  • 1. Data: 2011-05-19 08:36:47
    Temat: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    Witam.
    Megane 98r. silnik 2.0 8V.
    Zawsze jak silnik zimny (najczesciej rano) po odpaleniu, silnik ma nierowne
    obroty.
    I teraz co najlepsze - w momencie gdy włączam światła, silnik od razu
    gaśnie.
    Tak się dzieje, dopóki silnik nie pochodzi około minuty. Czyli nie zdąży się
    rozgrzać,
    ale chwile pochodzi jednak.
    Jesli ruszam i jade bez swiatel, szarpie, nie chce jechać.
    Jesli trzymam go na obrotach i wlacze swiatla - nie zgasnie.
    Wymieniłem silnik krokowy, nic to nie dało. Podlączony pod komputer (ASO)
    nic nie pokazuje, żadnych błędów. Jakies pomysły?
    Cos z ukladem wysokiego napiecia?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2011-05-19 09:42:16
    Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-19, news-gazeta <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > obroty.
    > I teraz co najlepsze - w momencie gdy włączam światła, silnik od razu

    A jak włączysz inny odbiornik prądu? Np. ogrzewanie szyb czy foteli?

    Coś z alternatorem?

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 3. Data: 2011-05-19 10:13:15
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2011-05-19 08:36, news-gazeta wrote:
    > Witam.
    > Megane 98r. silnik 2.0 8V.
    > Zawsze jak silnik zimny (najczesciej rano) po odpaleniu, silnik ma
    > nierowne obroty.

    Sprawdz czujnik temperatury - ten dla ECU (sa zazwyczaj dwa, jeden dla
    ECU, drugi dla wskaznika na desce). Jesli jest uszkodzony, komputer moze
    myslec, ze np zimny silnik jest cieply i podaje zbyt uboga mieszanke,
    wlaczajac swiatla zwiekszasz obciazenie i silnik gasnie

  • 4. Data: 2011-05-19 10:22:41
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > myslec, ze np zimny silnik jest cieply i podaje zbyt uboga mieszanke,
    > wlaczajac swiatla zwiekszasz obciazenie i silnik gasnie

    to raz, a dwa przewod masy silnika. jak sie odpial,urwal albo po prostu jest
    niedokrecony to moga byc rozsne ciekawe efektywizualne (latajace wskazowki,
    obrotomierz pokazujacy ile odbiornikow wlaczyles zamiast obrotow itd:))

  • 5. Data: 2011-05-19 11:54:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ir2dq0$jfq$1@inews.gazeta.pl...
    > Megane 98r. silnik 2.0 8V. [...]
    > Cos z ukladem wysokiego napiecia?

    Aj, kombinujesz, zamiast od razu kupic nowe cewki :-P

    J.

  • 6. Data: 2011-05-19 14:46:17
    Od: Grzegorz <g...@g...com>

    On 19 Maj, 11:54, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w
    > wiadomościnews:ir2dq0$jfq$1@inews.gazeta.pl...

    > Aj, kombinujesz, zamiast od razu kupic nowe cewki :-P

    Przedliftowy 8V? To chyba miałeś na myśli cewkę. :P

  • 7. Data: 2011-05-19 15:07:55
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > Aj, kombinujesz, zamiast od razu kupic nowe cewki :-P

    >Przedliftowy 8V? To chyba miałeś na myśli cewkę. :P

    Tak, przedliftowa coupe'ta. Gdyby to byla cewka to bylby problem
    czesciej, niz tylko gdy rano zimny silnik.
    Popatrze na czujnik temp jak ktos pisal.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2011-05-19 21:09:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@g...com> napisał w

    >Przedliftowy 8V? To chyba miałeś na myśli cewkę. :P

    A bo ja jak slysze "Renault" to mam tylko jedno skojarzenie -
    "cewki" :-)

    k*, jak tak mozna samochody robic :-)

    Choc w sumie ...czemu nie, gdzie jest wykuta nieprzekraczalna lista
    czesci "eksploatacyjnych" :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-05-19 21:23:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-19 08:36, news-gazeta wrote:
    > I teraz co najlepsze - w momencie gdy włączam światła, silnik od razu
    > gaśnie.

    Słyszałem o przypadku podobnym (załaczenie nawiewu gasi silnik) i wine
    ponosił przewód masowy, a konkretnie jakaś skorodowana śruba. To było w
    jakimś panzerwagenie, więcej nie wiem. Taka ciekawostka zasłyszana od
    elektryka.

  • 10. Data: 2011-05-19 21:45:13
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-19 10:22, Michał Gut pisze:

> [...]
    > jest niedokrecony to moga byc rozsne ciekawe efektywizualne (latajace
    > wskazowki, obrotomierz pokazujacy ile odbiornikow wlaczyles zamiast

    Taaak? Nieeeeeeeeeeeee moooooooooooo żliiiiiiiiiiiiiii
    weeeeeeeeeeeeeeeeee...............................