  • 11. Data: 2016-03-18 13:58:38
    Temat: Re: GPS w pedolinie
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2016 00:51:48 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nie ma. Nie dogadali się.

    Mają być (podobnie jak i WiFi), ale kiedy - tego nie wie nikt. Faktem
    jest, że wiele nowych pociągów mocno tłumi sygnał GPS. Tak jak już
    napisano, w ED250 mocno pomaga umieszczenie odbiornika w przejściu
    międzywagonowym. odbiornik GPS w komórce utrzymuje wówczas stabilny
    sygnał nawet przy 200km/h.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 12. Data: 2016-03-18 15:37:49
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    " sygnał nawet przy 200km/h.
    "
    Ech wies sie podnieca, Jakby nie to pendolino to wieklszosc wioskowych
    chamow nie wiedziala by jak pociag wyglada. A GPS to nawet w samochodzie
    powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.

  • 13. Data: 2016-03-18 16:47:12
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-03-18 15:37, LeonKame wrote:
> [...]
    > chamow nie wiedziala by jak pociag wyglada. A GPS to nawet w samochodzie
    > powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.

    Na wsi to budują takie:

    http://www.podlasie24.pl/upl/articles/435972286eda92
    6be3af54ebe79d64c2.jpg

    Włodek

  • 14. Data: 2016-03-18 17:02:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Poważnie? Przecież to sztandarowa cecha pendolino :) Wyłączyli żeby się
    > nie zużywało czy się objawia dopiero od jakiegoś poziomu przyspieszenia
    > bocznego do jakiego na naszych torowiskach nigdy nie dochodzi?

    To jest tylko problem nazwy. To polskie "pendolino" to jest zespół
    ETR610. Niektóre modele typoszeregu ETR, szczególnie 4x0 posiadały
    wychylne pudło i stąd nazwa "pendolino" (wahadełko) była uzasadniona.

    OIMW jeszcze nie wyprodukowano serii ETR6xx, żeby miała wychylne pudło.

  • 15. Data: 2016-03-18 17:36:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Mar 2016 15:37:49 +0100, LeonKame <k...@l...com>
    wrote:
> [...]
    > chamow nie wiedziala by jak pociag wyglada. A GPS to nawet w
    samochodzie
    > powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.

    A nawet w samolocie też pokazuje poprawne dane powyżej 800km/h

    --
    Marek

  • 16. Data: 2016-03-18 19:45:30
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

    Użytkownik "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawdzić aktualną szybkość, bo ta cud maszyna poza tym, że nie ma
    > wychyłu, nie ma WiFi, to nie ma nawet wyświetlacza z prędkością podróży.
    > Niestety nigdy nie udalo mi sie uruchomić GPSa. Nawet przy samym oknie
    > komórka widzi max 2 satelity.
    > Teraz pytanie czy makarony dały jakąć metalizowaną szybę, która nie
    > przepuszcza fal w paśmie GPSa? czy też wewnętrzna elektronika w pedku ma
    > CE napisane przez piccojadów na wyrost i zakłóca wszystkie odbiorniki GPSa
    > wewnątrz pociągu?
    > Komuś udało się uruchomić GPSa wewnątrz?

    W każdym razie jadąc we wszystkich innych pociągach komórka łapie mi sygnał
    GPSa bez problemu - nawet nie bedąc przy oknie. Problem jest tylko w pedku.
    Trzeba będzie spróbować za namową przedpisców stanąć w przejściu
    międzywagonowym. To że kupili pedka bez wychyłu, to wola o pomstę. Między
    Opolem, a Częstochową jest tyle łuków, że pedek co chwilę zwalnia. Dodatkowo
    teraz chcą go puścić do Jeleniej Góry, gdzie jest łuk za łukiem. Ciekawe kto
    podjął decyzję o zakupie sztywniaka. Teraz, aby osiągnąć średnią prędkość
    taką jakby miał pociąg z wychylnym pudłe trzeba by wydać kilkanascie
    miliardów na modernizację torów po których pedek jeździ.
    Zby

  • 17. Data: 2016-03-18 19:55:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 18.03.2016 09:37, J.F. pisze:

    >Na peronie, to ani w Warszawie, ani w Krakowie, ani we Wrocławiu nie
    >ma
    >szans.

    We Wroclawiu szansa jest. Jesli w hali nie odbiera, to trzeba sie
    przesunac do konca zadaszenia.

    Na Centralnym faktycznie bedzie problem :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-03-18 20:03:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zbino,

    Friday, March 18, 2016, 7:45:30 PM, you wrote:

> [...]
    > międzywagonowym. To że kupili pedka bez wychyłu, to wola o pomstę. Między
    > Opolem, a Częstochową jest tyle łuków, że pedek co chwilę zwalnia.

    Przesadzasz.

    > Dodatkowo teraz chcą go puścić do Jeleniej Góry, gdzie jest łuk za
    > łukiem.

    I torowisko niedostosowane do dużych prędkości. Średnia prędkość 30
    km/h jeszcze niedawno, teraz wzrosła może do 50km/h. Nie ma co
    przechylać, bo się jeszcze przewróci.

> [...]
    > średnią prędkość taką jakby miał pociąg z wychylnym pudłe trzeba by
    > wydać kilkanascie miliardów na modernizację torów po których pedek

    I tak trzeba. Wychylne pudło nie zmienia istotnie sił działających na
    tory - to tylko wygoda dla pasażerów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2016-03-19 00:57:11
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-18 o 17:36, Marek pisze:

    > A nawet w samolocie też pokazuje poprawne dane powyżej 800km/h

    Wydaje mi się, że pierwsze cywilne odbiorniki sprzed 20 lat miały
    ograniczenie szybkości do 160 km/h. Ale nie z powodu problemów
    technicznych, tylko żeby wróg nie użył ich do naprowadzania rakiet,
    lecących zwykle szybciej niż 160 km/h.

    > Wychylne pudło nie zmienia istotnie sił działających
    > na tory - to tylko wygoda dla pasażerów.

    Dawno temu pierwszy raz jechałem takim pociągiem w Niemczech.
    Ale nie wiem, czy był wychylny, czy tory były wyprofilowane
    dokładnie do tej szybkości, którą jechał. Jechał przez miasto
    niezbyt szybko i zauważyłem, że wszystkie budynki, maszty
    i inne budowle są odchylone od pionu. Po chwili stwierdziłem,
    że to jednak wagon musi być przechylony, ale trudno było
    pozbyć się wrażenia krzywego miasta...

    P.

  • 20. Data: 2016-03-19 17:43:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2016 17:02:06 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > OIMW jeszcze nie wyprodukowano serii ETR6xx, żeby miała wychylne pudło.

    Jak to nie? ETR600/610 użytkowane przez koleje włoskie (FS/Trenitalia),
    ETR610 użytkowane przez szwajcarskie koleje związkowe (SBB). Bez tilta
    są nasze, hiszpańskie i chińskie.
    GG#2400455 ICQ#320399066