  • Data: 2009-01-07 23:28:10
    Temat: Re: [GIGABYTE GA-EP45T-DS3R/DS3] - jak uruchomić RAID ?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    ==PiNo== pisze:
    > Chyba się załamałem :( ale jutro jeszcze potwierdzę. Wygląda na to, że aby
    > było tak jak pisze BartekK musiał bym mieć płytę nie GA-EP45T-DS3, tylko
    > ..... DS3R !
    No to trzeba było tak pisać od razu - dałeś linka do wersji R z czipem
    ICH10R / ICH9R więc do tego się odnosiłem. Jeśli masz ICH9 czy ICH10 to
    'sprzętowego' nie zrobisz. Na pocieszenie dodam - że pożytek z tego
    byłby niezbyt wielki.

    > Na płycie DS3 możliwy jest RAID ale z pozycji Windows i to w dodatku tylko
    > VISTA ;(
    Wcale nie. Od windowsa 2000pro już możesz dysk przekształcić w wolumin
    dynamiczny. Sam system nie może startować z "woluminu paskowego" ale
    możesz wydzielić kawałek na system (który realnie nie będzie
    "raidowany") a resztę przeznaczyć na wolumin paskowy (czyli softowy
    windowsowy raid) i będzie działać. Ale sensu w tym nie widzę - zysk jest
    raczej czysto "benchmarkowy", a ryzyko znacznie rośnie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173