  • 1. Data: 2009-01-06 20:10:35
    Temat: Re: [GIGABYTE GA-EP45T-DS3R/DS3] - jak uruchomić RAID ?
    Od: "==PiNo==" <P...@p...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:gi97mt$jqu$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > IDE/AHCI/RAID lub legacy/AHCI/RAID czy cos takiego), zapisanie, restart.
    > Wtedy _po_ starcie biosu (w biosie już dyski przestają być wykrywane)
    > startuje bios raidu, który listuje dyski (i przy dyskach wykrytych pisze
    > "non-raid" na zielono) - wtedy ciśniesz CTRL-I (chyba, na ekranie jest
    > napisane) i wchodzisz do konfiguracji raid, wybierasz Create Raid volume,
    > wybierasz dyski do użycia, typ raid0/1/5/10, wielkość pasma i zrobione,
    > zapis, restart i mozesz probowac instalowac na raidzie windowsa xp
    > (konieczna dyskietka z odpowiednimi driverami do trybu raid a nie ahci!)

    :)
    I masz rację prawie w całości po za ........... tym CTRL-[coś] - nie
    wyświetla się żadna informacja.
    Jutro spróbuję przepisać zawartość ekranu w tym zakresie.

    Pozdrawiam
    ==PiNo==

  • 2. Data: 2009-01-06 23:02:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    ==PiNo== pisze:
> [...]
    > wyświetla się żadna informacja.
    > Jutro spróbuję przepisać zawartość ekranu w tym zakresie.
    Nie przepisuj, bo ja wiem co tam powinno być. Coś takiego:
    http://i70.photobucket.com/albums/i82/nzfritzman/IMG
    _3435.jpg
    Jak byk stoi na dole "Press CTRL-I to enter configuration..." - masz
    doprowadzić (ustawiając w biosie sata na raid-ahci) do takiego ekranu po
    restarcie. Potem już pójdzie z górki

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-01-07 19:19:02
    Od: "==PiNo==" <P...@p...com>

> [...]
    > Jak byk stoi na dole "Press CTRL-I to enter configuration..." - masz
    > doprowadzić (ustawiając w biosie sata na raid-ahci) do takiego ekranu po

    Tak na początki to dzięki, że w ogóle podjąłeś ten problem/temat :)

    Gdy by było "Jak byk ..." to by nie było tego postu ;)
    Niestety jest inaczej:

    Serial ATA AHCI BIOS, Version iSrc 1.07 08042006
    Copyright (c) 2003-2006 Intel Corporation
    ** This version supports only Hard Disk and CDROM drivers **
    Please wait. This will take few seconds.
    Controller Bus#00, Device#1F, Function#02: 06 Ports, 03 Device
    Port-00; Hard Disk, WDC WD5001AALS-00L3B2
    Port-01; Hard Disk, WDC WD5001AALS-00L3B2
    Port-02; No device detected
    Port-03; No device detected
    Port-04; No device detected
    Port-05; CDROM, HL-DT-STDVD-RAM GH22LS30
    AHCI BIOS installed

    i kolejny ekran to jest ten "standardowy" z numerami przerwań, itd. i
    oczywiście na końcu jest ........ HALT :(

    Tak po za tym jest to płyta GA-EP45T-DS3 F2 a BIOS:
    06/18/2008-P45-ICH10-7A89PG0PC-00.
    W czasie startu dostępne są:
    <DEL>:Bios setup
    <F9>:XpressRecovery2
    <F12>:BootMenu
    <End>:Qflash

    Po naciśnięciu <F9> brak jakiejkolwiek reakcji, a pozostałe zgodnie z
    opisem: wejście do BIOSu, uruchomienie Boot Menu oraz możliwość slah-owania
    BIOSU itd. bo jest tu Dual BIOS ;)
    A w BIOSie mam ustawione m.in.:
    SATA AHCI Mode: [AHCI]
    SATA Port0-3 Native Mode: [Enabled]

    Co Ty na to??
    Jutro jeszcze coś będę szukał w sieci, ale jak byś miał już "coś" to ....
    BIG THX :)
    ---
    Pozdr.
    ==PiNo==

  • 4. Data: 2009-01-07 19:44:13
    Od: "==PiNo==" <P...@p...com>

    Użytkownik "==PiNo==" <P...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co Ty na to??
    > Jutro jeszcze coś będę szukał w sieci, ale jak byś miał już "coś" to ....

    Chyba się załamałem :( ale jutro jeszcze potwierdzę. Wygląda na to, że aby
    było tak jak pisze BartekK musiał bym mieć płytę nie GA-EP45T-DS3, tylko
    ..... DS3R !
    :( :[

    Na płycie DS3 możliwy jest RAID ale z pozycji Windows i to w dodatku tylko
    VISTA ;(
    ---
    Załamany
    ==PiNo==
    Za

  • 5. Data: 2009-01-07 19:51:46
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Chyba się załamałem :( ale jutro jeszcze potwierdzę. Wygląda na to, że aby
    > było tak jak pisze BartekK musiał bym mieć płytę nie GA-EP45T-DS3, tylko
    > ..... DS3R !

    Chyba masz niestety rację - jakiś czas temu kupując MB ze względu na RAID
    dobierałem właśnie tę końcówkę DS3R (konkretnie chyba model GA-EP35-DS3R)

    --
    marfi

  • 6. Data: 2009-01-07 23:28:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    ==PiNo== pisze:
    > Chyba się załamałem :( ale jutro jeszcze potwierdzę. Wygląda na to, że aby
    > było tak jak pisze BartekK musiał bym mieć płytę nie GA-EP45T-DS3, tylko
    > ..... DS3R !
    No to trzeba było tak pisać od razu - dałeś linka do wersji R z czipem
    ICH10R / ICH9R więc do tego się odnosiłem. Jeśli masz ICH9 czy ICH10 to
    'sprzętowego' nie zrobisz. Na pocieszenie dodam - że pożytek z tego
    byłby niezbyt wielki.

    > Na płycie DS3 możliwy jest RAID ale z pozycji Windows i to w dodatku tylko
    > VISTA ;(
    Wcale nie. Od windowsa 2000pro już możesz dysk przekształcić w wolumin
    dynamiczny. Sam system nie może startować z "woluminu paskowego" ale
    możesz wydzielić kawałek na system (który realnie nie będzie
    "raidowany") a resztę przeznaczyć na wolumin paskowy (czyli softowy
    windowsowy raid) i będzie działać. Ale sensu w tym nie widzę - zysk jest
    raczej czysto "benchmarkowy", a ryzyko znacznie rośnie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173