  • Data: 2011-06-14 11:38:12
    Temat: Re: GDDKiA odstšpiła od umowy z Covec
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    news:4df71371$1@news.home.net.pl...

    > Nigdy nie wyceniałem projektu, ale z tego, co się orientuję, to
    > wygląda to nieco inaczej (szczególnie od jakiegoś czasu, jak ceny
    > dołują): wycena na papierze + zysk, a z resztą to się zobaczy
    > (nie zapłacimy podwykonawcy, bo będziemy mu wytykać niezgodności,
    > które z resztą sami na nim wymogliśmy bezpośrednio, lub pośrednio
    > niskim wynagrodzeniem, będziemy przeciągać płatności po dwa-trzy
    > lata i będzie darmowy kredyt, pod koniec inwestycji renegocjujemy
    > np. wykonanie dodatkowych prac po fajnych cenach, będziemy używać
    > tego samego kruszywa w wielu miejscach na raz, nie będziemy
> [...]

    Nie do konca tak, bo na ile sie orientuje to czesto sa rozliczenia
    za rzeczywiste prace - czyli np w ofercie jest piasek z dowozem po
    1zl/tone/km razy ilosc z projektu, a jak pozniej sie okaze ze np
    grunt jest inny i piasku trzeba wiecej, to placi sie za tyle ile
    przywieziono. A za roboty niewykonane sie nie placi.

    No jak widac za kruszywo owszem - mozna dwa razy zaplacic, ale to
    raczej wykonawca dostawcy a nie inwestor wykonawcy.
    Ten ma nadzor ktory powinien pilnowac zeby na drodze bylo tyle ile
    w projekcie.

    Oczywiscie kruszywa nie da sie dokladnie zmierzyc i 5mm bledu na
    grubosci powiedzmy 20cm to sa spore pieniadze :-)

    J.