  • Data: 2014-06-29 17:48:15
    Temat: Re: Gdzie szukać inspiracji?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-29 16:39, ZakonSpirowany pisze:

    > W temacie widzę słowo "inspiracja". Powyżej piszesz o technice.
    > Nie widzę bezpośredniej zależności pomiędzy oboma aspektami.

    Świadomość możliwości wpływania techniki na obraz (lub inny rodzaj
    wiedzy) jest również źródłem inspiracji.

    > No to przeglądaj. Tzn. inaczej: zacznij przeglądać świadomie,
    > analitycznie, bo każdy, kto na co dzień korzysta z Internetu, przegląda
    > całe mnóstwo zdjęć.

    Internet jest pełen śmieci. Gdybym chciał zobaczyć cokolwiek, to bez
    problemu bym znalazł. Ale ja nie chcę oglądaać czegokolwiek bo nawet
    czasu na to nie mam aby raz na miesiąc przeglądania trafić na coś
    godnego uwagi. Chodzi mi o źródła wartościowych prac. Tak jak np.
    National Geographic ma wyselekcjonowane prace, tak również zapewne
    istnieją inne źródła również. Zapewne jako zawodowcy macie większe
    rozeznanie w temacie.

    > Mnie trochę nauczyły zajęcia na uczelni pt. "Komunikowanie wizualne w
    > prasie współczesnej" (czyli fotografia w prasie omawiana przez faceta
    > naprawdę znającego się tak na historii fotografii, jak i technice).

    Sam widzisz jak wiedza potrafi kształtować inwencję.

    > W każdym razie ja nigdy nie byłbym do końca zadowolony z "super"
    > fotografii, gdybym wiedział, że "to już było" (ktoś z daną perspektywą
    > był przede mną),

    No to muszę Cię zmartwić... nawet jeśli nie wiesz, że ktoś taki był
    przed Tobą, to znaczy tyle tylko, że nie udało Ci się go odszukać
    jeszcze :-D Przy obecnej powszechności sprzętu i transportu, chyba każde
    miejsce z każdej perspektywy i o każdej porze zostało sfotografowane :-D
    Gdyby się kierować takimi założeniami, to szkoda kasy na sprzęt.

    Marek