eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingFunctional programming - ksaizka do sciagnieciaRe: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mateusz Loskot <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
    Date: Sun, 09 Aug 2009 21:30:55 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 126
    Message-ID: <h5nbm2$3qs$1@inews.gazeta.pl>
    References: <7...@4...com>
    <h54oka$qpj$1@inews.gazeta.pl> <h54qkf$617$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@4...com>
    <h56sh4$iu5$1@inews.gazeta.pl> <h56t9p$lrp$1@inews.gazeta.pl>
    <h57in5$ke6$1@inews.gazeta.pl> <h57lk6$24k$1@inews.gazeta.pl>
    <h57pur$gig$1@inews.gazeta.pl> <h590de$rjg$1@inews.gazeta.pl>
    <h59kr0$87r$1@inews.gazeta.pl> <h59nvb$jnn$1@inews.gazeta.pl>
    <h5ckg0$hco$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@r...googlegroups.com>
    <h5eqdu$dvt$1@inews.gazeta.pl> <h5eqss$fq0$1@inews.gazeta.pl>
    <h5f4lq$qd9$1@inews.gazeta.pl> <h5gmhn$mvi$1@mx1.internetia.pl>
    <h5h3us$64v$1@inews.gazeta.pl> <h5hdcn$i70$1@inews.gazeta.pl>
    <h5m7g6$p0s$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h5mpl9$3tj$1@inews.gazeta.pl>
    <h5n33d$rfn$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5ad30b04.bb.sky.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1249849858 3932 90.211.11.4 (9 Aug 2009 20:30:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 9 Aug 2009 20:30:58 +0000 (UTC)
    X-User: mloskot
    In-Reply-To: <h5n33d$rfn$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (X11/20090608)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:183117
    [ ukryj nagłówki ]

    slawek wrote:
    >
    >
    > Użytkownik "Mateusz Loskot" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:h5mpl9$3tj$...@i...gazeta.pl...
    >> Masz rację. Choć nawet koncepcja GUI od Apple to była kopia (z Xerox).
    >
    > Niezupełnie. Xerox eksperymentował z myszką, robił różne ciekawe rzeczy
    > - ale nie sprzedawał systemu z GUI i okienkami na zewnątrz a zwłaszcza
    > dla nieprofesjonalnych użytkowników. Pod tym względem pierwsze było
    > chyba Apple.

    Oczywiście, że Xerox nie sprzedawał pierwszy, ale opracował podstawy
    GUI wcześniej od Apple. Odnoszę się do tego ustrojstwa

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xerox_Alto

    >> Myślę, że większość patentów, które Microsoft posiada pochodzi z kupna
    >> firm które owe patenty uzyskały. Microsoft, w tym sensie, głównie
    >> kopiuje.
    >
    > Nie. Jest dużo rozwiązań, które - jak mi się wydaje - są autentycznie
    > MS. Na przykład mysz zasilana z portu RS-232C, system plików FAT, burger
    > table.

    OK. Napisałem, "myślę, że", więc niekoniecznie jestem pewien.
    Nie śledziłem historii w/w, więc nie będę polemizował.

    >> Ja mam na jednak na myśli innowacyjność Microsofty w sensie zdolności
    >> integracyjnych różnych rozwiązań (desktop, mobile, Web),
    >
    > Sorry, ale i tak iPod/iPhone są ładniejsze.

    A pewno, że są. To jest proste:

    "The only problem with Microsoft is they just have no taste

    http://www.youtube.com/watch?v=oBISzVRmYIM

    >> dostrzeżenia potencjału GUI, integracji różnych narzędzi i
    >
    > O czym piszesz?

    O tym, co nazwałeś niej bajdurzeniem.

