    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Gdzie wiarygodne testy obiektywów?
    Date: Wed, 06 Feb 2013 22:04:33 +0100

    W dniu 2013-02-06 18:48, Sylwester Zarębski pisze:

    > Zero korekty to ma WYŁĄCZNIE dcraw wywołany z ręki z odpowiednimi
    > ZEROWYMI ustawieniami (pod warunkiem, że algorytm demozaiki jest dobrze
    > znany, jak np. dla CRW/CR2).
    > Inne wywoływarki robią mniej lub więcej "za plecami" (najczęściej
    > więcej).
    >
    > P.S. Taki "zerowy" obraz z dcraw najczęściej nie nadaje się do oglądania
    > i daleko mu do wyrównanych barw, odpowiedniego kontrastu czy ostrości.

    No rozumiem, że wtedy otrzymamy techniczny obraz. Jednakże na czymś
    bazować musimy. Można więc założyć, ze obraz RAW to w zasadzie plik
    danych z aparatu + wywoływarka. Jakoś jednak te algorytmy muszą być
    usystematyzowane skoro np. TIFF wykonany z zerowymi ustawieniami pod PS
    nie różni się wizualnie od tego samego zrobionego w ACDSee a już w
    szczególności pod względem ostrości.

    Czy Twoją intencją jest powiedzenie, że jeśli widzę blura na Optycznych
    a u siebie zdjęcie wykonane w podobnych warunkach widzę ostre na
    wyświetlaczu oraz w 2 wywoływarkach na PC a także w DLLu dekodującym
    RAWy w systemie na potrzeby podglądu w eksploratorze, to że może się
    zdarzyć, że wszystkie używane przeze mnie "konwertery" wyostrzają
    sztucznie obraz względem tego co uzyskują w Optycznych?

    Marek