    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: GPRS - opóźnienia
    Date: Sat, 21 May 2011 12:07:43 +0000 (UTC)

    Pan Mirek napisał:

    > Coś mieszasz. Mogę zrobić tunel ssh pomiędzy np, moim komputerem w domu
    > a modułem gprs. Oczywiście demon ssh na komputerze a klient na gprs.
    > Jeżeli chcę się połączyć w dowolnej chwili przez ten tunel z domu lub
    > z innego miejsca na świecie (przez komputer w domu), to to połączenie
    > musi być aktywne cały czas.

    Też mi się wydawało, że mogę.

    > Dlaczego niepewnym? Bezpieczeństwo przy ssh zależy właściwie tylko od
    > siły hasła. Oczywiście połączenie może paść z tysiąca przyczyn - powinno
    > być tak skonfigurowane, że nawiąże się ponownie jak tylko jest taka
    > możliwość.

    Chrzanić bezpieczeństwo. Po prostu działa to niepewnie. Nie wiem dlaczego.
    Zdycha, a wtedy nie można się połączyć. Jak zdechnie, to oczywiście ma
    się na nowo samo odbudować (np. przez respawn w inittab). Ale najczęściej
    zdycha w ten sposób, że niby jest, ale nie działa. Taka śmierć kliniczna.
    Jak dobiję siekierą sshd, to terminal w końcu załapuje, że ma jeszcze
    raz zrobić tunel. Ale na nekrolg czasem musi czekać kilka minut albo
    dłużej. Nawet skróciłem klucze SSH do granic możliwości, żeby było mniej
    do transmisji. Praktyka jest mniej więcej taka, że prawdopodobieństwo
    zalogowania się w ciągu kwadransa jest bliskie stu procent. I to w zasadzie
    wystarcza. To oczywiście sprawa GPRS, bo jeśli połączenie realizowane jest
    inną drogą, to wszystko działa jak powinno (czyli jak nam obu się wydaje).

    --
    Jarek