    > Apple/Atari/CBM/Schneider i kto tam jeszcze produkował
    > komputery miały myszki i miały systemy pozwalające na używanie tych
    > myszek. Tymczasem w drugiej połowie lat 80-tych IBM PC mógł mieć mysz,
    > ale ta mysz działała jak sobie programista napisał własne procedury
    > obsługi przerwania 51. Powstawały takie wynalazki jak Meta Window -
    > bynajmniej nie MS - które dostarczały możliwości rysowania po ekranie i
    > obsługiwały gryzonia. Bo sam IBM PC to była ciągle tekstowa kobyła z
    > Basica zaszytym w ROM.
    >
    > Jedyną szansą aby użytkownicy Maców przestali się śmiać z PC-ciarzy było
    > sklonowanie funkcjonalności sytemu. MS stanął przed problemem - jak z
    > żałośnie tekstowego DOS przejść do czegoś, co mogłoby konkurować z
    > pomysłem Apple. Windows 1.0 było chyba nie przeznaczone do sprzedaży.
    > Windows 2.0 już było produktem - ale tak słabym, że w Polsce nie było
    > używane choć było za darmo (w tamtych czasach nie było pojęcia piractwa,
    > kopiowanie i użytkowanie programów bez licencji było legalne).

    Nie zrozumiałeś mnie...

    > O czym mowa? Że MS dostrzegł po niemal 7 latach że trzeba mieć system
    > okienkowy? S-i-e-d-e-m lat ślepoty!

    Piszę o zdolności odczytania potrzeb rynku, złóżenia do kupy różnych
    rozwiązań i stworzenia (narzucenia) czegoś, co się przyjęło na rynku.

    Wynalezienie koła, to jedna kwestia. Sprzedanie koła, to zupełnie
    inna kwestia i jeśli nie jest się w stanie zaproponować jak to koło
    będzie używane, dlaczego jest przydatne (procesu użytkowania) to
    nikt tego nie kupi.

    Microsoft potrafił zebrać tematy do kupy i je sprzedać.

    >> wykonania, zaś Microsoft posiada zdolność wniesienia rozwiązań
    >> na rynek, utrzymania ich na rynku i uzyskania "lojalności" uzytkowników.
    >
    > Bajdurzysz. Lojalność użytkowników to ma Linux.

    Mylisz pojęcia. Lojalność nie oznacza poświęcenia. Lojalnie można
    również kupować produkt X firmy Y.
    Ilość sprzedanych pudełek z oprogramowaniem firmy Microsoft oznacza,
    że użytkownik chce lub musi wydać kasę na nie kasę.

    > Bo aby używać Linuksa trzeba być lojalnym i nieco kumatym.

    Wiem o tym, bo od 9 lat jestem lojalnym użytkownikiem
    tego systemu na prywatnych maszynach, i nie tylko.

    > MS po prostu dostarcza systemu,
    > który jest całkiem niezły (poza zerową odpornością na wirusy/robaki),

    Jest to takie po prostu?
    Spróbuj coś "po prostu" sprzedawać przez naście lat i na tym zarabiać.
    Ciekaw jestem czy po paru latach nadal stwierdzisz, że to "po prostu,
    pierdnięcie".

    > ale który po prostu się kupuje tak, jak firma budowlana taczki. Czy
    > myślisz, że przeciętny "manager obsługi taczki" jest lojalny wobec
    > swojego narzędzia pracy? Nonsens.

    Nie, to nie jest nonsens. Nie rozumiesz czym jest lub może być
    lojalność klienta.

    http://www.egospodarka.pl/37502,Lojalnosc-klientow-r
    odzaje,1,20,2.html

    Gdyby klenci firmy Microsoft nie byli pewni, że "[ta] marka najlepiej
    zaspokaja jego potrzeby, przynosi mu wyjątkowe i pożądane przez niego
    korzyści", to nie czekalibyśmy 25 lat (licząc od epoki Stallmana)
    na upowszechnienie się systemu Linux.

    > Windows jest używany przez ponad 50% użytkowników komputerów PC, a te
    > komputery to teraz są wszędzie. Cudu w tym nie ma, że sensownie jest
    > pisać programy tak, aby chodziły pod Windows.

    Również, nie ma żadnego "po prostu" w tym fakcie, ale są okręślone
    decyzje biznesowe, walka o rynek i fakt, że klienci zauważyli produkty
    Microsoftu jako dla nich nowe, innowacyjne i użyteczne, i do dziś je kupują.

    Pozdrawiam
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: