eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGładko sunąć po nierównościach › Re: Gładko sunąć po nierównościach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gładko sunąć po nierównościach
    Date: Wed, 18 May 2011 09:45:42 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 30
    Message-ID: <iqvtf6$11h2$1@news2.ipartners.pl>
    References: <a285cntx6qzk$.mvxgve5r4ss5$.dlg@40tude.net>
    <iqtpgt$31j7$1@news2.ipartners.pl> <iqtqlj$3au$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1305704742 34338 157.25.157.219 (18 May 2011 07:45:42
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 18 May 2011 07:45:42 GMT
    In-Reply-To: <iqtqlj$3au$1@news.dialog.net.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2369012
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-17 14:45, Tomasz Finke pisze:
    > W dniu 2011-05-17 14:26, Jakub Witkowski pisze:
    >
    >> Teoretycznie proste :)
    >
    > Teoretycznie bardzo trudne, bo wymaga przewidywania przyszłości.

    Powiedz to układom stabilizacji, np. położenia lufy czołgu. Zapewniam cię, że
    nie ma w nich radaru do wykrywania nierówności terenowych :) One działają
    dokładnie tak, jak opisałem (w uproszczeniu).
    Pomocniczym wejściem (poprawiającym odporność układu na szumy) będzie zapewne
    położenie zawieszenia. To wszystko jest teoretycznie proste i praktycznie wykonalne.
    Kwestia sformułowania wymagań dokładnościowych, i dobrania właściwych elementów
    wykonawczych. Z punktu widzenia teorii sterowania to dość banalny układ, w sam raz
    na kolokwium dla studentów 2 roku automatyki :)

    > Dlatego bardzo przydatny byłby mechanizm wykrywania nierówności
    > zanim dowie się o niej koło.

    No i co miałby wtedy zrobić? Dopóki koło nie wjedzie w nierówność... NIC, prawda? :)
    Więc po co ma znać przyszłość? Ma znać stan chwilowy, i mieć minimalne opóźnienia.
    Niezależnie od tego czy wiesz o nierówności długo przed, czy dopiero w momencie
    najechania, kluczowym jest aby reakcja podwozia zaczęła się równo z przeszkodą,
    i co gorsza, *dokładnie ją odwzorowywała*. To jest w mniejszym stopniu problem
    czujników, bardziej szybkości elementów wykonawczych (ograniczenia natury
    energetycznej).

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: