  • 21. Data: 2009-08-04 15:41:17
    Temat: Re: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote in message
    news:h590de$rjg$1@inews.gazeta.pl...

    > Ma związek, ale zakładając, że czytający to średnio-inteligentna małpa
    > z dostępem do słownika, to po paru godzinach z tekstami tego rodzaju,
    > moim zdaniem bardzo szybko załapie język techniczny i bedzie w stanie
    > czytać
    > ze zrozumieniem (nadal używając słownika w razie potrzeby)

    Zgadza sie. Ale mysle, ze mowimy tutaj o sytuacji gdy ktos czyta bo
    musi. Nie wyobrazam sobie sytuacji takiej jak naswietliles w odniesieniu
    do kogos kto czyta podana przez Wielkiego Trolla ksiazka dla
    przyjemnosci. Czytanie ze slownikiem, nawet ksiazek technicznych to
    porazka. I prawde mowiac troche sobie nie wyobrazam sytuacji, ze ktos
    czytajacy z dostepem do slownika po paru godzinach tekstu (wow) bedzie
    czytac ze zrozumieniem. Wiesz, nauka jezyka, to chyba troche wiecej niz
    powtarzanie w kolko 10 slowek.

    > Czytanie tekstów w języku obcym, a używanie języka obcego w
    > mowie to dwie różne sztuki, częściowo się nakładające
    > (zasób słów, gramatyka), jednak nie są tym samym.
    > Mój ojciec czyta teksty (mechanika, technika) po rosyjsku, niemiecku i
    > angielsku, ale w mowie potrafi posługiwać się jedynie niemieckim.

    Jest to po czesci prawda ale nie zgodze sie z twierdzeniem, ze po kilku
    godzinach mozesz "zalapac" na tyle jezyk, by czytac ksiazki techniczne
    bez problemu i tylko w razie problemo zagladac do slownika.

    > Jest jasność.

    Zawsze byla.

    > Ponownie, brak konkretów, przykładów, numerków.

    Konkretny to Ty miales podac ale jakos wymiekles. Powtorze wiec - czy
    mozesz podac jakies innowacyjne produkty polskiej sceny
    programistycznej. Innowacyjne ale i pozyteczne, nie ze ktos skonstruuje
    program ktory w zaleznosci od ilosci moczu bedzie dozowal wode w kiblu.

    > Dla mnie taka analiza jest jednak pęka kłaków warta.

    Nie podales jakichkolwiek argumentow na rzecz Twojej tezy. Dlaczego moja
    analiza jest warta klakow. Po pierwsze to teoria a po drugie powiniens
    to obalic

    > To neologizm użyty tutaj celowo (Waszakowa K., 2005, U. W-wski)

    To chyba nie jest neologizm, bo neologizm to okreslenie czegos nowego a
    to co napisales wczesniej mozna okreslic w jezyku polskim nie odnoszac
    sie do "teoretycznego" neologizmu.

    --
    usenet

  • 22. Data: 2009-08-04 16:36:38
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "usenet" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Nie wyobrazam sobie sytuacji takiej jak naswietliles w odniesieniu do
    > kogos kto czyta podana przez Wielkiego Trolla ksiazka dla przyjemnosci.

    Słabą masz wyobraźnię. Ja za to nie wyobrażam sobie
    aby ktoś trakujący poważnie swój zawód jako programista,
    specjalista w IT, etc. nie naumiał się języka angielskiego
    na tyle aby mógł (dość) swobodnie posługiwać się nim
    w celu przyswajania wiedzy.

    > Jest to po czesci prawda ale nie zgodze sie z twierdzeniem, ze po kilku
    > godzinach mozesz "zalapac" na tyle jezyk, by czytac ksiazki techniczne bez
    > problemu i tylko w razie problemo zagladac do slownika.

    Założyłem, że ta małpa liznęła trochę języka angielskiego w podstawówce,
    szkole średniej, samodzielnie w domu, na uczelni, etc.

> [...]
    > Innowacyjne ale i pozyteczne, nie ze ktos skonstruuje program ktory w
    > zaleznosci od ilosci moczu bedzie dozowal wode w kiblu.

    Nie odwracaj kota ogonem, to stawiający (hipo)tezę winien
    jest przedstawić argumenty na jej potwierdzenie (lub nie).

