  • Data: 2019-05-29 10:45:26
    Temat: Re: Galaxy S7 LAGUUJJEE
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-29 o 02:37, Pszemol pisze:

    [...]
    > Nie do końca. Klawisz "Home" resetuje kontekst do menu.
    > Czyli przenosi obraz z aplikacji do menu.
    > Jeśli jesteś w menu zagnieżdzonym, w folderze, to jedno
    > naciśnięcie Home wychodzi z aplikacji i wraca do tego
    > zagnieżdzonego foldera, drugie naciśnięcie wraca do ekranu
    > głównego.

    Nie klikam tego codziennie ale w opcjach iPhone gdzie wchodzę do
    folderu>menu>folder>menu>folder>karta (przykład) nie idzie się cofnąć o
    krok. Nie wszystkie apki pozwalają również na cofnięcie i nie są
    wyposażone w "<". W sumie rozumiem zamysł Apple zrobienia jednego
    dusika. Z założenia miało to być prymitywne i w sumie jest z ukrytymi
    często opcjami, podobnie jak w innych sprzętach, gdzie musisz się
    domyślić co autor miał na myśli i nie widząc już opcji...przytrzymujesz
    dłużej tapnięcie i opcje się znajdują, co też nie każdy od razu potrafi
    załapać. W Androidzie jest podobnie, gdzie niby nie ma menu ale są
    aplikacje, gdzie po naciśnięciu przycisku [] (na lewo od Home) ukazuje
    się menu aplikacji. Trzeci dusik a też pomocny :) czy tryb "wiele okien"
    lub inne gesty czy udogodnienia. Korea też bierze w tym udział i to
    spory, robiąc rozwiązania dostępne tylko dla Samsunga.

    > Natomiast iOS ma możliwość powrotu, czyli guzik wstecz,
    > ale działa on nieco inaczej. Mianowicie skok do aplikacji
    > której używało się przed chwilą robi się naciskając lewy
    > górny róg ekranu: tam pojawia się nazwa aplikacja z której
    > dostaliśmy "dygresję": np. w czasie czytania Facebooka
    > przyszedł SMS, kliknęliśmy na SMSa, odpisaliśmy, i mamy
    > Facebook w lewym górnym rogu - wystarczy tam dotknać
    > i wracamy w kontekst z którego wyszliśmy.

    W starszych wersjach IOs tego nie zauważyłem.

    [...]
    > Ubolewam nad tym, że Microsoft oddał walkę i poległ
    > zostawiając tylko dwu graczy na rynku, bo ucierpiał na
    > tym z pewnością klient, czyli my. Jest jakaś nadzieja
    > w aktualnej bitwie jaką toczy Hauwei - chodzą jakieś
    > pogłoski o tym że pracują nad jakąś wersją swojego osa
    > który jest jakimś klonem Androida - jesli im się uda
    > i zrobią jakiegoś "forka" to być może w przyszłości
    > będzie nowa opcja dla użytkownika. Kluczem jest tu
    > konieczność obsługi apek Androida, inaczej szansy na
    > sukces ani na przyszłość nie mają.

    Hmm, Windows Mobile w starej wersji nie miał sklepu ale fakt, userów
    było mało i apki ściągało się inaczej i też ich sporo było. Apki miały
    małą wagę (kilka kb) i nie potrzebowały wielgachnych zasobów, działając
    płynnie i szybko. Też ubolewam nad brakiem Windows Mobile (WM) bo nie
    dość że obecnie brakuje apek, które kiedyś używałem i lepszej
    kompatybilności z Windows PC z poziomu smartfona czy to Andek czy IOs,
    to na dodatek robienie romów czy wszelaka fajna dłubanina, łącznie z
    łatwością pisania apek odeszła a xda-developers już nie będzie takie
    samo jak kiedyś :( Początki Androida czy IOs były wtedy wręcz śmieszne a
    zaczynali od zera, mając za konkurenta rozbudowany WM.

    Siedzę w urządzeniach mobilnych chyba od poczatku, zaczynając od Palma i
    ścieżka poszła do Androida bo się szybciej rozwinął a przede wszystkim
    zapewnił mnogość opcji w wyborze sprzętu jak i oprogramowania, czego
    brakuje właśnie w Apple. Nawet głupie nawigacje samochodowe oparte są w
    przeważającej ilości na innym systemie niż iOS. Właśnie zapędy z
    żądaniem kasy na licencjonowanie systemów operacyjnych położyły
    Microsoft wobec darmowej alternatywy na czym skorzystało Apple i Android
    czy powstające inne Linuksy do obsługi urządzeń mobilnych gdzie obecnie
    Apple zaczyna tracić.
    Co do chińczyków, to oni mają swój wewnętrzny ryneczek i swoje systemy
    od lat, pakowane do różnych smartów niedostępnych dla reszty świata.
    Wystarczy że się zmobilizują bo potencjał mają niezły. Coraz lepiej
    wychodzi im hardware i za niewiele lat, mogą stać się bez problemu
    potęgą, której USA nie zagraża i będzie musiało zacząć się liczyć z
    nowym graczem na rynku. Dla końcowego klienta to jednak plus.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>