  • 11. Data: 2012-03-25 11:57:58
    Temat: Re: GUI komercyjnie
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał(a):

    > QTCreator dostarcza całe własne środowisko wraz z gcc? Czyli nie
    > da się użyć innej wersji kompilatora i/lub dowolnej biblioteki? Sam chciałb
    > ym
    > wiedzieć, w które GUI warto inwestować, dlatego pytam.

    Wszystko sie da, a samo QT mozna skompilowac wieloma kompilatorami i na
    wiele platform. Ale ja nie chce wnikac, bo z reguly mam malo czasu. Chce
    sciagnac srodowisko, to co sie da to narysowac, reszte wklepac w edytorze i
    miec szybko gotowa aplikacje.

  • 12. Data: 2012-03-25 13:13:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.03.2012 09:52, Jacek Czerwinski wrote:

    > Swing jest w części można powiedzieć nad AWT i potrafi współistnieć w
    > projekcie.
    >
    > No i String'a jednak ma (i cały ekosystem bibliotek różnych dziedzin).

    > Być może ... tylko spójrz tak: NaszNajlepszyString jest szybszy o 10
    > mikrosekund w każdej operacji.
    Ale to nie jest główny argument, zwłaszcza w dzisiejszych czasach. Ja
    znam dwa argumenty, i raczej nie podważysz ich sensowności:
    - NaszNajlepszyString jest zaimplementowany jako rope i gdy edytujesz
    1MB dokument tekstowy (książka?) to jest średnio 500 000 razy szybszy od
    std::string
    - Nasz NaszNajlepszyString ma obsługę pełnego unikodu (a nie tylko
    dwubajtowych znaków jak to było często z wchar_t), potrafi co ważniejsze
    radzić sobie z kilkoma kodowaniami równolegle bez potrzeby rzucania
    iconv-em w lewo i prawo.

    > Po czym jego składowa char * jest
    > KOPIOWANA do drugiego PrawieNajlepszegoStringa w innej bibliotece (np XML)
    > nawet nie mówię o utrzymywaniu tego, tylko argumencie o wydajności
    > (najczęściej nieistotnym).
    No właśnie zazwyczaj nieistotne. A dodać należy, że Qt dawno przestało
    być "biblioteką do gui" a stało się pełnym środowiskiem, dostarczającym
    warstwę abstrakcji prawie do wszystkiego - potrzeba użycia zewnętrznej
    biblioteki znacząco spada.

    Michoo

  • 13. Data: 2012-03-25 15:03:16
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-03-25 13:13, Michoo pisze:
> [...]

    > być "biblioteką do gui" a stało się pełnym środowiskiem, dostarczającym
    > warstwę abstrakcji prawie do wszystkiego - potrzeba użycia zewnętrznej

    To jest stwierdzenie ok. Tylko trzeba przyjąć że jest się programistą Qt
    a nie programistą C/C++

    pół żartem pół serio, podobny ekosystem dostarczał dawniej Borland.
    Wieloletni programista praktyk borlandowy by mało przydatny w innym C/C++

  • 14. Data: 2012-03-26 08:33:46
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 25 Mar 2012 15:03:16 +0200,
    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> screamed:

> [...]
    >
    > pół żartem pół serio, podobny ekosystem dostarczał dawniej Borland.
    > Wieloletni programista praktyk borlandowy by mało przydatny w innym C/C++

    Zasadnicza różnica polega na tym, że programista Qt wcześniej już pisał
    w C/C++ a programista Borlandowego IDE zazwyczaj zaczynał przygodę
    z językiem od wyklikania sobie GUI.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 08:32:38 user up 13119 days, 20:27, 1 user, load average: 0.81, 0.38, 0.35 ]

    Do you like me for my brain or my baud?

  • 15. Data: 2012-03-26 12:45:12
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-03-25 10:57, Sebastian Biały wrote:

    > Wx przeniknięty jest duchem pisania w C z lat 70. To może być zaleta,
    > jeśli lubisz ponowne wynajdywanie kwadratorych kół. Wystarczy poczytać
    > kfiatki faq: "[...] in wxWidgets' best interests to avoid use of
    > templates. Not all compilers can handle templates adequately [...]"

    Sebatian, mam pytanie czemu piszesz w C++ ?
    Z Twoim podejsciem funkcyjne, deklaratywne jezyki sa stworzone dla
    Ciebie. Nie rozmumiem ludzi ktorzy z C++ chca zrobic Prologa, ani to
    wygodne ani sensowne.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 16. Data: 2012-03-26 15:01:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-26 12:45, Marek Borowski wrote:
    > Sebatian, mam pytanie czemu piszesz w C++ ?