    W przeciwnym razie cała ta debata sprowadza się do rzucenia

    "Matematycy to idioci i niech ktoś udowodni, że nie są."

    > Nie podales jakichkolwiek argumentow na rzecz Twojej tezy. Dlaczego moja
    > analiza jest warta klakow. Po pierwsze to teoria a po drugie powiniens to
    > obalic

    j.w.

    > To chyba nie jest neologizm, bo neologizm to okreslenie czegos nowego a to
    > co napisales wczesniej mozna okreslic w jezyku polskim nie odnoszac sie do
    > "teoretycznego" neologizmu.

    Za Kopalińskim:
    neologizm wyraz, zwrot, forma, znaczenie nowo utworzone,
    nowo powstałe w danym języku.

    http://www.tadeuszpiotrowski.neostrada.pl/indeks_neo
    2.doc

    A dalej to sprzeczaj się z Autorką.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 23. Data: 2009-08-05 18:53:48
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote in message

    [...]

    mnie interesuje wyrob polskiego rynku programistycznego, ktory okazal
    sie sukcesem - ani ropy ani pieniedzy olbrzymich nie trza wiec ...

    ---
    usenet

  • 24. Data: 2009-08-06 08:55:49
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 5 Sie, 20:53, "usenet" <k...@g...pl> wrote:

    > mnie interesuje wyrob polskiego rynku programistycznego, ktory okazal
    > sie sukcesem

    Nasza Klasa?

    Oczywiście żartowałem, ale przykład jest adekwatny do kryteriów oceny.
    Może kryteria są nieścisłe?

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 25. Data: 2009-08-06 14:47:23
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    "Maciej Sobczak" <s...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    On 5 Sie, 20:53, "usenet" <k...@g...pl> wrote:

    > mnie interesuje wyrob polskiego rynku programistycznego, ktory okazal
    > sie sukcesem

    nasza klasa jest chinska podrobka facebooka - zaloz konto tu i tam a
    zauwazysz roznice, ja pisze o polskim produkcie, ktory jak wynika z
    poprzednich postow jest wynikiem kreatywnosci polskiego inzyniera

    --
    usenet

  • 26. Data: 2009-08-06 14:57:10
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    Masz papu bo męczysz http://www.ivona.com/

  • 27. Data: 2009-08-06 14:58:09
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    > "usenet" <k...@g...pl> wrote in message

    n.googlegroups.com...

    > Masz papu bo męczysz http://www.ivona.com/

    i tu

    http://en.wikipedia.org/wiki/IVONA

  • 28. Data: 2009-08-06 17:42:17
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote in message

    > Masz papu bo męczysz http://www.ivona.com/

    ta chec znaczenia wiecej niz naprawde sie znaczy jest zastanawiajaca u
    rodakow, niestety nie zrozumiales pojecia produkt innowacyjny, ivona
    owszem produkt bardzo dobry ale zapewniam Cie, ze takich systemow przed
    ivona bylo sporo, chocby systemy do czytania przez telefon czy programy
    czytajace strony www (http://bbc.oxil.co.uk/static/quickstart.mov np) -
    ivona to nie zaden przelom tylko kolejna kalka i wbrew temu co sie Tobie
    moze wydawac wcale a wcale nie jest popularny poza youtube

    --
    usenet

  • 29. Data: 2009-08-07 07:41:44
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    usenet wrote:

> [...]
    > ivona to nie zaden przelom tylko kolejna kalka i wbrew temu co sie Tobie
    > moze wydawac wcale a wcale nie jest popularny poza youtube

    A co to jest "produkt innowacyjny"??? Czy sa nimi:
    MS Windows
    MS Office
    google.com
    Skype
    iPhone
    VW Golf
    ?

    Jezeli tak, to na czym polega ich innowacyjnosc?

    --
    Michal

  • 30. Data: 2009-08-07 10:15:48
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    > "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote in message
    >
    > ivona to nie zaden przelom tylko kolejna kalka i wbrew temu co sie Tobie
    > moze wydawac wcale a wcale nie jest popularny poza youtube

    Skąd to możesz wiedzieć?
    A może siedzi na tym armia infolinii, systemy interpretacyjne w parlamencie,
    etc.

    Miliony ludzi używają systemów Citrix nie mając bladego pojęcia o takiej
    nazwie.