  • 1. Data: 2009-12-18 11:48:57
    Temat: GF4-MX440
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Cześć
    Ostatnio zaszła konieczność ustawienia rozdzielczości w pewnym kompie na
    1680x1050. No i ku mojemu zdziwieniu okazało się ze GF4MX440 AGP8 ma góra
    1280x1024 na sterowniku zassanym z strony nVidia. Mimo to jakoś nie chce mi
    się uwierzyć że nie ma sterów pozwalających na większe rozdzielczości.
    Gdyby ktoś coś wiedział o takich sterach to proszę o cynk. A jeśli
    rzeczywiście z GF4 nie wycisnę takiej rozdzielczości to prosiłbym o
    wskazanie jakiej minimum karty bym musiał użyć? Wszystko jedno czy nVidia
    czy Radeon....
    (wieeem, jestem leń ale naprawdę nie chce mi się podejmować studiów nad
    grafikami bo to jednorazowa potrzeba a ktoś może jeszcze pamiętać takie
    rzeczy bez szukania :)
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-12-18 13:16:22
    Temat: Re: GF4-MX440
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 12:48:57 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > (wieeem, jestem leń

    Ech, przemogłem się :) A to cytat z głębin netu który wszystko wyjaśnia:

    Tak karta Geforce MX 440 jest w stanie obsłużyć taka rozdzielczość
    1680x1050. Początkowo nie jest ona dostępna w normalnym trybie trzeba
    przełączyć widok na wszystkie możliwie dostępne rozdzielczości i wybrać tą
    która nas interesuje i powinno grać .

    :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-12-18 13:29:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 14:16:22 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > który wszystko wyjaśnia:

    Jednak nie wszystko... Diabeł tkwi w szczegółach. Te sterowniki które
    ściągnąłem do GF4 ze strony nVidii aczkolwiek zapewniają nawet wyższą
    rozdzielczość niż wymagana to jednak w palecie dostępnych rozdzielczości
    nie ma 1680x1050. Najbardziej zbliżona to 1600x1024 ale ponieważ chodzi o
    obsługę monitora LCD to i tak obraz musiał by być interpolowany. No więc
    zmieniam pytanie - może komuś jest wiadome czy i jak można jakoś ustawić
    1680x1050 na GF4?
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-12-18 16:47:45
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

> [...]
    > obsługę monitora LCD to i tak obraz musiał by być interpolowany. No więc
    > zmieniam pytanie - może komuś jest wiadome czy i jak można jakoś ustawić

    Karta wyświetla takie rozdzielczości jakie jej zgłasza monitor.
    Zainstaluj sterownik do monitora a będziesz miał rozdzielczości. Jak nie
    masz sterowników do monitora na którym masz wyświetlać to postaw
    sterownik "Monior Plug and Play". Powinny się dogadać. Ja w firmie mam
    jeszcze bardziej pokiwaną rozdzielczość - 1360 x 768 i Riva TNT2 jakoś
    sobie radzi.
    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 5. Data: 2009-12-18 17:00:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 14:29:25 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > może komuś jest wiadome czy i jak można jakoś ustawić
    > 1680x1050 na GF4?

    Wydłubałem to:
    1. Można użyć RivaTuner albo Powerstrip.
    2. W sterownikach nVidia jest możliwość ustawiena nietypowej
    rozdzielczości.

    Oba te sposoby wypróbuję jak tylko dostanę w ręce rzeczony monitor :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-12-18 21:39:35
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Oba te sposoby wypróbuję jak tylko dostanę w ręce rzeczony monitor :)

    To ty jeszcze nie masz tego monitora? Spokojnie, rozdziałka powinna się
    pojawić jak tylko go podłączysz.

    --
    Azarien

  • 7. Data: 2009-12-19 00:19:40
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > To ty jeszcze nie masz tego monitora?

    e tam, to tylko "drobny szczegol"...

  • 8. Data: 2009-12-19 08:01:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 22:39:35 +0100, Wiktor S. napisał(a):

    > To ty jeszcze nie masz tego monitora? Spokojnie, rozdziałka powinna się
    > pojawić jak tylko go podłączysz.

    Nie. Sterownik ma określone predefiniowane rozdzielczości, wszystkie widać
    kiedy się wyłączy ograniczenie narzucane przez monitor (opcja ukryj
    rozdzielczości nieobsługiwane) i nie widać wtedy tej potrzebnej.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2009-12-19 08:19:15
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 19 Dec 2009 09:01:34 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nie. Sterownik ma określone predefiniowane rozdzielczości, wszystkie widać
    > kiedy się wyłączy ograniczenie narzucane przez monitor (opcja ukryj
    > rozdzielczości nieobsługiwane) i nie widać wtedy tej potrzebnej.

    Ale panoramicznych rozdzielczości nie zobaczysz nawet w nieobsługiwanych
    bez podpięcia panoramicznego monitora.

  • 10. Data: 2009-12-19 08:46:15
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Leszek K." napisał:

    > Ale panoramicznych rozdzielczości nie zobaczysz nawet w nieobsługiwanych
    > bez podpięcia panoramicznego monitora.

    Nieprawda, przynajmniej jeśli chodzi o Windows XP. Sprawdzałem przed zakupem
    monitorów, przy podpiętych do starych ATI Radeon 92x0 siedemnastkach CRT.
    Winda meldowała obsługę różnych ciekawych rozdzielczości, w tym
    panoramicznych jak np. 1920x1080. I takie monitory wybrałem, unikając w ten
    sposób kłopotów z rozdzielczością 1680x1050, która nie była raportowana. I
    nadal nie jest, mimo podpięcia panoramy ;-)

    JoteR