    Ponieważ ma wszystko co *mi* jest potrzebne. Kiedyś pewien mądry
    człowiek powiedział mi że powinienem pisać w lispie. Niestety wybilismy
    sobie zęby o znalezienie biblioteki do FFT, potem do gui, potem do ... i
    tak się zakończyła lepszość lispa w przykładach pozaakademickich. Acz
    bacznie zerkam w kierunku Clojure nie tracąc nadziei że kiedyś C++
    pójdzie do śmieci.

    > Z Twoim podejsciem funkcyjne, deklaratywne jezyki sa stworzone dla
    > Ciebie. Nie rozmumiem ludzi ktorzy z C++ chca zrobic Prologa, ani to
    > wygodne ani sensowne.

    Kilka templates jeszcze Prologa nie czyni.

  • 17. Data: 2012-03-26 22:38:50
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    On 2012-03-26 06:33:46 +0000, "Artur M. Piwko"
    <m...@b...pl> said:

    > Zasadnicza różnica polega na tym, że programista Qt wcześniej już pisał
    > w C/C++ a programista Borlandowego IDE zazwyczaj zaczynał przygodę
    > z językiem od wyklikania sobie GUI.

    Chyba nie, większość których znam zaczynała od Dosowego Borlang Pascala.

    Co w nietórych momentach bywało gorsze (przyzwyczajenia do TObject na
    przkład - przejście do WinAPI czasem graniczyło z cudem).

    Pozdrawiam
    Dsue

  • 18. Data: 2012-03-26 23:09:38
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, March 26, 2012 10:45:12 AM UTC, Marek Borowski wrote:

    > Sebatian, mam pytanie czemu piszesz w C++ ?
    > Z Twoim podejsciem funkcyjne, deklaratywne jezyki sa stworzone dla
    > Ciebie. Nie rozmumiem ludzi ktorzy z C++ chca zrobic Prologa, ani to
    > wygodne ani sensowne.

    Wybuch zainteresowania funkcyjnym programowaniem jest silnie skorelowany z rozrostem
    programowania wielowatkowego. Gdyby C++ oferowalo jakis inny paradygmat rownie mocno
    ulatwiajacy pisanie *poprawnych* programow wielowatkowych, to moglbys sie smialo
    czepiac. Ale na razie programowanie funkcjonalne is the only game in town.

    RW

  • 19. Data: 2012-03-26 23:11:38
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, March 26, 2012 1:01:59 PM UTC, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > tak się zakończyła lepszość lispa w przykładach pozaakademickich. Acz
    > bacznie zerkam w kierunku Clojure nie tracąc nadziei że kiedyś C++

    C++ 0x ma kilka rzeczy ulatwiajacych programowanie funkcjonalne, ale jeszcze daleka
    droga przed nimi (np. funkcje lambda nie moga byc rekursywne).

    Ja sie ostatnio zainteresowalem Haskellem, i chce go uzyc do jakiegos projektu
    semi-profesjonalnego (tzn. pisac soie na boku kod ktory robi rzeczy, ktorymi zajmuje
    sie w pracy). Bibliotek jest calkiem sporo, mozna zreszta wolac biblioteki C przez
    FFI.

    RW

  • 20. Data: 2012-03-27 09:20:49
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Dsue <d...@w...pl> napisał(a):

    > Chyba nie, większość których znam zaczynała od Dosowego Borlang Pascala.
    >
    > Co w nietórych momentach bywało gorsze (przyzwyczajenia do TObject na
    > przkład - przejście do WinAPI czasem graniczyło z cudem).

    sporo pisalem (gdzies tak okolo roku intensywnego pisanie)
    w turbo c++ 3 pozniej (w jednej z firm) w borland builder 5 - i
    oba te produkty nauczyly mnie sporo i oceniam je wysoko
    (w przeciwienstwie do produktow konkurencji, np ani VS ani XCode
    nie mialbym chceci zabrac do domu i pisac w tym w domu,
    natomiast bb5 byl w tym wzgledzie ok)

    teraz uzywam comandlinowskiego b55 jako po prostu wejscia do
    winapi i nie mam powodow do niezadowolenia

    w pascalu 7 pisalem tylko pare hello worldow,
    pozatym niezbyt pamietam (tylko sam look i kolorowanie)
    (samego c uczylem sie z ksiazki o turbo c 2.0)

    reszty produktow borlanda nie znam niestety, np delphi nigdy
    nie widzialem na oczy - jest moze jakas stara mala wersja delphi
    (albo i innych produktow borlanda) w ktorej mozna by popisac
    w domu aby obejrzec?