  • 51. Data: 2009-06-23 13:56:25
    Temat: Re: G1 za 49zł .... ciekawa oferta
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    czy zrobisz połowe z tego linka z opisem symbiana nokia najtansza z
    symbianem?

    http://didku.com/allegro/e51.jpg

    jeśli tak to masz rację

    jesli nie to glupot nie wypisuj

    moze kiedys to sie zmieni, ale nie na dzis dzien

  • 52. Data: 2009-06-23 19:24:14
    Od: Błażej <b...@i...pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 08:47:14 +0200, Jeremiasz napisał(a):

    > Polecasz, ale chyba czytałeś tylko tytuł tego artykułu? No faktycznie,
    > wakacje się zaczęły...
    >
    > Za Wikipedią:
    > "W środowisku miejskim metoda ta daje błąd w zakresie 30-100 m, na
    > peryferiach miast 20 m, a poza nim 10 m. Trudności uzyskania dużej
    > dokładności występują szczególnie w sytuacji, gdy w mieście jest gęsta
    > zabudowa (budynki, wiadukty)."

    Myślisz, że "wg Ciebie prawdziwy" GPS nie ma problemów z łapaniem fixa w
    gęstej zabudowie? Że tam nie traci na dokładności? Albo np. podczas dużego
    zachmurzenia?
    Cytat z Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_Syst
    em
    "dokładność określania pozycji dla zwykłych użytkowników wzrosła do około
    4-12 metrów." Myślisz, że ta dokładność odnosi się do każdych warunków?
    Różnice w komforcie użytkowania mogą wynikać tylko z powodów różnic w
    konstrukcji telefonów, np. N95 podobno najlepiej pracuje przy rozsuniętej
    klawiaturze, bo moduł GPS ma umieszczony w dolnej części.
    A-GPS jest szybszy jeśli chodzi o łapanie fixa - kilka
    sekund, co moim zdaniem jest ważną cechą.
    --
    Pozdrawiam.
    Błażej

  • 53. Data: 2009-06-24 05:29:57
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

> [...]
    > "dokładność określania pozycji dla zwykłych użytkowników wzrosła do około
    > 4-12 metrów." Myślisz, że ta dokładność odnosi się do każdych warunków?

    Człowieku, bzykania też uczyłeś się z Wikipedii? Skoro teoria do Ciebie nie
    przemawia (masz napisaną dokładność w metrach) to weź sobie poczytaj jak się
    w_praktyce_sprawdzają nawigacje A-GPS i jak się różnią od GPS. I nie chodzi
    o łapanie fix-a, gdzie łatwiej a gdzie trudniej, tylko to o czym była mowa -
    dokładność pozycjonowania, czyli to do czego GPS służy. To jest jak różnica
    między bikini a naturyzmem. W obu widac dużo, ale w jednym znacząco więcej.

    JA

  • 54. Data: 2009-06-24 07:24:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 07:29:57 +0200, Jeremiasz napisał(a):

> [...]
    > między bikini a naturyzmem. W obu widac dużo, ale w jednym znacząco więcej.

    A skąd się ta różnica bierze?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 55. Data: 2009-06-24 08:30:29
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Jeremiasz pisze:

    > Człowieku, bzykania też uczyłeś się z Wikipedii? Skoro teoria do Ciebie nie
    > przemawia (masz napisaną dokładność w metrach) to weź sobie poczytaj jak się
    > w_praktyce_sprawdzają nawigacje A-GPS i jak się różnią od GPS.

    Zrozum, że większość telefonów z AGPS ma - niespodzianka - chip GPS,
    działający identycznie jak te w tanich odbiornikach GPS z Bluetooth.
    Można sobie wybrać, czy korzystasz z "pomocy" sieci (AGPS), czy zdajesz
    się na czysty GPS. W tym pierwszym przypadku skracasz czas na złapanie
    fixa kosztem transmisji danych, a potem korzystasz z dokładnych danych
    GPSowych.

