  • 11. Data: 2009-02-12 14:57:45
    Temat: Re: Gęstość upakowania pikseli - pytanie
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd "Paweł W." napisał(a):

    > Ciekawe, czemu nie są zbliżone do lustrzanek pod względem szumów (tym
    > bardziej, że większość tych matryc to CMOS, a niektóre to nawet
    > 320x240px, więc 2x większe piksele.

    Chyba 4x (powierzchniowo) - 2x w poziomie i 2x w pionie. :)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 12. Data: 2009-02-12 15:20:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    bakulik at work pisze:

    > Chyba 4x (powierzchniowo) - 2x w poziomie i 2x w pionie. :)

    Tru. To poprzez moje jednowymiarowe myślenie ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 13. Data: 2009-02-12 21:10:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > Tak. Ale gęstością ma dużo bliżej do aparatów z dużą matrycą, a nie do
    > kompaktów z minimatrycami.

    Hm... a co ma z tego wynikać?
    Matryca CCD umożliwia (konstrukcyjnie) piksel binning...
    Nie twierdzę że jest to zawsze wykorzystywane (bo to inna sprawa
    a i matryca pewnie drożej wyjdzie).

    > Ciekawe, czemu nie są zbliżone do lustrzanek pod względem szumów

    Jest okazja na flejm "a o które szumy chodzi" - bo jak mniemam
    sugerujesz na początek statyczne :) (czyli "nierownomierność niebieskiego
    nieba).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-02-12 22:03:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jest okazja na flejm "a o które szumy chodzi" - bo jak mniemam
    > sugerujesz na początek statyczne :) (czyli "nierownomierność niebieskiego
    > nieba).

    A ty się zawsze czegoś czepisz i flejma pociągniesz. :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 15. Data: 2009-02-12 22:26:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > A ty się zawsze czegoś czepisz i flejma pociągniesz. :P

    Posłusznie się przyznaję do niektórych przypadków :D
    Ale teza że matryca 1/6" ma mieć mniejsze szumy, niż prawidłowo
    zaprojektowana 1/2,5" (z binningiem) wymaga krytyki :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-13 00:36:37
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Hm... a co ma z tego wynikać?
    > Matryca CCD umożliwia (konstrukcyjnie) piksel binning...

    Tyle że matryce CCD to już historia... Przez ostatnie dwa lata brałem
    udział w rozbieraniu na czynniki pierwsze mniej więcej połowy
    produkowanych na świecie przetworników obrazu - i wszystko co do ręki
    dostawałem to były już przetworniki CMOS.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2009-02-13 10:58:30
    Od: RX <r...@s...org>

    Dariusz K. Ładziak wrote:
> [...]
    > produkowanych na świecie przetworników obrazu - i wszystko co do ręki
    > dostawałem to były już przetworniki CMOS.

    A jakieś astronomiczne kamerki też żeś rozbierał?

  • 18. Data: 2009-02-13 17:30:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2009, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > świecie przetworników obrazu - i wszystko co do ręki dostawałem to były już

    Piszesz o przetwornikach do *kompaktów*?

    Prawdą jest że dane są mocno wybiórcze, bo wygląda że dpreview przestało
    dawać testy kompaktów, ale ostatnie:

    http://www.dpreview.com/reviews/sonyt300/
    http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/
    ...zawierają zawsze "CCD".
    Można poprosić o kontrprzykłady?

    Z jednej strony CMOS binningu "nie umie", z drugiej kamerka go nie
    potrzebuje - ale przecież poszło o usiłowanie porównywania (przez
    kogoś z poprzedników) rozmiaru piksela w kamerze (bez znaczenia czy
    CMOS czy CCD) z tymże rozmiarem w kompakcie (co już nie jest bez
    znaczenia, bo czym innym "piksel foto" a czym innym przy ew. binningu
    "sklejony" piksel nawet z minikompakta 1/2,5")

    pzdr, Gotfryd