    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
    Date: Mon, 10 Aug 2009 18:37:30 +0200
    <h56sh4$iu5$1@inews.gazeta.pl> <h56t9p$lrp$1@inews.gazeta.pl>
    <h57in5$ke6$1@inews.gazeta.pl> <h57lk6$24k$1@inews.gazeta.pl>
    <h57pur$gig$1@inews.gazeta.pl> <h590de$rjg$1@inews.gazeta.pl>
    <h59kr0$87r$1@inews.gazeta.pl> <h59nvb$jnn$1@inews.gazeta.pl>
    <h5ckg0$hco$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@r...googlegroups.com>
    <h5eqdu$dvt$1@inews.gazeta.pl> <h5eqss$fq0$1@inews.gazeta.pl>
    <h5f4lq$qd9$1@inews.gazeta.pl> <h5gmhn$mvi$1@mx1.internetia.pl>
    <h5h3us$64v$1@inews.gazeta.pl> <h5hdcn$i70$1@inews.gazeta.pl>
    <h5m7g6$p0s$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h5mpl9$3tj$1@inews.gazeta.pl>
    <h5n33d$rfn$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h5nbm2$3qs$1@inews.gazeta.pl>
    <h5niki$8kb$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h5nmr5$kb0$1@inews.gazeta.pl>
    <h5ohvk$ee8$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h5ortm$iuk$1@inews.gazeta.pl>
    <h5p788$5b1$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h5pa1d$jiv$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Mateusz Loskot" <s...@m...signature.net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h5pa1d$jiv$...@i...gazeta.pl...
    > Jeśli mówisz o swoich wymaganiach, to wolnoć tomko w swoim...
    > Ale jeśli mówisz o prawach rynku, to bzdury gadasz.

    Założenie było że kupiłem (już kupiłem) 10 godzin twojej pracy. Oczywiście -
    w wolnym świecie - możesz po prostu nie sprzedać tych 10 godzin - a ja wtedy
    ich nie kupię. Ale przy założeniu iż ja już mam te godziny - to ty jesteś
    pragnienie a ja Sprite (zwłaszcza wobec Wielkiego Okropnego Światowego
    Kryzysu). Dlatego lepiej nie sprzedawać godzin - lecz mieć własną firmę i
    sprzedawać produkt. Albo jeszcze lepiej - nie sprzedawać produktu - ale
    udzielać go na licencji.

    > Dokonujesz zakupu określonej usługi - prawa do wynajmu.

    No widzisz. W ten sposób wynajmujący ma ciągle swój majątek i jeszcze
    dostaje kasę od ciebie. Czysty kapitalizm. I tak właśnie działa MS.

    > Albo nie masz o tym bladego pojęcia, albo na ślepo klepiesz "nie, bo nie".
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_API

    Nie chce mi się nawet patrzeć, bo i nie ma na co. Sam używałem wszystkich
    wersji MS Windows począwszy od 2.0 i zdarzyło mi się jakoś tak napisać
    trochę programów które czasem nawet działały. Sęk w tym, że w obecnym API
    Win32 nie ma MoveTo - ciekawe dlaczego?
    http://blogs.msdn.com/oldnewthing/archive/2009/07/20
    /9840597.aspx

    Albo takie "named pipes" - teoretycznie było w API - w praktyce tylko w NT.
    Przykłady można mnożyć. Ale po co?

    Gdy w Linuksie nawet nie zauważam, że jądro systemu jest zmienione na
    nowsze, to w przypadku MS Windows za każdą nową wersję muszę płacić od nowa,
    od nowa płacić za kompilator (chyba że używam darmowego) i niemal wszystkie
    aplikacje, od nowa uczyć się jak tego używać. Jeżeli pojawia się jakiś full
    wypas hardware - tak jak np. pojawiały się dyski o dużych pojemnościach czy
    karty graficzne - to można mieć niemal pewność, że MS wykorzysta to - i te
    hardware będzie obsługiwane tylko w najnowszym i aktualnie promowanym
    systemie - dla użytkowników poprzednich wersji nie będzie sterowników. W
    Linuksie jest nieco spokojniej - nawet jeżeli wymagana będzie wymiana
    wszystkiego - to i tak pikuś, bo system darmowy. Ok, wiem, MS Windows jest
    dość tanie (jakiś tysiąc złotych, bo mówimy o BOX). Dodaj jednak do tego
    cenę antywirusa (ponad stówa rocznie) - i będziesz miał bardziej realne
    koszty.

    > Zejdź na Ziemię! Cały czas piszę o zwykłym użytkowniku, który
    > nie ma bladego pojęcia skąd się bierze fakt, że może

    Oczywiście że dla ZU ten produkt - MS Windows - będzie wyglądał atrakcyjnie.
    Podobnie jak dla małego dziecka wilcze jagody mogą wydawać się smaczne, a
    dla mieszczucha jakiś muchomorek będzie pożywny, zaś dla ciebie mały Fiat to
    rajdowy samochód (. Ale opinie ZU mnie nie interesują. I kropka.

    > zainstalować Photoshop'a na komputerze (poza tym,
    > że go kupuje lub pobiera).

    A po co to jest Photoshop? Serio - wiem, taki program, coś jakby Deluxe
    Paint - ale nigdy w życiu nie używałem i mało mnie to interesuje.

    > Typowa ucieczka w uszczypliwe komentarze i epitety,

    Jestem nieco... zgryźliwy. Owszem.

    > gdy wypstrykało się z argumentów.

    Z czego się co? Jak na razie jakoś brak sensownych odpowiedzi z twojej
    strony - to po co mam się wysilać i zadawać tobie jakieś poważne nowe
    pytania - skoro poprzedniej części jeszcze nie przerobiłeś?

    slawek