    Artykuł jest nieprecyzyjny: w sekcji opisującej dokładność jest
    założenie, że telefon nie ma chipa GPS, a korzysta jedynie z danych
    pobranych z sieci. "Dokładność" telefonów z AGPS a wyposażonych także w
    chip GPS nie różni się praktycznie niczym od dokładności "zwykłych"
    urządzeń GPS. Szczerze powiedziawszy, nie znam telefonu, który
    implementowałby AGPS, a nie posiadał chipa GPS.

    Marek

  • 56. Data: 2009-06-24 08:31:12
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Zrozum, że większość telefonów z AGPS ma - niespodzianka - chip GPS,
    > działający identycznie jak te w tanich odbiornikach GPS z Bluetooth.
    > Można sobie wybrać, czy korzystasz z "pomocy" sieci (AGPS), czy zdajesz

    To wróć do początku wątku i obadaj o jakich telefonach się 'zacząłem' -
    tych, co maja tylko AGPS i nie szukaj na siłę argumentów do udowodnienia
    indoktrynowanej teorii.

    JA

  • 57. Data: 2009-06-24 08:54:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> writes:

    > Szczerze powiedziawszy, nie znam telefonu, który implementowałby
    > AGPS, a nie posiadał chipa GPS.

    Cos takiego istniec nie moze.

    MJ

  • 58. Data: 2009-06-24 09:05:21
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Jeremiasz pisze:

    > To wróć do początku wątku i obadaj o jakich telefonach się 'zacząłem' -
    > tych, co maja tylko AGPS i nie szukaj na siłę argumentów do udowodnienia
    > indoktrynowanej teorii.

    Chcesz powiedzieć, że G1 nie ma chipa GPS i korzysta _tylko_ z
    informacji podawanych przez sieć przez A-GPS? Nie miałem urządzenia w
    ręce, ale stawiam dolary przeciw orzechom, że jesteś w błędzie.
    Urządzenie jest zbudowane na chipie Qualcomm MSM7201A, którego
    specyfikacja zawiera moduł GPS.

    Stąd Twoje posty na temat "niedokładności AGPS" w aspekcie G1 (a o to
    pytał Kenny, któremu odpowiadałeś) są pozbawione sensu.

    Marek

  • 59. Data: 2009-06-24 09:14:46
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Michal Jankowski pisze:

    > Cos takiego istniec nie moze.

    Nawet teoretycznie? Specyfikacja UMTS definiuje usługi lokalizacyjne
    same w sobie, terminal może pytać sieć o "zgrubną" lokalizację (dane
    używane do złapania fixa) podawaną/obliczaną przez serwer A-GPS i
    korzystać z tych danych do wskazywania lokalizacji. Nie wiem, jaka
    byłaby wtedy dokładność.

    A czy są na rynku terminale działające w trybie "remote calculations"?
    Czyli wysyłanie danych z satelity (pobranych przez własny chip) na
    serwer i czekanie na podanie pozycji wyliczonej przez serwer zamiast
    własnych obliczeń? Wydaje mi się, że większość terminali sama liczy
    pozycję i może działać w trybie bez pomocy sieci (czyli zwykłego GPSa).

    Nie wiem, skąd się wzięła legenda, że AGPS to taki "gorszy GPS"...

    Marek

  • 60. Data: 2009-06-24 09:28:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > używane do złapania fixa) podawaną/obliczaną przez serwer A-GPS i
    > korzystać z tych danych do wskazywania lokalizacji. Nie wiem, jaka

    Alez mozna miec pozycje obliczana na podstawie wylacznie (najogolniej
    biorac) "namierzania" telefonu przez siec telefoniczna, tylko ze to
    wtedy NIE JEST AGPS. To moga byc nawet te same dane, ktore sa uzywane
    dla uzyskania poczatkowej pozycji przez AGPS, ale bez GPS to sie
    nazywac AGPS nie moze. Zreszta nawet polscy operatorzy komorkowi to
    oferuja komercyjnie.

    AGPS to jest cos bardzo konkretnego: Assisted GPS.

    Czyli GPS, jeszcze raz, GPS, jeszcze raz, GPS, _ze wspomaganiem_. Nie
    mozna wspomagac czegos, czego nie ma.

    MJ