologowany zgodny z itd). zawarł ze mną umowę. A
tak serio to nadal czekam na konkretny zapis o ZAKAZIE stosowania
powiadomienia dźwiękowego równolegle ze świetlnym.
--
MZ
-
7. Data: 2011-05-17 11:54:01
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: d...@o...eu
> On 2011-05-17 09:50, Dyr wrote:
>
> > Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
> > przepisami.
> > Tylko czy są jakieś sankcje prawne nie dostosowania się do dyrektywy oprócz
> > utraty atestu E20 (97EKG ONZ) ? Bo wygląda na to, że nikt tego nie respektuje.
> > Pytam, bo wygląda na to, że przez parę najbliższych lat będę zmuszony do
> > mieszkania w okolicy dużego zakładu pracy i to co się dzieje przed budynkiem
> > przed godziną 6:00 i po 22:00 gdy jest zmiana to istny koszmar.
> > Mieszkańcy, którzy tu mieszkają chyba sypiają ze stoperami w uszach :(
>
> A halas silnikow i ruchu nie powinien przypadkiem Ci przeszkadzac
> bardziej?
Nie, raz na jakiś czas trafi się idiota z dyszlem z tyłu i +20 do mocy za
głośność. Natomiast alarmy, to dosłownie co chwilę w różnych tonacjach. Dodaj do
tego barana, który nie wie co w jego alarmie oznacza 5 piknięć i okazuje się, że
przez niedomknięty bagażnik masz symfonię plumknięć, piknięć i bipnięć przez 10
minut. Działa jak najlepszy budzik rodem z PRL postawiony na stercie talerzy.
> Raczej ciezko tez spodziewac sie, ze ludzie beda przerabiac stare
Większość alarmów ma opcje dostosowania do przepisów obowiązujących w danym
regionie.
> Wiec raczej chodzi jedynie o to by nie wprowadzac na rynek takiego
> nowego wyposazenia.
Wydaje mi się, że wizją autorów było niedoprowadzanie do sytuacji jaką opisałem.
Nie doczytałem się aby było coś o tym, że to tylko nowe urządzenia.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2011-05-17 12:01:04
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-17 11:54, d...@o...eu pisze:
>
>> Raczej ciezko tez spodziewac sie, ze ludzie beda przerabiac stare
Zgodnie z podanym dokumentem powiadomienie optyczne (świetlne) jest
obowiązkowe (i każdy alarm tak ma) natomiast nie ma słowa że to JEDYNE
DOZWOLONE powiadomienie. Powiadomienie dźwiękowe jest w większości
alarmów opcjonalne (można je programowo włączać/wyłączać jako
standardowe) jak również większość alarmów ma tryb "cichy" (inna
kombinacja przycisków w pilocie, nie wywołująca piknięć tylko same
błyski świateł).
>
> Większość alarmów ma opcje dostosowania do przepisów obowiązujących w danym
> regionie.
Nadal prozę o wskazanie w którym miejscu DODATKOWE powiadomienie
dźwiękiem jest ZABRONIONE :)
>
>> Wiec raczej chodzi jedynie o to by nie wprowadzac na rynek takiego
>> nowego wyposazenia.
W aktualnej ofercie alarmów znajdziesz
>
> Wydaje mi się, że wizją autorów było niedoprowadzanie do sytuacji jaką opisałem.
Hmm..może faktycznie Ci się tylko wydaje?
--
MZ
-
9. Data: 2011-05-17 12:04:07
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: d...@o...eu
> W dniu 2011-05-17 11:25, elmer radi radisson pisze:
> I to zasadniczo wszystko w tym temacie. Angielski język trudna język,
> ale "it shall be optical" nie oznacza "może/musi/powinno być wyłącznie
> optyczne".
No "trudna, język" (czytać a rozumieć) bo na myśli jest dopuszczenie tylko
włączenia i wyłączenia z sygnalizacją optyczną o ile taka sygnalizacja jest
konieczna. Co zrozumieli wszyscy. Łącznie z autorami przepisów podrzędnych
stosujących się do regulaminu EKG ONZ poza kolegą ;)
Więc pytanie w stylu małego dziecka "mamooo, a czemu nie ?" jest chyba zbędne.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
10. Data: 2011-05-17 12:31:08
Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-05-17 11:45, MZ pisze:
> W dniu 2011-05-17 11:25, elmer radi radisson pisze:
>
>> A halas silnikow i ruchu nie powinien przypadkiem Ci przeszkadzac
>> bardziej?
>>
>> Raczej ciezko tez spodziewac sie, ze ludzie beda przerabiac stare
>> instalacje a co do sankcji to chyba jedynymi opisanymi w takich
>> normatywach jest utrata homologacji przez producenta.
>> http://live.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/
wp29regs/r097r1e.pdf
>>
>> Wiec raczej chodzi jedynie o to by nie wprowadzac na rynek takiego
>> nowego wyposazenia.
>
> Ale chwila moment, gdzie jest powiedziane że NIE MOŻE być używana
> sygnalizacja dźwiękowa uzbrojenia i rozbrojenia alarmu?
>
> Odpowiednie paragrafy tego dokumentu mówią o uzbrajaniu i rozbrajaniu
> dokładnie tyle:
>
> 6.9.1. To provide information on the status of the VAS (set, unset,
> alarm setting period,alarm has been activated), optical displays inside
> and outside the passenger compartment are allowed. The light intensity
> of optical signals installed outside the passenger compartment shall not
> exceed 0.5 cd.
> 6.9.2. If an indication of short-term "dynamic" processes such as
> changes from "set" to "unset" and vice versa is provided, it shall be
> optical, according to paragraph 6.9.1.
> Such optical indication may also be produced by the simultaneous
> operation of the direction indicators and/or passenger compartment
> lamp(s), provided that the duration of the optical indication by the
> direction indicators does not exceed 3 seconds.
>
>
> I to zasadniczo wszystko w tym temacie. Angielski język trudna język,
> ale "it shall be optical" nie oznacza "może/musi/powinno być wyłącznie
> optyczne".
Pewnie "trudna", ponieważ w języku prawniczym "shall" jak najbardziej
oznacza nakaz. Przekonywać na siłę nie zamierzam i nie jest to moim
celem.
> Dlatego nadal proszę kolegę który zapoczątkował wątek o podanie
> konkretnego zapisu, gdzie w prost jest zabroniona sygnalizacja dźwiękowa.
Po co dublować zapisy?