-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!news
feed0.kamp.net!newsfeed.kamp.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!new
sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!
news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <kthgbt$lbb$1@speranza.aioe.org>
<51fceebf$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
<ktj3le$drf$1@speranza.aioe.org>
<51fe1e12$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
<ktmhsd$8fj$2@speranza.aioe.org>
<520164a9$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<kudu19$8gt$1@speranza.aioe.org>
<520a89a2$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<47w5oxvmckdk.1ajx6typohtny$.dlg@40tude.net>
<520ad9a5$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
<kuh403$8d3$1@speranza.aioe.org> <kuh4hv$9cq$1@speranza.aioe.org>
<520d2119$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<520d2dcd$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<kvoqb8$t98$1@speranza.aioe.org>
<521ff293$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1308301042290.2252@quad> <l051nv$1fn$1@speranza.aioe.org>
<52260c75$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
<l07dg3$1j2$1@speranza.aioe.org>
In-Reply-To: <l07dg3$1j2$1@speranza.aioe.org>
Subject: Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
Date: Wed, 4 Sep 2013 19:04:46 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Lines: 47
Message-ID: <52276832$0$1457$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109-207-52-74.ronus.pl
X-Trace: 1378314290 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1457 109.207.52.74:59519
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2503176
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
>"J.F" 52260c75$0$1223$6...@n...neostrada.pl
>>>Co można zobaczyć na podstawie obserwacji dwóch
>>>nadajników UKF nadających audycje na FM? Znając
>>>rozkład tych nadajników, nie można wiele określić.
>> Gdyby one byly dobrze zsynchronizowane, to mozna okreslic hiperbole
>> na ktorej jestes.
>Co to jest dobra synchronizacja?
Taka, zeby nadawaly to samo z roznica w czasie ponizej 10ns
(1ns = 30 cm bledu).
A nie jak np obecna telewizja, ktora w zaleznosci od drogi sygnalu
bywa przestawiona o pare sekund.
Prawdopodobnie trzeba by w sygnale zamiescic jakis "znacznik czasu",
bo czysta emisja audio FM sie do tego nie nadaje.
>> "_Michał" 520d2dcd$0$1208$6...@n...neostrada.pl
>> z 2 odbiornikiem to nawet na falach FM można by pomiary robić
>> słuchając trójki z kilku nadajników ;) i pewnie by się
>> wyciągneło te 10cm precyzji.
>>ale głoos daleko nie sięga i raczej jest słabym medium.
>> No niestety. Dlatego naziemne systemy nawigacji roznicowej dzialaly
>> na falach dlugich,
>Co najwyżej po ,,sile'' sygnału można tak określić położenie.
Mozna i po kierunku.
Ale Loran i Decca dzialaly podobnie jak GPS - mierzyly roznice czasu
nadejscia sygnalu.
>Częstotliwościowe przesunięcia dopplerowskie raczej ;) odpadają.
>Opóźnienia sygnału (przesunięcia fazy) także, bo sygnał nadawany
>nie jest synchronizowany, o czym pisałem -- w drutach rozchodzi
>się z szybkością światła, w powietrzu już nie, zatem nie wiesz,
>z jakim opóźnieniem sygnał dochodzi do danego nadajnika.
Nie nie - w powietrzu prawie z szybkoscia swiatla w prozni, w drutach
znacznie wolniej, w swiatlowodzie z predkoscia swiatla .. w
swiatlowodzie, czyli znacznie wolniej, a czasem nie ma drutow a jest
satelita, a w ogole to sygnal jest cyfrowy i sie kompresuje wiele
milisekund ....
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.13 00:39 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.09.13 00:46 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.09.13 00:47 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.09.13 15:40 J.F.
- 14.09.13 19:41 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=