  • 31. Data: 2011-02-27 22:32:44
    Temat: Re: Garaże podziemne i LPG
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-02-27 14:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Zarządca budynku musi przy wjeździe do takiego garażu umieścić
    > informację, czy garaż jest dopuszczony czy też nie jest dopuszczony do
    > parkowania pojazdów zasilanych LPG (garaż podziemny nie może nie
    > zawierać żadnej informacji na ten temat - musy być wyraźne dopuszczenie
    > lub wyraźny zakaz).
    >
    > Patrz: rozporządzenie w sprawie ochrony p-poż budynków.

    A nie jest tak, co nie zabronione to dozwolone?

  • 32. Data: 2011-02-27 23:35:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2011 22:32, BQB pisze:

    > A nie jest tak, co nie zabronione to dozwolone?

    Przepis zabrania braku oznaczenia - czego nie rozumiesz?

  • 33. Data: 2011-02-28 14:27:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-02-27 13:02, PaPi pisze:

    > Przeciez w cytowanym przepisie chodzilo o instalacje z gazem. Instalacja jest
    rowniez zbiornik. Nic nie pomoze odpalanie badz nie.

    Ale w przepisie stoi tylko, że "Instalacje gazowe [...] nie mogą być stosowane
    w pomieszczeniach [...]" itd. Czy instalacja której nie uruchamiasz w garażu
    jest w nim "stosowana", czy nie? ;)

  • 34. Data: 2011-02-28 14:31:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 14:27:16 +0100, Jakub Witkowski wrote:
    >Ale w przepisie stoi tylko, że "Instalacje gazowe [...] nie mogą być stosowane
    >w pomieszczeniach [...]" itd. Czy instalacja której nie uruchamiasz w garażu
    >jest w nim "stosowana", czy nie? ;)

    Ale przed wjazdem musisz przelaczyc na benzyne :-)

    J.

  • 35. Data: 2011-02-28 17:33:53
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:ikg7rk$ss7$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > stosowane
    > w pomieszczeniach [...]" itd. Czy instalacja której nie uruchamiasz w

    IMO nie jest napisane "używać".
    Wg mnie słowo stosować nie zamyka zakazu dla kompletnych i sprawnych
    instalacji gazowych, nawet nieużywanych.
    Jeśli postawisz w piwnicy zbiornik LPG (taki od centralnego ogrzewania) i
    będzie on napełniony gazem - to nawet jesli nie będziesz pobierał z niego
    gazu to wg mnie ten zbiornik jest tam zastosowany.
    Jesli teraz postawisz go nie na fundamencie, a na kołach to niczego to wg
    mnie nie zmieni. Jesli teraz zmniejszych ten zbiornik do rozmiarów 50 litrów
    i wsadzisz do bagażnika to nadal niczego to nie zmienia.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 36. Data: 2011-02-28 18:29:37
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-02-28 17:33, Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    > wg mnie nie zmieni. Jesli teraz zmniejszych ten zbiornik do rozmiarów 50
    > litrów i wsadzisz do bagażnika to nadal niczego to nie zmienia.

    "Rozporządzenie [...] w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie"

    Jak wjedziesz samochodem do takiego budynku to (być może) przestaje on
    spełniać warunki techniczne. Ale to nie jest (z tego artykułu) ani
    przestępstwo, ani wykroczenie. Zresztą sami o tym piszą:

    "§ 2. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się przy projektowaniu i
    budowie, w tym także odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, przebudowie oraz
    przy zmianie sposobu użytkowania budynków oraz budowli nadziemnych i
    podziemnych spełniających funkcje użytkowe budynków, a także do
    związanych z nimi urządzeń budowlanych, z zastrzeżeniem § 207 ust. 2."

    Widzisz coś o stosowaniu ich w trakcie użytkowania?

    Prędzej trop ze sprowadzaniem zagrożenia wybuchem, ale to raczej dłuższa
    droga (i trzeba udowodnić).

    gacek

  • 37. Data: 2011-02-28 20:10:08
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-02-27 23:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Przepis zabrania braku oznaczenia - czego nie rozumiesz?

    Czyli kierownik niewinny, bo znaku nie ma.

  • 38. Data: 2011-02-28 20:13:04
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    > Przepis zabrania braku oznaczenia - czego nie rozumiesz?

    Czyli kierownik niewinny, bo znaku nie ma. A kierownik ma się do znaków
    stosować.

  • 39. Data: 2011-02-28 20:54:48
    Od: " e^x/dx" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chyba nie do końca tak.

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA GOSPODARKI
    z dnia 6 września 1999 r.
    w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy magazynowaniu, napełnianiu i
    rozprowadzaniu gazów płynnych.
    (Dz. U. z dnia 17 września 1999 r.)
    § 12. ust.4 Zabrania się magazynowania butli z gazem płynnym w:
    1) pomieszczeniach znajdujących się poniżej poziomu gruntu
    2) pomieszczeniach, w których znajdują się studzienki, otwory kanalizacyjne
    lub inne nie wentylowane zagłębienia,
    3) pomieszczeniach do przechowywania produktów żywnościowych,
    4) składach materiałów wybuchowych, łatwo palnych lub żrących,
    5) kotłowniach, hydroforniach i węzłach cieplnych,
    6) garażach i pomieszczeniach, w których znajdują się pojazdy silnikowe.

    Przecież to jest logiczne i nie rozumiem w czym problem.
    Wszystko, co jest łatwopalne i przechowywane w butlach z czynnikiem
    skroplonym lub skompresowanym potrafi np. wysadzić budynek w powietrze.
    Zwykły baniak z paliwem nawet jak wybuchnie, to energia takiego
    zdarzenia jest dużo mniejsza i nie tak desktrukcyjna. Poza tym jeżeli
    pali się płynne paliwo, to strażacy mogą się wykazać. Jeżeli będą wiedzieć,
    że na takim parkingu są butle gazowe, nikt nie wyda personalnie polecenia,
    żeby wysłać tam drużynę. Bedą się przyglądać z boku aż się wszystko samo
    wypali. To wszystko jest dla ogólnego bezpieczeństwa i wynika z praktycznych
    przesłanek. Zżymanie się na te zakazy to trochę brak wyobraźni.
    I np. wyobrażam sobie taką sytuację: gdyby mimo zakazu ktoś zaparkował
    w podziemiu, wybuchłby obojętnie z jakiego powodu pożar i spowodował
    wybuch jakiejś dużej butli w samochodzie, w rezultacie którego naruszona
    zostałaby konstrukcja budynku tak, że nie można było by w nim mieszkać.
    Nie chciałbym być wtedy na miejscu właściciela takiego auta. Podejrzewam,
    że roszczenia finansowe wobec niego były by astronomiczne.

    Pozdrwiam,
    e^x/dx

  • 40. Data: 2011-02-28 21:07:49
    Od: " e^x/dx" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sorki za ortografię. Dopiero teraz po przeczytaniu zauważyłem :-).
    Chyba już zmęczony jestem, bo potraktowałem z buta te partykuły.

    Aha, jedno pytanie. Które kraje w Europie mają nakaz widocznego oznaczania
    pojazdów zasilanych gazem?

    Pozdrawiam,
    e^x/dx