    From: kocyk <k...@Z...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: GPS czyli neverending story
    Date: Tue, 15 Sep 2009 13:07:01 +0200

    doktorski wrote:
    > 6, tu doktorski;
    >
    > Moj PDA po malu juz chyba wybiera sie na emeryture. Rozwazam aktualnie
    > zakup nawigacji dedykowanenej do motocykla. Na rynku lideruja Zumo i
    > TomTom. Pytanie "co kupic?" kieruje do tych co mieli doswiadczenie -
    > najlepiej z jednym i drugim.

    Jedno i drugie mozesz sobie zalozyc na rammounta. Tomtom jest prosty w
    obsludze, co powoduje, ze dla mnie jest trudny, jego "przyjaznosc" mnie
    zabija, wole dorosly interfejs garmina, i przede wszystkim mapsource,
    gdzie moge sobie latwo przygotowac megaskomplikowane trasy z
    dziesiatkami waypointow i zaladowac do urzadzenia, kto probowal to robic
    w tt wie o czym mowie. Za granica w cywilizacji oba sa rownie dobre. Za
    granica poza cywilizacja tomtom nie istnieje. Obydwa maja jedna wade -
    cene. Garmin banalnie sie lamie, z tomtoma trzeba robic doktorat. Tomtom
    w terenie w pl nie istnieje, to nie gpmapa/am.
    Ja olalem temat i kupilem beckera crocodile, kosztuje polowe, lamie sie
    dosc prosto (wince5), mozesz miec naraz am, igo (egzotyczne kraje!),
    garmina, tomtoma, co tam jeszcze chcesz. Dotychczas nie bylo uchwytu na
    moto, ale teraz zrobili, tyle, ze jeszcze nie kupilem, wiec go nie
    ocenie. Oczywiscie tez mozesz przyczepic na rammounta. Zalete ma tez
    taka, ze jest plaski, bo ridera to sobie nie wyobrazam gdzie bym zalozyl.
    Gdyby nie becker, to bym bral garmina, a najchetniej poszukalbym
    refurbiszed street pilota 2720.
    K.14.