  • Data: 2011-06-14 11:28:48
    Temat: Re: GDDKiA odstšpiła od umowy z Covec
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w

    > A jak oni płacili Covecowi? Wszystko z góry czy transzami?

    Z gory na pewno nie, predzej po robocie i odbiorach, ale mowi sie
    ze transzami.

    > Jak transzami, to jaki % pieniędzy wypłacono i jaki % pracy
    > wykonano?
    > Bo może być tak, że cały biznes był tak policzony że w połowie
    > roboty kasa się skończy.

    Na ile znam system to placi sie za roboty wykonane. Jak to w
    procencie wyglada to nie wiem, ale z zalozenia % zaplaty nie
    powinien przekraczac % wykonania. Oczywiscie mozna manipulowac - da
    sie wysoka cene na podbudowe a niska na asfalty, wygrywa przetarg
    niska cena calosciowia, i znika po polowie. A jeszcze sie np wie ze
    ilosc robot przy podbudowie jest niedoszacowana w projekcie.
    Teraz sprawa moze byc taka zeby nie bylo tak ze Covec kolejna
    transze zabierze, a podwykonawcow nie splaci, i tego trzeba
    pilnowac.
    Mowi sie ze 50mln do zaplaty czeka.

    > I może już wtedy w planie Covecu były pertraktacje że teraz się
    > zaproponuje, że jak dostaną drugie tyle kasy, to dokończą budowę

    No to sie mogli przejechac, bo urzad bedzie stal twardo na
    stanowisku ze zadnych doplat nie bedzie - umowa jest umowa.

    Raczej sie po prostu przeliczyli - moze nie znali realnych kosztow,
    moze zle wstrzelili w kryzys i fluktuacje kursow.

    J.