  • 11. Data: 2009-09-22 13:32:28
    Temat: Re: GIMP w jednym oknie.
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Pawel wrote:

    > Kiedy można się spodziewać jakiejś stabilnej wersji 2.8?

    No napisane ze moze jeszcze w tym roku ;-)

    > A będzie obsługa 16 bitowych obrazków?

    Bedzie bedzie, ale kiedy?! Tego nie wie nikt :P

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 12. Data: 2009-09-22 13:39:58
    Od: Pawel <p...@g...com>

    > No napisane ze moze jeszcze w tym roku ;-)

    To bardzo dobrze - bo kilka opcji, które mają się pojawić będzie
    bardzo przydatnych :)

    > Bedzie bedzie, ale kiedy?! Tego nie wie nikt :P

    Może w przyszłym roku ;)

  • 13. Data: 2009-09-22 21:03:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Pawel wrote:

    > Może w przyszłym roku ;)

    O taaaaakkkk ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 14. Data: 2009-09-23 01:06:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    ps wrote:
    > Nie wiem, mam stary komputer z prockiem HT. 2.6 korzysta z dwóch rdzeni,
    > może tylko u mnie, nie wiem.

    Zapuść gaussian blur i popatrz na obciążenie. Jak nie sięga 100% na obu
    rdzeniach to coś jest nie tak. U mnie ślicznie drze tylko jeden rdzeń, ale
    nie na "HT" tylko na dual core.
    A tak przy okazji to idź do kogoś z PS i zobacz jak tam działa Gaussian
    blur - nie dość że nie robi prążków i bandingu jak Gimp to jeszcze
    przelicza się w ułamku tego co odpowiednik z gimpa. Małym ułamku..

    > 2. Dwa. Dwa wieki. Ale za to jak się już załaduje... ;-)

    Ta paleta to makabra. Dwie podstawowe rzeczy które chce od tego typu
    widżeta to żeby trafić z krojem i polskimi znakami. Nie dość że czeka się
    chwilę, to jeszcze po samym, a nie poznasz czy ma to ogony czy nie.
    Ogólnie robią bajery jak przeliczenia w miarkach, a nie zrobią podstawowej
    rzeczy.

    > Interfejsy, z tego co widać, mają być dwa (nie, nie jednocześnie, do
    > wyboru).
    > Intuicyjność jest taka sama jak wszędzie indziej, kwestia przyzwyczajenia.

    Tylko ostatnio ten stary interfejs się popsuł. Focus - szaleje. Okienko
    wyłazi kiedy się go nie chce, a chowa kiedy jest potrzebne. Gimp za czasów
    2.0 o wiele lepiej się zachowywał. Gdzieś w okolicach 2.2 zaczęły się jaja.

    > Prawda. Przez kilka lat wywalił mi się pewnie ze 3 razy.

    U mnie reprodukowalnych błędów jest cała masa. W poprzednich wersjach np
    wystarczało zapomnieć o rozszerzeniu przy zapisie by wywaliło się na
    ostro. Teraz np redukcja kolorów ubija gimpa z 100% skutecznością (jak
    otworzysz obrazek o danych właściwościach).
    Niestety.. gimp do stabilnego oprogramowania nie należy.

    > I nie, nie kocham Gimpa. Stanowczo zamiast niego wolałbym PS czy choćby
    > Lightroom. Nie mam jednak tyle kasy... :)

    Też nie kocham, wręcz często trafia mnie z nim. Ale też nie mam PS. I
    jednak używam Gimpa, chociaż już chyba tylko z przyzwyczajenia, bo coraz
    bardziej mnie wkurza ;)

    d.

  • 15. Data: 2009-09-23 15:57:29
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:
> [...]
    > 2.0 o wiele lepiej się zachowywał. Gdzieś w okolicach 2.2 zaczęły się jaja.

    To dlatego, że w końcu programiści GIMPa zaczęli poprawnie używać
    właściwości menedżerów okien. Problem w tym, że spora część menedżerów
    te właściwości obsługuje, ale nie pozwala nimi sterować z poziomu
    użytkownika - czyli dostosować GIMPa do swojego stylu pracy...

    m.
    --
    Łzy nieba, oddech ziemi,
    Łączą się w mgły

  • 16. Data: 2009-09-23 18:15:05
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    maniooo (z domu) pisze:
    > Witam,
    >
    > chyba jeszcze nie było, więc napomknę. GIMP 2.8 ma dawać możliwość pracy
    > w jednym oknie, na szczęście standardowy interfejs też będzie dostępny.
    [...]

    Przy okazji pytanie: czy Gimp potrafi już drukować z uwzględnieniem
    profili barwnych? Chodzi mi konkretnie o możliwość wyboru profilu
    drukarki przed drukowaniem, jak to jest w Photoshop-ie.

    Jakub Roguski

    http://www.roguski.eu