-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!eu.feeder.erje.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
Date: Tue, 13 Aug 2013 20:31:04 +0200
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 85
Message-ID: <kudu19$8gt$1@speranza.aioe.org>
References: <kthgbt$lbb$1@speranza.aioe.org>
<51fceebf$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
<ktj3le$drf$1@speranza.aioe.org>
<51fe1e12$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
<ktmhsd$8fj$2@speranza.aioe.org>
<520164a9$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: JObZbVkTgAQyD8QfKunP6g.user.speranza.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2501321
[ ukryj nagłówki ]
"_Michał" 520164a9$0$1222$6...@n...neostrada.pl
> nie... te pierwsze też miały.
> Renault Safrane rok produkcji 2000, produkcja nawigacji chyba 1999
> ale projekt i pierwsze modele 1995, i miał co do 10 metrów - soft
> był zupdejtowany do chyba czegoś z okolic 2000.
W roku 1999 nawet wojsko NATOwskie nie miało takiej precyzji
z GPS. Po 2000 roku cywilom przestano zagłuszać/zaszumiać,
ale 10 metrów goły GPS nie dawał. Gdyby dawał -- nie
budowano by EGNOS i jemu podobnych.
> BMW z tego co kojarzę też 10 metrów (produkcja nawigacji chyba
> listopad 1995, by Renault & Philips).
GPS tyle nie dawał.
>> IMO 10 m to dopiero EGNOS daje, a ten jest od kilku zaledwie lat.
>>> jest lepiej, prawdopodobnie masz już instalację pod GPS w aucie,
>> Jakie z niej mogę mieć korzyści?
> zazwyczaj jest szybsza w nawigowaniu, ekran we we właściwym miejscu,
> nie szuka zasięgu, zazwyczaj podpięta pod koła i kierownicę do tuneli,
> żyroskop czy magnetometr ma, widzi się z systemem audio, nie trzeba
> chować, nie ma kabelków.
I ja mam to wszystko mieć u siebie? Raczej ;) nie mam.
Ekranu nie mam -- tam, gdzie mógłby być, są ,,ważniejsze'' ;)
rzeczy, takie jak wyświetlacz radia.
Czujniki na kołach? Nawet jeśli tam są -- ja raczej z nich nie skorzystam,
bo i jak? A na pewno jakieś są, choćby pracujące dla ABS/ASR itp.
Co do szukania zasięgu -- najszybciej szukają smartfony.
Co do dokładności wskazań -- najnowsze (takie sprzed dwóch lat)
chipy mają dokładność wskazań na poziomie pojedynczych milimetrów...
A jeśli mnie coś (; ciśnie, ;) aby mieć dokładność lepszą niż kilkumetrową,
to znak, że producenci smrtfonów ,,modlą się'' o to,, aby ludziom 5 metrów
zdawało niedokładnością kładącą na łopatki cały smartfon.
IMO 5 metrów wśród budynków to bardzo dobry efekt.
Monster Pentagramu wśród budynków myli się o kilka metrów -- dociąganie
do dróg na mapie może skutecznie temu zaradzić. Na otwartej przestrzeni
(a do tego zbudowano EGNOS i jemu podobne) dokładność 5 metrów (i nawet
lepszą) osiągnięto ,,dawno'' (w cudzysłowie -- bo sam EGNOS wystartował
w 2006 roku, czyli raczej niedawno) i jest to dokładność dostateczna do
lądowania na wskazania GPS.
http://www.youtube.com/watch?v=lucSjOwHNhs
Jeśli nie wierzysz mnie -- uwierz temu człowiekowi, który mówi o 15 metrach
dla gołego GPS. I to w lotnictwie, bez budynków i drzew, z najlepszymi
odbiornikami... A w 1999 czy w 2004 EGNOS (WAAS itp. -- jest ich kilka,
choć są ponoć identyczne; na dodatek EGNOsy obsługują ponoć także GLNASSa)
jeszcze nie funkcjonował.
Samochód nie mógł mieć odbiornika pokazującego pozycję z dokładnością 10 metrów.
W 1999 raczej to było... 100 metrów. ;)
-=-
Inercyjne i magnetyczne czujniki?...
Te zapewne są fajne... Smartfony są wyposażane i w żyroskopy, i inercyjne czujniki, i
w magnetyczne...
-=-
Co do instalacji... Wątpię, abym ja miał u siebie.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.13 21:31 _Michał
- 13.08.13 22:52 J.F.
- 14.08.13 03:13 _Michał
- 14.08.13 08:46 J.F.
- 15.08.13 01:20 Eneuel Leszek Ciszewski
- 15.08.13 01:30 Eneuel Leszek Ciszewski
- 15.08.13 01:40 Eneuel Leszek Ciszewski
- 15.08.13 20:42 _Michał
- 15.08.13 20:56 _Michał
- 15.08.13 21:14 J.F.
- 15.08.13 21:36 _Michał
- 16.08.13 12:46 Jan Koval
- 16.08.13 12:53 Jan Koval
- 16.08.13 20:26 J.F.
- 16.08.13 20:37 A.L.
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=