  • Data: 2013-09-04 19:04:46
    Temat: Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"J.F" 52260c75$0$1223$6...@n...neostrada.pl
    >Co to jest dobra synchronizacja?

    Taka, zeby nadawaly to samo z roznica w czasie ponizej 10ns
    (1ns = 30 cm bledu).

    A nie jak np obecna telewizja, ktora w zaleznosci od drogi sygnalu
    bywa przestawiona o pare sekund.

    Prawdopodobnie trzeba by w sygnale zamiescic jakis "znacznik czasu",
    bo czysta emisja audio FM sie do tego nie nadaje.

    >Co najwyżej po ,,sile'' sygnału można tak określić położenie.

    Mozna i po kierunku.

    Ale Loran i Decca dzialaly podobnie jak GPS - mierzyly roznice czasu
    nadejscia sygnalu.

    >Częstotliwościowe przesunięcia dopplerowskie raczej ;) odpadają.
    >Opóźnienia sygnału (przesunięcia fazy) także, bo sygnał nadawany
    >nie jest synchronizowany, o czym pisałem -- w drutach rozchodzi
    >się z szybkością światła, w powietrzu już nie, zatem nie wiesz,
    >z jakim opóźnieniem sygnał dochodzi do danego nadajnika.

    Nie nie - w powietrzu prawie z szybkoscia swiatla w prozni, w drutach
    znacznie wolniej, w swiatlowodzie z predkoscia swiatla .. w
    swiatlowodzie, czyli znacznie wolniej, a czasem nie ma drutow a jest
    satelita, a w ogole to sygnal jest cyfrowy i sie kompresuje wiele
    milisekund ....

    J.