  • Data: 2011-05-22 07:45:34
    Temat: Re: GPRS - opóźnienia
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Każdy GPRS jest NAT. O innym nie słyszałem, chyba że z prywatnym APN.
    > Ale ja się chcę łączyć "do", więc muszę robić tunel. I się łączę.
    Afaik któryś z operatorów (idea?) pozwalał na takie skonfigurowanie
    połączenia, żeby mieć publiczne ip. (A domyślny nat był po to aby
    "chronić userów przed niechcianym ruchem".)

    > Chyba czegoś nie rozumiem, bo...

    > ...bo co ma tunel do bezpieczników? Gdybym miał tylko taki problem,
    > że z numerami dawanymi przez NAT opreatora miałbym gdzieś zablokowany
    > dostęp, to bym starał się wystrugać jakieś proxy, a nie tunel.
    Tunel (port forwarding w terminologii ssh) robi właśnie "jakieś proxy" z
    mojego serwera.

    > Znowu nie rozumiem. Ja często czytam grupy (i piszę na nie) po SSH.
    > Teraz na przykład. Ale nie przez tunel.
    Tunel najprościej było zestawić, bo i tak się łączę do serwera -
    wystarczyło dodać -L 9999:news.onet.pl:119

    > Generalnie, to pewenie z powodu opóźnień, które potrafią zrobić niezły
    > bajzel w pakietach.
    Jest to o tyle dziwne, że zdarza mi się uśpić laptopa, zrobić sobie
    herbatę, wybudzić i po kilkunastu - kilkudziesięciu sekundach mieć
    sprawne połączenie. Ale może chodzi o ilość ruchu.

    Michoo